Gå til innhold

Kvisten

Medlemmer
  • Innholdsteller

    72
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kvisten

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Har ingen anelse om hva fett% min er på, men prøvde bare en sånn fett% kalkulator på nette nå, å da regna den seg frem til 16% fettmasse! Om det stemmer eller ikke, har jeg ingen formeninga om. Har tatt diverse mål og vekt idag, å skrevet det ned. Så skal jeg se hvordan det går uke for uke! Okok, det høres bra ut! Ser på dager hvor jeg ikke spiser laks og drikker litt mindre melk (føler jeg drikker litt for mye melk), å heller spiser kylling og litt mere CC, så går fett inntaket ganske mye ned og protein inntaket blir litt høyre (som du sa du kanskje anbefalte), men da går også kcal innt
  2. Hei! Jeg er en gutt på 25år, 190 høy og 96kg. Jeg trener styrke 4 ganger i uka, og vanligvis fotball 2 ganger i uka, men pga en strekk i leggen, har jeg ikke hatt mulighet for løping/fotball de siste 4-5 ukene.. Under ser dere mat loggen min fra i går, gjennom hele dagen. Denne loggen er ganske lik hver dag i hverdagene! Er selvfølgelig noen forandringer fra dag til dag, men ikke noen store og nevne verdige. Det jeg er ute etter er å gå ned i fett%. Da jeg har litt for mye fett (syntes jeg) rundt magen og på siden, de velkjente "kjærlighetshåndtaka". Derfor lurte jeg på om noen
  3. Hei, jeg lurer på noe ang mat før og etter trening. Jeg pleier å spise ca 1,5t før styrke økten mine, det jeg lurer på er om jeg burde spise middagen min før styrke økta eller ta et annet måltid? Til middag er det normalt 250g laks/kylling (fiskekaker innimellom), 300g fryste aspargesbønner, ca 100g ferdig kokt ris og et glass melk. Hvis jeg ikke spiser det jeg nevnte over som er middagen, så blir det to brødskiver med 4 stekte egg, som regel 1 avokado/paprika ect og et glass melk. Burde jeg heller spise børdskiver med egg før treninga også heller ta middagen etter styrke økta? elle
  4. Åja, nei spiser den som den er..rett fra posen! Syntes det smaker dritt godt jeg, værtfall med melk, kanel og rosiner! Føler jeg får en skikkelig "boost" og bra start på dagen! tar ofte en proteinshake ved siden av eller rett før jeg spiser frokost:p Var det jeg tenkte på, men siden han spurte så tenkte jeg på om det var noe gæli! haha
  5. Jeg tar den rå med melk?? Er det noe dumt eller dårlig med tanke på kroppen eller at kroppen ikke tar opp alle tinga i gryna? evt med tanke på trening? Er jo veldig lettvindt å ta det rett fra posen og helle på melk..går lett og fort
  6. Frokosten min er simpel, men en bra start på dagen! Kjører havregryn med melk, kanel og rosiner. Veldig enkelt og bra! hvis du vil at mettheten skal vare lengere, kan du med fordel koke havregrynet og melken sammen (evt i mikro funker veldig bra). Så kun kanel og rosiner oppå. Trenger ikke sukrin eller sukker når man bruker rosiner! Er såpass søtt og mye smak i rosiner!
  7. Jeg fikk en bekjent til å kjøpe OxyElitePro til meg, for et par år sia..han kjøpte det i Sverige, dog "under disk" på en kosttilskudd butikk..men uansett, jeg brukte det en god stund..jeg begynte å skjelve ganske mye når jeg tok det og svetta noe ekstremt!! Holdt med at jeg så på skrutrekker'n på jobben, så svetta jeg! Men merket faktisk en god effekt på fettforbrenninga, å gikk ned i fettmasse..hvor bra det er for kroppen vet jeg ikke, men tviler på at det er så veldig bra, i og med at det er ulovlig i norge, å han kompisen min kjøpte det "under disk" i Sverige.. Føltes nesten som om jeg g
