Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jøss.. imponerendes, og trening går bra? jæævla lite mat:p

Kan du ikke legge ut før og etter bilder, så vi ser resultatene?:D

Ja det er lite mat, men jeg har klart meg helt supert. Første gangen jeg prøvde PSMF så hadde jeg litt mer proteiner om dagen enn nå, men jeg sleit ganske mye med at jeg følte jeg var tappet for energi. Helt motsatt denne gangen, merkelig nok mht til at jeg spiser mindre.

Jeg legger sikkert ut sammenligningsbilde i loggen min når jeg avslutter dietten i neste uke :)

Fortsetter under...

Motiverende lesning FrkHoel :-)

Jeg er på fjerde dagen med PSMF og begynner å bli matlei. Det virker så himla vanskelig å kokkelere velsmakende retter når man må kutte alt fettet! Tips til velsmakende PSMF-retter mottas med stoooor takk! På den positive siden av skalaen kan jeg melde om at 1,5 kilo er borte vekk! Håper bare det er fett alt sammen! :-)

Gjest Nicolai Roness
Motiverende lesning FrkHoel :)

Jeg er på fjerde dagen med PSMF og begynner å bli matlei. Det virker så himla vanskelig å kokkelere velsmakende retter når man må kutte alt fettet! Tips til velsmakende PSMF-retter mottas med stoooor takk! På den positive siden av skalaen kan jeg melde om at 1,5 kilo er borte vekk! Håper bare det er fett alt sammen! :)

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/favoritt-psmf-oppskrifter.798/

masse å hente her :)

Dette er ikke et optimalt psmf oppsett. For mye fett og karbo. Ja du bør neppe holde en vanlig diett på 1000kcal om dagen

Det er da ingenting magisk med PSMF som gjør at kroppen tollerer et større underskudd på PSMF enn en "vanlig" diett gitt at proteininntaket er det samme.

Vanskelig å komme mye under 20 gram fett om dagen når man skal ha 10 gram fiskeolje. Er jo litt fett i kjøtt selv om man velger de magreste variantene. Og 18 gram karbohydrater er jo "next to nothing".

Hei igjen :-)

Jeg har stadig nye spørsmål, og siden dere her inne er så utrolig hjelpsomme fyrer jeg løs!

I dag har jeg tillatt meg å spise litt mer fett enn tidligere - rett og slett for å få maten til å smake litt mer.

Dagen i dag har sett sånn ut:

Frokost

Wok av karbonadedeig, champignon, løk, gul og rød paprika, litt tacosaus og tzatsiki av matyoughurt.

275 kcal, 12 g fett, 29 g protein, 12 g karbohydrat

Lunsj

Salat fra kantina av isbergsalat, kylling, paprika, agurk, bittelitt mais, litt fetaost og 1 ss dressing.

290 kcal, 42 g fett (obs..), 17 g protein, 8 g karbohydrat

Middag

Samme som frokost

Kvelds

Er ikke sulten, så den tror jeg at jeg dropper!

Totalt i dag 840 kcal, 65 g fett (obs..), 75 g protein (obs..), 31 g karbohydrat.

Jeg sitter her nå og lurer på om jeg kan ha glemt å skrive opp noe siden jeg er mett og god på kun 840 kcal, men kan ikke komme på noe som helst utenom tyggis, og siden den ikke svelges kan den jo ikke utgjøre all verden.

Så til spørsmålet: Kan jeg leve sånn i 2-3 uker, eller er det farlig? Jeg føler meg i toppform i dag! :)

Totalt i dag 840 kcal, 65 g fett (obs..), 75 g protein (obs..), 31 g karbohydrat.

Jeg sitter her nå og lurer på om jeg kan ha glemt å skrive opp noe siden jeg er mett og god på kun 840 kcal, men kan ikke komme på noe som helst utenom tyggis, og siden den ikke svelges kan den jo ikke utgjøre all verden.

