Gå til innhold

Bikinikroppen om 3 måneder - er dette mulig?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Hmm, jeg skal ikke si at det ikke er mulig, man sier vel at det umulige tar bare lengre tid? hehe, neida. Men jeg vil si at hvis du skal prøve å nå det der på 3 mnd må du fokusere veldig på kostholdet ditt og mye styrketrening. Tren baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, og ikke minst kjernemuskulatur.

Jeg skulle gjerne kommet med noe mer fyldig svar, kan se om jeg ikke kan senere da jeg har dårlig tid! :p

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mulig eller ei, kommer i grunn an på én ting: Deg selv! Hvor mye ønsker du dette, og hvor mye tid og ressurser er du villig til å bruke er det det står på. Det meste er mulig om du jobber hardt og målrettet mot det, men på 3 mnd - da må du være innstilt på at det ikke finnes noen vei uten om blod, svette og tårer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har bra utgangspunkt og jeg mener selvfølgelig det er mulig!

MEN, ja det store men. Det krever at du har 100% fokus på treninga og 100% fokus på maten. Har sett mange på gymet som har kommet inn med samme ønsket og så har coachen satt opp det til dem.. Det ultimate er jo å få en coach til å gjøre det for deg. Altså det med maten og treninga. Da vil jeg tro du får mer utav det. MEN det koster som regel penger å få satt opp og ordna.

Til deg så tror jeg det ikke er snakk om å gå ned noe særlig i vekt. Kanskje det å ligge akkkuratt rett under veldikeholdsnivået ditt (100-200kcal rett under) og få en bra progresjon på treninga hadde gjort susen. Kan du evt om 2mnder bestemme deg om du vil gå ned 1-5 kg siste tiden.

Her er link til Børge som er en fenomenal coach, men som sakt det koster penger.

http://myrevolution.no/pt-tjenester

Når du først har fått diett og treningsprogram fra han (si at du kjøper 1ukers). Så er det bare små justeringer du trenger å gjøre fremmover, altså ikke alltid nødvendig å få hjelp hele veien.

Er sikkert noen som setter opp kosthold og treningsprogram gratis til deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg har allerede lagt en logbok men ville også høre noen uavhengige meninger. ;)

Har tenkt om en kalorienunderskudd av ~ 300kcal hver dag og styrke/utholdenhet kombinasjon 3-4 ganger hver uke. Hva syns dere om dette? :)

Det hørtes ikke dumt ut, men ikke overdriv på utholdenhetstreningen. Om du må, ta det på andre dager enn styrketreningen, og juster opp matinntaket ditt noe disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Jeg har "flatrate" medlemskap i trainingssenteret 400m hjemmefra. :D Det med maten var relativt lett i går og i dag, men det betyr jo ikke ennå så mye. Hvis jeg skulle ikke klare å ha en stadig underskudd mellom 200-300kcal, så skulle jeg kanskje snakke med en profesjonell instruktør. :) Skal sjekke hvordan det går i de første to ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det tas med i beregningen for kalorifornbruk er nok ikke det noe problem. Hvordan en diett og treningsplan fungerer vil kroppen uansett gi deg tilbakemeldinger på. Greit å starte faste rutiner for veiing og måling med målebånd (f.eks mandag og torsdag morgen), så du har kontroll på hvilken vei det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

Tja, her kan det skje en del på 3 mnd. Du har et veldig bra utgangspunkt. Ser ut som rumpa er det du må jobbe mest med, resten ser bikinivennlig ut. Og så må du ta solarium for du er ganske blek og det ødelegger mye av totalpakken.

