Gå til innhold

Endomondo! Din bruker?


Tarjeii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mye på bærtur er kaloriberegningen til Endomondo. Det virker for meg som den logger villt mye forbruk.

Må man ha pulsbelte til for å få dette mer korrekt? Er det noen som har erfaring med å bruke pulsbelte med Endo?

både km og kaloriene på endomondo er heelt på vidda til tider. Jeg logger med pulsklokke og polar gps, laster opp Tcx fila på endomondo for å få det rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både km og kaloriene på endomondo er heelt på vidda til tider. Jeg logger med pulsklokke og polar gps, laster opp Tcx fila på endomondo for å få det rett:)

Har ikke hatt noe problemer med km, men når Endo påstår at jeg har brukt 450 kalorier på 30 minutter fitness walking så er det kanskje det dobbelte av hva jeg har brukt vil jeg tro.

Vurderer jo pulsbelte å bruke sammen med Endo men vil høre noen erfaringer fra det først. Det stjeler vel mye strøm også da men må ha på blåtann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe problemer med km, men når Endo påstår at jeg har brukt 450 kalorier på 30 minutter fitness walking så er det kanskje det dobbelte av hva jeg har brukt vil jeg tro.

Vurderer jo pulsbelte å bruke sammen med Endo men vil høre noen erfaringer fra det først. Det stjeler vel mye strøm også da men må ha på blåtann

Jeg var så sinnsykt fornøyd her jeg, satte rekord på mila,( i følge endomondo )... men i følge GPS sensoren til polar så hadde jeg kun tilbakelagt 8 km,..dobbelt- og trippelt-sjekket selvfølgelig, og endomondo tapte.

men har aldri prøvd med pulsbeltet til app`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sinnsykt fornøyd her jeg, satte rekord på mila,( i følge endomondo )... men i følge GPS sensoren til polar så hadde jeg kun tilbakelagt 8 km,..dobbelt- og trippelt-sjekket selvfølgelig, og endomondo tapte.

men har aldri prøvd med pulsbeltet til app`n

Jeg tror dette kan ha med GPS mottageren i telefonen å gjøre også. Ikke selve appen. Jeg har prøvd nå 3 forskjellige sånne apper og de var sånn passe enige om strekningen. Kaloriforbruket synes jeg lå på viddene hos alle sammen - men det er egentlig ikke så nøye altså :) Synes bare den er gøy å bruke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dette kan ha med GPS mottageren i telefonen å gjøre også. Ikke selve appen. Jeg har prøvd nå 3 forskjellige sånne apper og de var sånn passe enige om strekningen. Kaloriforbruket synes jeg lå på viddene hos alle sammen - men det er egentlig ikke så nøye altså :) Synes bare den er gøy å bruke

Kunne vært enig om ikke det var for at Runkeeper app`n logger samme distansen som polar. :confused:

Ja det er gøy med apper, moro å se på pulsgrafene etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sinnsykt fornøyd her jeg, satte rekord på mila,( i følge endomondo )... men i følge GPS sensoren til polar så hadde jeg kun tilbakelagt 8 km,..dobbelt- og trippelt-sjekket selvfølgelig, og endomondo tapte.

men har aldri prøvd med pulsbeltet til app`n

Jeg må alltid sjekke med kartet om den har tracket riktig. Først hadde jeg runkeeper, den tracked aldri riktig. Så langt har jeg vært relativt fornøyd med endomondo, men den har tatt meg med på en svømmetur så langt( løp rundt et vann, plutselig hadde jeg løpt 1 km på 2 min, ser på kartet etterpå, og har krysset vannet...), er veldig kjedelig når en skal løpe testløp osv. Men kan ha noe med at den da var i en pose pga regn...Aldri prøvd med pulsbelte til, da det jeg har ikke kan kobles til appen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt til alle dere som er her :p

Ang kaloritelleren til Endomondo så synes jeg den teller for lite,jeg bruker pulsklokke(som ikke samkjører med programmet) og er stooor forskjell. jeg velger å tro på pulsklokka siden den faktisk får hjerterytmen osv.

Finner ikke ut hvordan jeg deler min profil,så om noen kan hjelpe meg så rop ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...