Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Folk flest foretrekker å gå ned i vekt å bli sunne ved å sitte i sofaen og spise potetgull...

Hehe, tror ikke folk flest er så dumme, men du så vel hvor elegant jeg utelot å svare i går da du minnet om at trening var en vel så viktig del av dette som dietten :blush: Noen av oss er bare litt mer bedagelig anlagt vet du.

Fortsetter under...

Veldig greit å ha en å gjøre dette sammen med. Hjelpe hverandre med å holde motivasjonen oppe og snakke sammen de periodene det går litt tungt - vi gir hverandre stadig en "pep talk" hvis den ene f.eks får sug etter karb/godis ;) da minner vi hverandre på at det er verdt å holde seg unna den maten ;) men du kan få hjelp og motivasjon fra andre medlemmer på forumet. Og føld med på venninna mi sin blogg - der oppdateres det hver dag gjennom dietten :)

Link??

Hehe, tror ikke folk flest er så dumme, men du så vel hvor elegant jeg utelot å svare i går da du minnet om at trening var en vel så viktig del av dette som dietten :blush: Noen av oss er bare litt mer bedagelig anlagt vet du.

Seriøst er faktisk folk så dumme. Tro meg. Det kan godt hende de ikke fremstår som så dumme til daglig, men det er mange som kommer til meg for å spørre hvordan de kan komme i bedre form. Vanlige svar jeg får er "må jeg virkelig trene så mye som TO ganger i uken?", "men jeg kan jo ikke gjøre noe med kostholdet, for jeg har jo familie" og "finnes det ikke en pille eller noe jeg kan ta?". Seriøst.

EDIT: Jeg må bare legge til at jeg normalt ikke mener folk er dumme selv om de gjør dumme ting noen ganger, men jeg blir bare så provosert av mennesker som ikke gidder...

Det er vel litt som med røykerne dette. De vet jo at det er helt blåst å røyke i 2012, men å innrømme det dypt i sitt indre får konsekvenser for egen livsstil, og det å endre på egen livsstil er beintøft. Å gi avkall på noe som gir nytelse er enda tøffere. Jeg f.eks er karbohydratjunkie, jeg elsker kaker og snop! Skal bli beintøft å droppe dette.

Heldigvis er jeg veldig glad i kjøttmat og grønnsaker, så derfor tror jeg at jeg skal klare denne dietten her, og heldigvis har jeg bare 7 kilo fett som må bort.

Annonse

Hei!

Ser det er mange flinke folk her inne og vil gjerne ha noen tips fra dere. Har ikke prøvd dette før, men finner det veldig interessant.

Om meg:

Jente 43 år, 152 cm høy og 53 kg. Dessverre litt for glad i søtt og har lagt på meg 7 kg, de vil jeg ha av igjen. Er glad i å trene. Kan jeg få noen tips av dere hvordan jeg best spiser på denne dietten?

Håper på svar.

Lunli

Hei!

Ser det er mange flinke folk her inne og vil gjerne ha noen tips fra dere. Har ikke prøvd dette før, men finner det veldig interessant.

Om meg:

Jente 43 år, 152 cm høy og 53 kg. Dessverre litt for glad i søtt og har lagt på meg 7 kg, de vil jeg ha av igjen. Er glad i å trene. Kan jeg få noen tips av dere hvordan jeg best spiser på denne dietten?

Håper på svar.

Lunli

Det står ganske greit forklart i artikkelen. Bruk søkefeltet øverst og skriv in "PSMF", så får du den frem :)

hehe - regnet med det. Du virker oppegående, så det var litt for å poengtere det så folk ikke leste feil. Regner med at de som i det hele tatt gidder å lese er rimelig skeive i øynene når de kommer til side 74 ;)

Ja, var bra du sa ifra, sånn at jeg fikk rettet opp i det :p

Det viktige, som jeg gjerne vil høre, er at du er over 2.5g per kg i den vekten du skal ned til og at totalen for fett og karbo i løpet av dagen er lavere enn 15-20g (pluss EFA) :)

EDIT: Ja, jeg vet at jeg er vanskelig, men jeg prøver å lære dere noe ;)

Da har alt gått opp for meg, og jeg klarer fint å regne sammen det jeg skal ha i meg. Tusen hjertelig takk for tålmodighet og vilje, til å få meg på riktig spor!