Fra og med mandag av må du kjøre blodseriøst. Jeg ser for meg et tilnærmet CKD opplegg, høyt på protein, ikke nødvendigvis noe stort kcaloriunderskudd siden du ikke trenger å gå ned så veldig mye i vekt, men heller bygge mest mulig muskler på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke noe coach for å oppnå en figur som dette. Ingenting er umulig men å begynne på sommerformen i snart april er litt seint syntes nå jeg. Formen kan du gjøre mye med, men veldig begrenset å mye mer muskler man får på 3 månder. Mer eller mindre ingenting vil jeg nesten påstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle kommentarer! :)

Jeg har et spørsmål likevel:

De meste her sier at jeg skulle fokusere på styrketrening. Kjæresten min sier endog at for å nå målet mitt, skulle jeg trene tung vekt med bare få repetisjoner. Jeg har ei vennine som er fitness instruktør og ho sier at dette gjør ingen mening, jeg skulle heller ta middel-lett vekter og ha 10-12 repetisjoner. Dessuten sier alle som ser ut slik som jeg ønsker å se ut at de trener med mindre vekt, flere repetisjoner, moderat cardio, og med et lite energiunderskudd.

Hva er riktig?

I går har jeg lest en artikel her på fitnesbloggen.no om at jenter skulle også trene med tung vekt og at det ikke fører til store muskler. MEN: positiveksemplet de brukte for dette var dette: http://fitnessbloggen.burst.no/wp-content/uploads/2012/02/IMG_0116.jpg :confused: Jeg vet at det fins mange som syns dette er sexy og det er jo helt greit. Men JEG vil bare ikke se sånt ut og da gjør det ingen mening og gi meg tips som fører til sånne resultater.

Er litt forvirret nå. :(

PS: Ja, rompa trenger overhaling. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupper tråden litt her! hehe. Kan noen av dere lærde komme med forslag til en matplan som dere beskriver som ideell når man vil bli "fit" som hun på bildet over, og ikke minst sette opp en "typisk uke" med styrketrening&kondisjon ift mengde osv? I tillegg, burde man trene splitt-program eller helkropp? :)

Takker på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tror det. Personlig synes jeg du ser bra ut, men det er kanskje ikke det du vil høre. Folk vil jo alltid bli en bedre versjon av seg selv. Jeg gjør det selv også.

Men er det noe jeg har innsett når det gjelder trening (nå kommer en analogi vi bruker i fysikk og kjemi for å forklare egenskaper grunnet ladningsforskjeller etc, (beklager på forhånd)) Greia er at jeg synes kroppen er en supertanker. En petroleumstanker. En cargobåt. Største jævlene du finner i sjøen. Uansett hva du vil. Om det er å innføre en ny kurs, gå ned i vekt. Øke hastigheten. Mer muskler. Senke farta. Bulke opp. Whatever du gjør, så vil det ta TID før det får noe utslag. Der en liten racerbåt vil kunne legge om kursen raskt, øke og senke hastighet, så er det ikke det som skjer med en supertanker. Du VIL få resultater, men det vil alltid ta mer tid enn du forventer. Det sannsynligvis grunnen til at det finnes så mange ordtak, sitater om vilje, kontinuitet osv innenfor trening. For det er de som står på over lenger perioder og ikke knekker, det er de som får de resultatene de vil.

Winners never quit and quitters never win.

- Vince Lombardi

Jeg tviler seriøst på at du vil få til det du vil på 3 måneder. MEN du vil se forskjell, og du vil FØLE forskjellen. Ikke minst er det mye mer trolig du har den fettprosenten, formen eller whatever du er ute etter, sommer 2013 hvis du starter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må du ta solarium for du er ganske blek

Oh please. Jeg veit det er blitt en samfunns-greie med at å ha brunfarge er sexy etc. Men det er jo derfor hun har på seg bikini og ramler ned på stranda. Og anbefale en person noe som er EKSTREMT helsefarlig, er kanskje noe dette forumet ikke burde gjøre. Jeg trur seriøst hvis folk hadde tatt litt radiokjemi så hadde dem tenkt seg om 2 ganger. Det er en ting å være opptatt av utseende, greit nok, det er en annen ting å være helt idiot. No offence. Det er en grunn at Norge topper statistikker over hudkreft. Og det har ikke bare med ozonlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...