Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Elsker kyllinfilet over alt på jord. Men wow det der blir over det jeg bruker å ha i meg:p

Driver å fixer litt på ovnsbakt kyllingfilet med Sjampignogn(christ jeg hater det navnet) urter, chilie etc også brokkoli purè

Ja, pleier ha i meg maks en tredjedel selv når jeg ikke er på diett.. Er drittlei kyllingfilet nå! :p Sliter med å få de til å beholde fuktigheten (dvs. når jeg varmer de opp igjen - lager gjerne måltider for to dager om gangen). :) Blir sikkert bra middag på deg idag hvertfall! :D

Fortsetter under...

Jeg har holdt på i 5 1/2 uke nå. De første to var jeg ikke veldig blånøye på nøyaktighet, etter det har jeg veid alt. Alt. Tillot meg et frimåltid først etter tre uker, og fortsetter med ett frimåltid i uka fram til jeg tar pause om 22 dager. Er strålende fornøyd så langt. Funker over all forventning, ligger foran "skjema".

Jeg skal begynne på denne PSMF dietten på mandag (y) Sitter å leser og prøver å sette meg inn i alt nå - gleder meg til å se hvordan det funker ! Men jeg er ikke typen til å diske opp med stekt kylling til frokost feks. noen som har noen andre gode forslag til frokost;)?! og hva burde man steke kjøttet i :confused:

Hehe, det er en stor fordel å gidde oppdisking med slikt :)

Jeg tror uansett planlegging er viktig. Eggehviter er kjekt å ha på stell. Jeg har, via en kompis som er kokk, kjøpt 10 kilo av det. Kommer til å ha til jeg er 50 år gammel - går lite etter hvert. Jeg hadde ikke klart meg uten å ha Myoprotein (fra myrevolution.no) stående på lur. Går an å ha i mat eller bare drikke som shake/mellommåltid.

Maten jeg spiser før middag hver dag, er lite spennende. Men det funker for meg. Salat (bestående av agurk, isbergsalat, paprika, purreløk, blomkål og tomat) + enten stekt kylling, tunfisk eller noe annet. Litt krydring og alltid tilgjengelig soyasaus funker bra. Spiser som regel ikke før klokka er lunsjtid nå (før var jeg helt avhengig av frokost), altså ca klokka 11. Så blir det en ny runde mat sånn rundt klokka to. Middag er enten noe kjapt med hvit fisk, kjøtt (okse, gris eller karbonadedeig) eller kylling, eller jeg slår til med noe litt mer avansert. Kommer litt an på hvor sulten jeg er når jeg kommer hjem fra jobb.

Jeg steker ikke kjøttet i noe som helst. Det går fint. Grillpanne eller ei god steikepanne klarer det helt fint. For min del går det mye i ovnssteiking av ting. Flatbiff av storfe eller oksesteik, for eksempel. Gni inn med krydret du liker, legg i ildfast form. Ha i litt vann og eventuelt noe som smakssetter (jeg pleier å dele en haug med hvitløksfedd, samt ha oppi for eksempel rosmarin og annet digg) - og steiker på 175 grader til steketermometeret viser 55 grader. Du har nå mat for mange dager (om du ikke _bare_ spiser det der) :)

Jeg er nok ikke rette til å svare på spørsmålet om frokosttips, men du kan gløtte på denne tråden: PSMF-oppskrifter | Fitnessbloggen Forum :)

Lykke til! :)

Annonse

Er nok altfor mye karber ja. Var en enkel overgang til PSMF for min del, siden jeg har holdt på med LCHF tidligere. Full kontroll på karber fra før. Bare å kutte ut fett i tillegg :)

Du skal jo ha max 20 gram karber og ditto fett pr dag. I tillegg til selolje (eller annen omega 3-aktig olje). Av bildet ditt ser det ikke ut til at du trenger vanvittige mengder med proteiner, men man snakker vel om to gram proteiner pr kilo "Lean Body Mass" pr dag.