Må mase litt mer i denne tråden jeg.

Etter det Diet.no så har jeg fått i meg :

1355 kcal

256g Proteiner

24,39g Karbohydrat

24,4g Fett

Har da spist. Kyllingfillet, Karbonadedeig, Koktskinke, Eggehvitte, løg, agurk, tomat

Tror jeg må kutte ut løken for og få bort karbohydratene, ser ut som det kan være 11,3g totalt i 200g løk som jeg har spist i dag. Så i morgen er maten lagd uten løk. Mer tomat og agurk bare :D

Men fettet da, det er vell litt høyt det også?

Fornøyd med Protein intakket, men det er vell ca det som er passe for en på 100kg og idealvekten min er vell ikke det regner jeg med.

Syntes dere jeg skal spise litt mindre bare for og løse disse problemene, er litt redd for å ha i meg for lite proteiner :/

Syntes dere jeg skal spise litt mindre bare for og løse disse problemene, er litt redd for å ha i meg for lite proteiner :/

Skrell bort det du kan, og ikke stress med resten. Jeg liker å be folk komme seg mellom 15-20 gram på både fett og karbo, men det er ikke så ille.

Om du tar bort 10g fett kan du maks forbrenne 10g fett ekstra per dag (reelt sett ca 8g)

Om du tar bort 10g karbo (=4,5g fett) kan du forbrenne 4,5g fett ekstra per dag (reelt ca 4)

Om du tar bort 10g av hver kan du forbrenne maks 80g fett ekstra i uken. Det er 350-375g ekstra i måneden. Det er en kg i kvartalet...Ikke ligg våken og tenk på det mens du kaldsvetter og stresser...

Annonse

Hva gjør dere når dere blir invitert i middagsbesøk når man er på diett? Sier man nei takk, eller tar man med egen mat? Har allerede 2 invitasjoner denne uken og skal begynne på psmf imorgen, aner ikke hva jeg skal gjøre med besøkene :c/

Hva gjør dere når dere blir invitert i middagsbesøk når man er på diett? Sier man nei takk, eller tar man med egen mat? Har allerede 2 invitasjoner denne uken og skal begynne på psmf imorgen, aner ikke hva jeg skal gjøre med besøkene :c/

Spørsmålet er ikke hva andre gjør, men hvor fort du vil komme deg i mål. Deretter må du bestemme deg for om du skal gå og spise det de lager, om det blir for mye pes å ta med annet, eller om du ikke vil spise mat og blir for fristet og dermed må bli hjemme...

Jeg vil komme meg i mål så kjapt som mulig, og jeg kjenner meg selv at hvis jeg sier ja til noen ting, blir det fort ja til mange andre godiser også. Jeg tror jeg dermed må bli hjemme, da jeg synes det er frekt å ta med egen middag når man er invitert til middagsbesøk hos folk man ikke kjenner sååå godt! Men med psmf-dietten kan man ha et måltid med oppkarb per uke mener jeg å ha lest? men vil jeg gå raskere ned i vekt hvis jeg unngår oppkarbingsmåltidet eller hva er teorien bak det?

Jeg vil komme meg i mål så kjapt som mulig, og jeg kjenner meg selv at hvis jeg sier ja til noen ting, blir det fort ja til mange andre godiser også. Jeg tror jeg dermed må bli hjemme, da jeg synes det er frekt å ta med egen middag når man er invitert til middagsbesøk hos folk man ikke kjenner sååå godt! Men med psmf-dietten kan man ha et måltid med oppkarb per uke mener jeg å ha lest? men vil jeg gå raskere ned i vekt hvis jeg unngår oppkarbingsmåltidet eller hva er teorien bak det?

Om det er deg på bildet forstår jeg egentlig ikke hvorfor du er på PSMF i det hele tatt, men ja...og om det er deg på bildet ville jeg hatt et måltid på onsdag og en oppkarbing på lørdag.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...