Gå til innhold

Bikinikroppen om 3 måneder - er dette mulig?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nobro
Oh please. Jeg veit det er blitt en samfunns-greie med at å ha brunfarge er sexy etc. Men det er jo derfor hun har på seg bikini og ramler ned på stranda. Og anbefale en person noe som er EKSTREMT helsefarlig, er kanskje noe dette forumet ikke burde gjøre. Jeg trur seriøst hvis folk hadde tatt litt radiokjemi så hadde dem tenkt seg om 2 ganger. Det er en ting å være opptatt av utseende, greit nok, det er en annen ting å være helt idiot. No offence. Det er en grunn at Norge topper statistikker over hudkreft. Og det har ikke bare med ozonlag.

looool. og så dør man/får aspergers av aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh please. Jeg veit det er blitt en samfunns-greie med at å ha brunfarge er sexy etc. Men det er jo derfor hun har på seg bikini og ramler ned på stranda. Og anbefale en person noe som er EKSTREMT helsefarlig, er kanskje noe dette forumet ikke burde gjøre. Jeg trur seriøst hvis folk hadde tatt litt radiokjemi så hadde dem tenkt seg om 2 ganger. Det er en ting å være opptatt av utseende, greit nok, det er en annen ting å være helt idiot. No offence. Det er en grunn at Norge topper statistikker over hudkreft. Og det har ikke bare med ozonlag.

?

Det er farlig å svi seg i solarium - tilsvarende er det like farlig å svi seg i sola. Men hvem er det som ligger i solarium til de blir røde? Man kan justere solingstida akkurat som man selv vil - man har ikke tilsvarende kontroll når man ligger på stranda. Plutselig har man ligget en halvtime lenger enn planlagt, eller kanskje sola er dobbelt så sterk i dag kontra i går uten at man vet det.

Faktisk så vil jeg anbefale folk å sole seg litt, og spesielt om vinteren. Vi får ikke nok D-vitamin her i landet.

Hva er greia med radiokjemi og solarium egentlig? Er det noe jeg har gått glipp av? Hvis solarium ikke er skadelig i fornuftige mengder så er det uansett et ikke-argument. Man må utvise moderasjon både når det gjelder solarium, naturlig sol, og for øvrig alt annet her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Det er farlig å svi seg i solarium - tilsvarende er det like farlig å svi seg i sola. Men hvem er det som ligger i solarium til de blir røde? Man kan justere solingstida akkurat som man selv vil - man har ikke tilsvarende kontroll når man ligger på stranda. Plutselig har man ligget en halvtime lenger enn planlagt, eller kanskje sola er dobbelt så sterk i dag kontra i går uten at man vet det.

Faktisk så vil jeg anbefale folk å sole seg litt, og spesielt om vinteren. Vi får ikke nok D-vitamin her i landet.

Hva er greia med radiokjemi og solarium egentlig? Er det noe jeg har gått glipp av? Hvis solarium ikke er skadelig i fornuftige mengder så er det uansett et ikke-argument. Man må utvise moderasjon både når det gjelder solarium, naturlig sol, og for øvrig alt annet her i verden.

Nei. Det har med intensiteten til UV-strålene du mottar. Det finnes forskjellige typer UV-stråler. UVB, UVA, etc. De holder forskjellig frekvens og vil treffe huden med forskjellig energi. energiet til ett foton = Ef = f x h, der f er frekvensen fotonet befinner seg i og h er plancks konstant. Dermed gir bølgefysikken f = C / Lambda. Så ved lavere bølgelengder får du høyere energi. Den UV-strålingen du mottar i et solarium har betydelig høyere energi enn det du mottar med moderat soling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det har med intensiteten til UV-strålene du mottar. Det finnes forskjellige typer UV-stråler. UVB, UVA, etc. De holder forskjellig frekvens og vil treffe huden med forskjellig energi. energiet til ett foton = Ef = f x h, der f er frekvensen fotonet befinner seg i og h er plancks konstant. Dermed gir bølgefysikken f = C / Lambda. Så ved lavere bølgelengder får du høyere energi. Den UV-strålingen du mottar i et solarium har betydelig høyere energi enn det du mottar med moderat soling.