Eller - for å gjøre det lettere - rundt to gram pr kilo målvekt pr dag. Altså; om målet ditt er 65 kilo, skal du ha rundt 130 gram proteiner om dagen. Blir sikkert litt arrestert her nå, men det er sånn jeg tenker. Og det har funke som bare fy for min del :)

hmmmm søren å da ! jaja da får jeg finne på noe annet lurt...... eggehvite omelett med grønnsaker kan kanskje være en god løsning på frokost !:D kan man vispe ett helt egg sammen, å liksom bruke plomma også eller er ikke det så lurt !? :confused: har lest at det er kun hviten man skal bruke...... men hva er galt med plomma !? :p

Det kan være lurt å bruke en kalorikalkulator for å få litt oversikt. Jeg veier absolutt alt jeg spiser, legger det inn i kalkulatoren, og får opp hvor mye jeg har fått i meg. Dersom jeg når kvelden kommer har mye "å gå på" (altså er et godt stykke unna 20 gram karber og/eller 20 gram fett), så unner jeg meg noe "ekstra". Du finner oppskrift på en "milkshake" på oppskrifter-tråden - denne bruker jeg til kveldskos - om jeg kan tillate meg det :)

oki for jeg er ikke så veldig flink til å regne ut hvor mye fett, proteiner og karb. jeg får i meg og jeg har egentlig ikke helt innsikt i det ! har du noen gode nettsider der man kan lett regne det ut !:confused: Og sånn ca hvor mye burde man ha i seg og man skal ned på 65-68 kg ? av proteiner, fett og karb per dag når man går på denne dietten !?

Annonse

Det er mange sider. diett.no er en. Selv bruker jeg

Pålogging Kaloridagboka.com

.

Uavhengig av vekt og målvekt, skal du ha maks 20 gram karbohydrater og 20 gram fett om dagen. Du kan i tillegg drikke tran/selolje/annen omega3, uten å legge det til på "fett-regnskapet" ditt.

Ut fra teorien jeg bruker, så skal du ligge på ca 130-136 gram proteiner om dagen. Jeg er ikke superopptatt av at det skal bli HELT nøyaktig mengde med proteiner, men sånn ca. Du har litt slingringsmonn der, men ikke på de andre to.

Jeg anbefaler at du har klart noe proteinpulver. Det kan bli viktig. Jeg er selv veldig glad i Myoprotein med jordbærsmak (fra myrevolution). I tillegg smaker ikke den oljen de selger (altså myrevolution.no) bare høgg. Den er drikkanes. Vital Arctic Oil, eller hva den nå heter. Det kan også være greit med noe tilskudd av for eksempel sink og magnesium. Du skal heller ikke være redd for å være spandabel med saltet når du lager mat. Du får i deg såpass lite kcal (som en naturlig konsekvens av å holde nede inntaket av karbohydrater og fett), så du trenger nok litt salt. Også kommer du til å miste masse vann de første par dagene på dietten. Vannet vil du få tilbake når du avslutter dietten (med mindre du fortsetter på noe lavkarboaktig), slik at du kommer til å legge på deg litt rett etter du avslutter.

Er du langt unna målvekta di i dag?

hehehe....jeg veier i da 77 kg men må ned til 65-68 kg .....:( jeg reiser nemmelig til syden i begynnelsen av sept. 4uker til :eek: hehe men jeg vil veldig gjerne ned på 65 kg etter 2 omganger på PSMF dietten :) første om gang vil jeg ned på 70 kg ca - ned 7 kg på 4 uker ! Jeg trener også 4-5 ganger i uka + går turer 1 time 2 ganger i tillegg til dette !

hehehe....jeg veier i da 77 kg men må ned til 65-68 kg .....:( jeg reiser nemmelig til syden i begynnelsen av sept. 4uker til :eek: hehe men jeg vil veldig gjerne ned på 65 kg etter 2 omganger på PSMF dietten :) første om gang vil jeg ned på 70 kg ca - ned 7 kg på 4 uker ! Jeg trener også 4-5 ganger i uka + går turer 1 time 2 ganger i tillegg til dette !

Om du er nøye med dietten, kan -7 på 4 uker være oppnåelig. Det er ikke rom for slinger i valsen, så du må være nøye!

Hva trening angår - du kommer neppe til å merke særlig framgang på styrkefronten, og egentlig høres det ut som litt i meste laget med trening i forhold til å gå på dietten. Siden du nødvendigvis vil få et stort kaloriunderskudd, kommer du nok ikke til å orke like mye trening som du gjør pr i dag. Dette vet dog andre mye mer om enn meg; jeg har ikke veldig mye kjennskap til trening på PSMF - jeg trener lett vedlikehold på styrke og går i bymarka i Trondheim 3-4 ganger i uka. Det viktigste er at man er NØYE på maten. Du har lest artiklene

PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

og PSMF - Diett for hurtig- og sunn vektnedgang ?

I tillegg finnes det ei bok av Lyle McDonald som tar for seg mye av teoriene litt mer i dybden

The Rapid Fat Loss Handbook by Lyle McDonald | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Du skal ikke trene mer enn 3 styrkeøkter per uke på rundt 45min og null kardio :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...