Jump to content

Kvisten

Members
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

About Kvisten

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har ingen anelse om hva fett% min er på, men prøvde bare en sånn fett% kalkulator på nette nå, å da regna den seg frem til 16% fettmasse! Om det stemmer eller ikke, har jeg ingen formeninga om. Har tatt diverse mål og vekt idag, å skrevet det ned. Så skal jeg se hvordan det går uke for uke! Okok, det høres bra ut! Ser på dager hvor jeg ikke spiser laks og drikker litt mindre melk (føler jeg drikker litt for mye melk), å heller spiser kylling og litt mere CC, så går fett inntaket ganske mye ned og protein inntaket blir litt høyre (som du sa du kanskje anbefalte), men da går også kcal inntaket ned. Jeg spiser kun produkter jeg liker og som jeg trives med å spise..Burde prøve å være flinkere til å spise litt mere grønnsaker!! Det røde, var i går / Det blå er i dag: Kalorier: 3036 kcal / 2116kcal Protein: 198g / 206g Karbohydrat: 244g / 191g Tilsatt sukker*: 0.43g / 0.43g Fett: 141g / 56.2g Mettede fettsyrer*: 32.5g / 21.2g Flerumettede fettsyrer*: 7.44g / 2.54g Enumettede fettsyrer*: 20g / 7.26g Kolesterol*: 54.3mg / 36.3mg Salt*: 6.96g / 3.67g Tusen takk for hjelpen!
  2. Hei! Jeg er en gutt på 25år, 190 høy og 96kg. Jeg trener styrke 4 ganger i uka, og vanligvis fotball 2 ganger i uka, men pga en strekk i leggen, har jeg ikke hatt mulighet for løping/fotball de siste 4-5 ukene.. Under ser dere mat loggen min fra i går, gjennom hele dagen. Denne loggen er ganske lik hver dag i hverdagene! Er selvfølgelig noen forandringer fra dag til dag, men ikke noen store og nevne verdige. Det jeg er ute etter er å gå ned i fett%. Da jeg har litt for mye fett (syntes jeg) rundt magen og på siden, de velkjente "kjærlighetshåndtaka". Derfor lurte jeg på om noen av dere som er flinkere enn meg på kosthold osv, kunne se på mat loggen min, og gitt meg noen tips/råd om hva jeg burde endre/kutte ut på for å best mulig ha utbytte av et kaloriunderskudd? Og hva slags matprodukter jeg heller burde bytte til? Og evt hvor lavt/høyt jeg burde ligge på kalori inntaket ila dagen? Kan jo nevne at jeg stort sett spiser det samme på styrke dager og hvile dager..dette er vel også noe jeg burde endre på! Håper på noen svar!😁
  3. Hei, jeg lurer på noe ang mat før og etter trening. Jeg pleier å spise ca 1,5t før styrke økten mine, det jeg lurer på er om jeg burde spise middagen min før styrke økta eller ta et annet måltid? Til middag er det normalt 250g laks/kylling (fiskekaker innimellom), 300g fryste aspargesbønner, ca 100g ferdig kokt ris og et glass melk. Hvis jeg ikke spiser det jeg nevnte over som er middagen, så blir det to brødskiver med 4 stekte egg, som regel 1 avokado/paprika ect og et glass melk. Burde jeg heller spise børdskiver med egg før treninga også heller ta middagen etter styrke økta? eller har ikke det noe betyding? Jeg spør ikke fordi jeg føler meg full i magen eller noe pga middagen før styrke økta..egentlig mest mtp om man yter dårligere med mye mat i magen, også mtp fordelinga av proteiner og karbohydrater..har prøvd å lese litt om det med karbohydrater før trening osv, men ble ikke helt klok.. Håper på svar fra dere flinke kostholds folk
  4. Åja, nei spiser den som den er..rett fra posen! Syntes det smaker dritt godt jeg, værtfall med melk, kanel og rosiner! Føler jeg får en skikkelig "boost" og bra start på dagen! tar ofte en proteinshake ved siden av eller rett før jeg spiser frokost:p Var det jeg tenkte på, men siden han spurte så tenkte jeg på om det var noe gæli! haha
  5. Jeg tar den rå med melk?? Er det noe dumt eller dårlig med tanke på kroppen eller at kroppen ikke tar opp alle tinga i gryna? evt med tanke på trening? Er jo veldig lettvindt å ta det rett fra posen og helle på melk..går lett og fort
  6. Frokosten min er simpel, men en bra start på dagen! Kjører havregryn med melk, kanel og rosiner. Veldig enkelt og bra! hvis du vil at mettheten skal vare lengere, kan du med fordel koke havregrynet og melken sammen (evt i mikro funker veldig bra). Så kun kanel og rosiner oppå. Trenger ikke sukrin eller sukker når man bruker rosiner! Er såpass søtt og mye smak i rosiner!