Så til spørsmålet: Kan jeg leve sånn i 2-3 uker, eller er det farlig? Jeg føler meg i toppform i dag! :)

50-60 gram proteiner til så går det greit å gå 3 uker på dette ja. Men det blir ikke PSMF (her synes til og med jeg det blir for mye fett), men en nokså vanlig kaloriredusert lavkarbodiett.

Annonse

50-60 gram proteiner til så går det greit å gå 3 uker på dette ja. Men det blir ikke PSMF (her synes til og med jeg det blir for mye fett), men en nokså vanlig kaloriredusert lavkarbodiett.

Tusen takk for kjapp respons! Er alt over 10 g fett utenfor PSMF?

Tusen takk for kjapp respons! Er alt over 10 g fett utenfor PSMF?

Man skal ikke ha fett utenom det som forekommer i magre proteinkilder som fisk, kyllingfilet, biff, karbonadedeig, svinefilet, cottage cheese (maks en til dagen), etc. Og så skal du ha en spiseskje fiskeolje i tillegg.

I praksis vil det da bli fra 20-30 gram til dagen. (spiser du kun kyllingfilet som er det magreste kjøttet og skal ha 200 gram protein ender en likevel opp med 20 gram fett hvorav 10 gram fra kyllingen og 10 gram fra fiskeolje)

Man skal ikke ha fett utenom det som forekommer i magre proteinkilder som fisk, kyllingfilet, biff, karbonadedeig, svinefilet, cottage cheese (maks en til dagen), etc. Og så skal du ha en spiseskje fiskeolje i tillegg.

I praksis vil det da bli fra 20-30 gram til dagen. (spiser du kun kyllingfilet som er det magreste kjøttet og skal ha 200 gram protein ender en likevel opp med 20 gram fett hvorav 10 gram fra kyllingen og 10 gram fra fiskeolje)

Da skal jeg skjerpe inn igjen ;-)

Og 2,5 gram * kroppsvekt i proteiner. Dvs 170 gram for deg :)

Jeg har hatt som målsetning å nå 2 x kroppsvekt (mener artikkelen om PSMF sa det?), men det er jo kjempevanskelig! Jeg synes jeg spiser masse kjøtt og kylling, men det blir for lite hver dag. :confused:

Jeg har leita fram proteinpulveret her nå. Får helle innpå litt til kvelds!

Tusen takk for tilbakemeldingene!

Sikkert litt forskjellige anbefalinger her. Jeg forholder meg til anbefalingene Børge Fargerli har gitt i denne artikkelen:

http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Men kommer du deg over 2 gram er du nok på relativt trygg grunn :)

Var hjemme i Bergen sist helg og det var litt krise sånn kostholdsmessig (og alkoholinntaksmessig) og att på til, da jeg kom hjem på søndagen så spiste jeg en halv stor pizza fra dolly's! Det er mye mat det!

Så, føler meg ikke helt fast i fisken for tiden og tenkte å kjøre to uker med PSMF. Passer greit nå siden jeg har to helger der jeg ikke skal ut :) ham eller??

La maten inn i diett.no og det ser sånn ut:

Veier ca 58 kg om dagen og er 1.62 høy. I tillegg til dette tar jeg en masse omega3 og multivitamin.

Energi: 840

Goal: 2165

Fett: 23.81

Karbohydrat: 33.41

Protein:

123.12

Annonse

I artikkelen på fitnessbloggen står det vel at man kan droppe cardio og f.eks trene fullkropp 3 ganger i uken, for å "trene gjennom" kroppen og gi kroppen et insentiv (?) til beholde mest mulig muskelmasse..

jeg har jo litt lyst til å trene mer egentlig siden jeg liker det, men når jeg virkelig merker kaloriunderskuddet er det mulig jeg ombestemmer meg :p haha!

Smakte på Cottage Cheese i dag, for første gang. Har alltid trodd at det var ekkelt av en eller annen grunn, men det var jo supergodt! Bedre enn kesam, vil jeg si. Hadde litt f-light saft (eple & pære) og litt kanel på, og konsistensen med saften ble jo akkurat som riskrem! Smakte snadder med søtning på.. det lukter jo ingenting heller, så det går sikkert greit å spise uten noen ting på også eller hva?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...