Gå til innhold

Sjokoladekake Funksjonell Mat


Anbefalte innlegg

Har hatt denne kakemixen i skapet et stund, og nå tror jeg tiden er inne for utprøving :) Surfer litt rundt på jakt etter den optimale glasur. Lurer på om det kan bli bra med en dash med philadelphiaost innblandet, i tillegg til sukrinmelis, kakaopulver (evt sjokoprotein) og ett eller annet melkeprodukt (kesam/skyr)? Tenker at osten kanskje vil gjøre frostingen litt sånn "cup-cake frosting' ish" (elsker sånn frosting jeg da :love:)

Edit: søkevirksomheten min leder meg stadig inn på Manuela sin blogg (passion 4 baking). Her fikk jeg enda mer inspirasjon; hvorfor ikke bruke Philadelphia med melkesjokolade, eller til og med iskrem i glasuren (elsker jo Diplom lett-is variantene, så da trenger det ikke bli i overkant mange ekstra kcal :))

Jeg har brukt philadelfiaost og sjokolade(litt ekstra søtning trengs), funker fjell!

Iskrem var ikke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Klar over at jeg henger litt etter, men kom over denne når jeg googlet "sunn sjokoladekake". Testet den ut i går og den er HELT FANTASTISK! :) Har bakt mixen før og fulgt oppskriften på pakka, men den ble mye bedre nå!! (y) Bedre og enda litt sunnere? Ja takk! :lol::D Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg pleier å lage sjokoladekake av den oransje kakemixen fra Funksjonell mat, den inneholder færre kalorier og er uten hvetemel og gluten!:love: Bytter ut oljen med 1 dl mager kesam, tilsetter 4 toppede ts med økologisk fettfattig kakaopulver fra urtekram og 1 toppet ts med økologisk vaniljepulver. Kaken blir ikke tørr i det hele tatt (y) Smaker best når den har kjølt seg ned noen timer i kjøleskapet syns jeg, men det er nok smak og behag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage sjokoladekake av den oransje kakemixen fra Funksjonell mat, den inneholder færre kalorier og er uten hvetemel og gluten!:love: Bytter ut oljen med 1 dl mager kesam, tilsetter 4 toppede ts med økologisk fettfattig kakaopulver fra urtekram og 1 toppet ts med økologisk vaniljepulver. Kaken blir ikke tørr i det hele tatt (y) Smaker best når den har kjølt seg ned noen timer i kjøleskapet syns jeg, men det er nok smak og behag ;)

Sjokoladekaken inneholder minst kalorier av de to, så om du skal ha sjokoladekake er nok den best:) Men den andre er jo helt herlig å lage krydderkake og eplekake med! namnam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...