  7. Jeg fikk en bekjent til å kjøpe OxyElitePro til meg, for et par år sia..han kjøpte det i Sverige, dog "under disk" på en kosttilskudd butikk..men uansett, jeg brukte det en god stund..jeg begynte å skjelve ganske mye når jeg tok det og svetta noe ekstremt!! Holdt med at jeg så på skrutrekker'n på jobben, så svetta jeg! Men merket faktisk en god effekt på fettforbrenninga, å gikk ned i fettmasse..hvor bra det er for kroppen vet jeg ikke, men tviler på at det er så veldig bra, i og med at det er ulovlig i norge, å han kompisen min kjøpte det "under disk" i Sverige.. Føltes nesten som om jeg gikk på en slags "lykkepille" noen ganger når jeg tok det, fikk en ekstrem boost.
  8. Avokado er jo digg da! kjøpte det faktisk igår, så får prøve å få med det i kostholdet! evt nøtter kanskje! Takk igjen
  9. hm, nei kanskje ikke så mye.. vet ikke helt hvor ell hva jeg skal få i meg det? forslag?
  10. Takk for hjelpen! Ser dette bedre ut? Frokost kl08.30: Mellomstor skål med havregryn med melk, 40g rosiner og kanel! + Proteinshake. (Og Omega-3, multivitamin og vitamin D-3 kapsler) Lunsj kl11.00: 250g kylling og 200g brokkoli. Mellommåltid kl13.30: 200g Cottagecheese og en kiwi. Middag kl15.30: Kyllingvinger, ris og tomater. Styrketrening kl 16.30: -Proteinshake og riskake rett etter trening. Etter styrketrening måltid kl18.30: Mellomstor skål med havregryn med melk, 40g rosiner og kanel. Fotballtrening kl20.00: Kveldsmat etter fotball trening kl22.00: En riskake og 200g Cottagecheese. Ser dette en del bedre ut medtanke på kalorier, proteiner, fett osv..fordelt utover dagen, å økt kalori inntak før og etter trening.
  11. Okey, er faktisk ikke såå sulten utover dagen..men kjenner det somregel i 13.30-14.00 tia at jeg er sulten. Burde kanskje ha et mellom måltid på jobben i 13.30 tia?? Har du forslag? (spiser middag rundt 15.00-16.00 tia) Frokosten og lunsjen min er ganske kalorifattig. Er havregrøt med rosiner og kanel et godt alternativ til frokost? eller er det bedre med eggerøre og evt en salat? Kan enkelt lage havregrøt på spiserommet på jobben skjønner du.. Tenkte egentlig selv at lunsjen min burde begynne å bli kylling/laks..så tenkte å begynne å bli flink til å steke kylling/laks dagen i forveien, å ta med på jobben. + brokoli eller lignende. Får i meg en del karbohydrater før trening, med tanke på at jeg spiser middag med far i huset..så da er det ofte ris ell potet som tilbehør, eller så er det også ofte pasta osv.. Men etter trening, har jeg nå siste uka begynt å spise havregryn med rosiner og kanel, det burde være bra da? med tanke på karbohydrater? Blir ofte litt sulten senere på kvelden, hva kan du anbefale da??? Blir ofte cottagecheese, fordi det er enkel og godt. men kanskje andre ting som er bedre?? er ofte snakk om i 21 tia...