Som vel ikke betyr noe i og med at du tilbringer mye kortere tid i solariumet enn på stranda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart gjør betyr det noe. Som alt annet her i livet er konsentrasjon alfa omega om man klarer å håndtere det. Det er ikke sånn at kroppen på slutten av dagen sitter og holder regnskap der og da med hvor mye den har blitt eksponert for. Selv om man kanskje skulle ønske det.

Mulig det over blir vel teknisk for mange. Men hvis jeg husker rett, bruker det UV-indeksen som en pedagogisk-greie for at folk skal skjønne når dem skal gjøre ting. Vanlige solariumer har UV-indeks på over 12 i følge kilden jeg ser på nå.

http://www.nrpa.no/uvnett/ - mellom 5 og 8,5 ca er påskesola trur jeg. Så da kan man få en liten indikasjon på hvor drøyt solarium er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er ei jente, 25 år, 170cm høy og 65kg tung. Akkurat nå ser jeg sånt ut:

[ATTACH]17027[/ATTACH] [ATTACH]17028[/ATTACH] [ATTACH]17029[/ATTACH]

Men til sommeren vil jeg helst se sånt ut:

[ATTACH]17030[/ATTACH]

Syns dere at dette er mulig i det hele tatt? :rofl: Og hvis ja, hvordan kan jeg nå dette?

Takk! :)

Jeg syntes du var ganske nærme jeg, da! Ser hvertfall veldig slank ut fra før :)

Skal du ned i vekt eller er fokuset på å tone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du var ganske nærme jeg, da! Ser hvertfall veldig slank ut fra før :)

Skal du ned i vekt eller er fokuset på å tone?

Enig her!

Jeg har absolutt troen på at man kan komme i skikkelig sommerform(nå er det jo masse definisjoner på hva "sommerform" er, men..) på tre mnd. om man har et godt utgangspunkt fra før av. Er man dedikert, trener hardt og spiser "feilfritt", ser jeg ikke problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er ei jente, 25 år, 170cm høy og 65kg tung. Akkurat nå ser jeg sånt ut:

[ATTACH]17027[/ATTACH] [ATTACH]17028[/ATTACH] [ATTACH]17029[/ATTACH]

Men til sommeren vil jeg helst se sånt ut:

[ATTACH]17030[/ATTACH]

Syns dere at dette er mulig i det hele tatt? :rofl: Og hvis ja, hvordan kan jeg nå dette?

Takk! :)

Gul sports-bh, sort hotpants og en kjapp spraytan så er du i mål. God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan oppnå KJEMPE forskjell på 3 mnd, så lenge du er dedikert og fokuserer på å spise riktig mat og trene riktig. Å oppnå kroppen til hun på bildet tror jeg på ingen måte er umulig, da modellen ikke er spesielt muskuløs, men heller mer "tonet".

Kan du si noe om hvordan du trener i dag?

Takk for alle kommentarer! :)

I går har jeg lest en artikel her på fitnesbloggen.no om at jenter skulle også trene med tung vekt og at det ikke fører til store muskler. MEN: positiveksemplet de brukte for dette var dette: http://fitnessbloggen.burst.no/wp-content/uploads/2012/02/IMG_0116.jpg :confused: Jeg vet at det fins mange som syns dette er sexy og det er jo helt greit. Men JEG vil bare ikke se sånt ut og da gjør det ingen mening og gi meg tips som fører til sånne resultater.

Jeg kan garantere deg at du ikke vil ende opp som hun på bildet på 3 mnd:)

Hadde jeg vært deg hadde jeg fått satt opp et treningsprogram, enten 2-splitt eller 3-splitt. Selv kjører jeg 2x10 rep med så tunge vekter jeg klarer.

Trener du på treningsstudio? Det er isåfall ikke vanskelig å få hjelp der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...