Gå til innhold

Sjokoladekake Funksjonell Mat


Anbefalte innlegg

Denne var NAMME! :) Her var det rom for litt usunn glasur av sjokolademelis og espresso ;) Klarte meg med 1/8 av kaken, og det ble bare 168 kcal med glasuren lol.. :D Tusen takk for deling :)

Ja, den er nydelig:D Ikke verst variant av glasur(y)

Nå sjokoladekaken på tilbud på nettbutikken:). Vet ikke om det svarer seg i forhold til frakt og sånn da. Skl se om de har den i en butikk nær meg, for dette må jo prøves.

Oj, se der! 29 kr per kakemiks! Det er ikke verst om man først skal handle en del der:) Kjipt at frakten er 100 kr. Kaken må absolutt prøves:love: Den finnes i de fleste helsekostbutikker og noen dagligvarer(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg prøvd den andre kakemiksen de har, den lyse. Hadde i vaniljekesam istedet for olje, og den hevet seg fint og ble saftig. Laget en eplekake-variant. Og den smakte puuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!:sick: Vet ikke om det var vaniljekesamen som gjorde det, men den var altfor søt og smiren.

Har en pakke igjen, skal prøve den etter oppskriften og se om den er like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd den andre kakemiksen de har, den lyse. Hadde i vaniljekesam istedet for olje, og den hevet seg fint og ble saftig. Laget en eplekake-variant. Og den smakte puuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!:sick: Vet ikke om det var vaniljekesamen som gjorde det, men den var altfor søt og smiren.

Har en pakke igjen, skal prøve den etter oppskriften og se om den er like ille.

Var ikke den lyse kaken god?? :( Har akkurat kjøpt den, men ikke fått prøvd å lage den enda! Si fra hva resultatet av den andre andre oppskriften blir da, med original kesam kanskje(?):) Jeg må prøve å bake den i nærmeste fremtid jeg også! Skuff om den smaker dritt!:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke den lyse kaken god?? :( Har akkurat kjøpt den, men ikke fått prøvd å lage den enda! Si fra hva resultatet av den andre andre oppskriften blir da, med original kesam kanskje(?):) Jeg må prøve å bake den i nærmeste fremtid jeg også! Skuff om den smaker dritt!:eek:
Jeg synes den lyse var dødsgod! Lagde den som eplekake med 1 boks mager kesam + 3 egg + 1 hvite + 2 raspete epler i tilegg til kakemiksen :) Dekket med epler på toppen sammen med kanel og sukrin. Ble fantastisk god, det synes til og med de "normale" vennene mine :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg prøvd den andre kakemiksen de har, den lyse. Hadde i vaniljekesam istedet for olje, og den hevet seg fint og ble saftig. Laget en eplekake-variant. Og den smakte puuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!:sick: Vet ikke om det var vaniljekesamen som gjorde det, men den var altfor søt og smiren.

Har en pakke igjen, skal prøve den etter oppskriften og se om den er like ille.

Jeg har også prøvd ut eplevarianten, men byttet ut oljen med mager kesam og det ble veldig godt:) Lagde også den usunne varianten av "vanlig" oppskrift og fikk min bedre halvdel til å blindteste. Han kunne ikke kjenne forskjellen!

[ATTACH]64258[/ATTACH]

post-12612-1444089421671_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Ja, oljens hensikt er hovedsaklig fuktighet, så det går nok veldig fint :) Kaken blir nok litt "tørrere" enn med olje, men det må nesten du selv avgjøre om det gjør noe eller ei....

Tørr kake er kjedelig!!! Da kan man like godt droppe det etter min mening.

Men hva med å skjære kaken i to slik som med bløtkake, også lage en vanilje krem eller lignende i midten? Av foreksempel kesam ?

Hvis man lar det stå over natta på kjøl legger lagene seg sammen og det blir nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørr kake er kjedelig!!! Da kan man like godt droppe det etter min mening.

Men hva med å skjære kaken i to slik som med bløtkake, også lage en vanilje krem eller lignende i midten? Av foreksempel kesam ?

Hvis man lar det stå over natta på kjøl legger lagene seg sammen og det blir nam! :)

Meh. Prøv å les innlegg nummer 1en gang til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Har hatt denne kakemixen i skapet et stund, og nå tror jeg tiden er inne for utprøving :) Surfer litt rundt på jakt etter den optimale glasur. Lurer på om det kan bli bra med en dash med philadelphiaost innblandet, i tillegg til sukrinmelis, kakaopulver (evt sjokoprotein) og ett eller annet melkeprodukt (kesam/skyr)? Tenker at osten kanskje vil gjøre frostingen litt sånn "cup-cake frosting' ish" (elsker sånn frosting jeg da :love:)

Edit: søkevirksomheten min leder meg stadig inn på Manuela sin blogg (passion 4 baking). Her fikk jeg enda mer inspirasjon; hvorfor ikke bruke Philadelphia med melkesjokolade, eller til og med iskrem i glasuren (elsker jo Diplom lett-is variantene, så da trenger det ikke bli i overkant mange ekstra kcal :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...