  12. Hei! Er ute etter en kosthold/matplan, ikke i utgangspunktet for vektnedgang, men for å bygge muskler, og heller ikke for å legge på meg, men kanskje etterhvert ta av noen kilo. Er en helt normal gutt/mann, kall det hva du vil, men er 22år. Er 189 høy og veier ca 89 kilo( gått opp 4-5 kilo siste åre, pga sjøforsvaret, med lite trening og en del mat egentlig). Har trent styrke en god stund, i noen år, men alltid vært veldig av og på. Så har aldri klart å opparbeide meg en skikkelig muskelmasse. Ja, hvor skal man starte..jo kan vel si at jeg trener styrke fire ganger i uka ( Mandag, Tirsdag, Torsdag og Fredag), trener også fotball to ganger i uka (Tirsdag og Torsdag). Så har trenings fri Onsdager, Lørdager og Søndag. Styrke treninga blir alltid ganske så rett etter jobb, å fotball treningene er alltid etter styrke på Tirsdager og Torsdager. Fotball treninga på tirsdager kommer veldig brått på styrketreninga (ca. 30 min etter at styrke er ferdig) så da er det jo begrenset med hva man kan/burde spise, når man skal løpe på fotball trening. Så, det jeg er ute etter er en plan over hva som kan være lurt for meg å spise til frokost, lunsj, middag, evt. før trening, etter trening og mellom måltider. Dette gjelder både på trenings dager med kun styrke, men også de dagene jeg trener styrke og fotball, også de dagen jeg har trenings fri forsåvidt. Er så heldig at jeg har en far som er hjemme tidlig, som lager middag, så får alltid spist middag før jeg skal trene styrke, alle dagene! Prøver å ikke spise så mye, for å ikke være så tung i magen. Men til middag er det stort sett alt mulig, alt fra fisk til pastaretter, til biff. Dette måltidet føler jeg at jeg må spise uansett, så tenker i utgangspunktet de andre måltidene i løpet av dagen. Værtfall, slik ser kostholdet mitt ut per dags dato (de dagene jeg ikke trener fotball): Står opp: kl06.00 Morgenkaffe: kl06.30 Frokost (spiser på jobb): kl08.30 -Tre knekkebrød med ost, skinke, kalkunpålegg, paprika osv.+proteinshake ca50g. Lunsj: kl11.00 -Tre knekkebrød med ost, skinke, kalkunpålegg, paprika osv. Middag: kl15.00-15.30-Da varierer det med alt mulig, fra fisk, til pastaretter til biff. Styrketrening: kl16.30 Ferdig styrke: ca kl18.00 (Proteinshake ca50g rett etter trening) Kveldmat: ca kl19.00-Da er det ofte, cottagecheese, egg, kylling, havregryn eller annet. Har nettopp kommet igang med trening etter militæret, å tenkte å prøve å komme igang med et skikkelig kosthold, sånn at jeg kan få bygget litt muskler. Er motivert på trening, motivert for å få en skikkelig kostholdsplan. Håper at noen kan hjelpe meg litt, har prøvde å lese litt rundt..men er litt vanskelig med tanke på at veldig mange kostholdsplaner er personlige og satt opp for den enkelte personen. Vi alle er forskjellige og har forskjellige behov etter hva vi ønsker å oppnå. Hvis det er noe jeg har glemt å skrive eller oppgitt, bare å spørre! Takk på forhånd!!
  13. så å ta Vitamin C og E er å anbefale når man trener styrke?
  14. Hvordan er det med gainer? Er det sånn at man burde ta det isteden for proteinpulver?? Vet at man også trenger karbohydrater etter trening, men om man tar en protein Shake rett etter trening..å spiser havregrøt ell lignende etter trening, så trenger man ikke gainer? Eller er gainer for de som har lite fett på kroppen så de trenger noe å "bygge" på?? For min del har jeg litt ekstra fett på kroppen, ikke mye..men nok til at jeg personlig ikke føler at jeg trenger noe mere...at jeg har nok å bygge på da.. Kan noen gi meg en liten innføring ell tips her ang hva jeg burde ta etter trening eller hva man burde spise ??
  15. Hvordan er det med gainer? Er det sånn at man burde ta det isteden for proteinpulver?? Vet at man også trenger karbohydrater etter trening, men om man tar en protein Shake rett etter trening..å spiser havregrøt ell lignende etter trening, så trenger man ikke gainer? Eller er gainer for de som har lite fett på kroppen så de trenger noe å "bygge" på?? For min del har jeg litt ekstra fett på Kroppen, ikke mye..men nok til at jeg personlig ikke føler at jeg trenger noe mere... Kan noen gi meg en liten innføring ell tips her ang hva jeg burde ta etter trening eller hva man burde spise ??
×
×
  • Create New...