  8. Avokado er jo digg da! kjøpte det faktisk igår, så får prøve å få med det i kostholdet! evt nøtter kanskje! Takk igjen
  9. hm, nei kanskje ikke så mye.. vet ikke helt hvor ell hva jeg skal få i meg det? forslag?
  10. Takk for hjelpen! Ser dette bedre ut? Frokost kl08.30: Mellomstor skål med havregryn med melk, 40g rosiner og kanel! + Proteinshake. (Og Omega-3, multivitamin og vitamin D-3 kapsler) Lunsj kl11.00: 250g kylling og 200g brokkoli. Mellommåltid kl13.30: 200g Cottagecheese og en kiwi. Middag kl15.30: Kyllingvinger, ris og tomater. Styrketrening kl 16.30: -Proteinshake og riskake rett etter trening. Etter styrketrening måltid kl18.30: Mellomstor skål med havregryn med melk, 40g rosiner og kanel. Fotballtrening kl20.00: Kveldsmat etter fotball trening kl22.0
  11. Okey, er faktisk ikke såå sulten utover dagen..men kjenner det somregel i 13.30-14.00 tia at jeg er sulten. Burde kanskje ha et mellom måltid på jobben i 13.30 tia?? Har du forslag? (spiser middag rundt 15.00-16.00 tia) Frokosten og lunsjen min er ganske kalorifattig. Er havregrøt med rosiner og kanel et godt alternativ til frokost? eller er det bedre med eggerøre og evt en salat? Kan enkelt lage havregrøt på spiserommet på jobben skjønner du.. Tenkte egentlig selv at lunsjen min burde begynne å bli kylling/laks..så tenkte å begynne å bli flink til å steke kylling/laks dagen i
  12. Hei! Er ute etter en kosthold/matplan, ikke i utgangspunktet for vektnedgang, men for å bygge muskler, og heller ikke for å legge på meg, men kanskje etterhvert ta av noen kilo. Er en helt normal gutt/mann, kall det hva du vil, men er 22år. Er 189 høy og veier ca 89 kilo( gått opp 4-5 kilo siste åre, pga sjøforsvaret, med lite trening og en del mat egentlig). Har trent styrke en god stund, i noen år, men alltid vært veldig av og på. Så har aldri klart å opparbeide meg en skikkelig muskelmasse. Ja, hvor skal man starte..jo kan vel si at jeg trener styrke fire ganger i uka ( Mandag, Tirs
  13. så å ta Vitamin C og E er å anbefale når man trener styrke?
  14. Hvordan er det med gainer? Er det sånn at man burde ta det isteden for proteinpulver?? Vet at man også trenger karbohydrater etter trening, men om man tar en protein Shake rett etter trening..å spiser havregrøt ell lignende etter trening, så trenger man ikke gainer? Eller er gainer for de som har lite fett på kroppen så de trenger noe å "bygge" på?? For min del har jeg litt ekstra fett på kroppen, ikke mye..men nok til at jeg personlig ikke føler at jeg trenger noe mere...at jeg har nok å bygge på da.. Kan noen gi meg en liten innføring ell tips her ang hva jeg burde ta etter trening ell
  15. Hvordan er det med gainer? Er det sånn at man burde ta det isteden for proteinpulver?? Vet at man også trenger karbohydrater etter trening, men om man tar en protein Shake rett etter trening..å spiser havregrøt ell lignende etter trening, så trenger man ikke gainer? Eller er gainer for de som har lite fett på kroppen så de trenger noe å "bygge" på?? For min del har jeg litt ekstra fett på Kroppen, ikke mye..men nok til at jeg personlig ikke føler at jeg trenger noe mere... Kan noen gi meg en liten innføring ell tips her ang hva jeg burde ta etter trening eller hva man burde spise ??
×
×
  • Opprett ny...