Gå til innhold

bloggfenomenet?


marte89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså man må ikke bli tjukk av å spise junk.

I mine tenåringsdager spiste jeg mye junk og godis, men la aldri på meg ett gram. Jeg spiste MYE. Lå aldri i underskudd:P

Den gangen var jeg tynnfeit, det var jeg forsåvidt opp til i fjor før jeg jeg begynte å trene.

Nå har jeg ikke lest disse bloggene kun ufrivilllig vært innom Livingdoll en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser sikkert ikke mer enn de forbrenner i løpet av en dag. Tenåringer kan tåle mye junk før det går skeis.

Gi dem et par år så synker forbrenningen og tenåringshormonene. Da skal du se hva p-piller, vodkahelger og godterikvelder gjør med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser sikkert ikke mer enn de forbrenner i løpet av en dag. Tenåringer kan tåle mye junk før det går skeis.

Gi dem et par år så synker forbrenningen og tenåringshormonene. Da skal du se hva p-piller, vodkahelger og godterikvelder gjør med dem :)

Det betyr ikke at det er sånn for alle ;) Man må ikke gå raka veien til å bli feit etter man har vært tenåring om man forsetter i samme sporet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg leser en del blogger og synes det er så merkelig at de fleste skriver om sushikvelder, vin, cookies, junk food og sjokolade, men fortsatt er svært slanke?

feks www.nettenestea.com, www.livingdoll.modette.no, www.leneorvik.modette.no, www.kenzas.se

er de bare heldig med forbrenningen eller er det en hemmelighet?

Nettenesta er jeg en fast leser av. Hun er jo flink til og trene! Kanskje resten trener i skjul? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare litt heldigere en andre med forbrenningen tror jeg. Jeg kan ikke dytte i meg det jeg vil, da blir jeg både feit, slapp og i dårlig humør. Jeg tror ikke de skriver om alt. Mange oppfatter meg som veldig usunn, rett og slett fordi jeg ofte koser meg litt ekstra sammen med andre og snakker mye om godis ;) Sannheten er at jeg egentlig er veldig opptatt av kosthold og ikke spiser mye boller og muffins. Men jeg er ingen toppblogger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare litt heldigere en andre med forbrenningen tror jeg. Jeg kan ikke dytte i meg det jeg vil, da blir jeg både feit, slapp og i dårlig humør. Jeg tror ikke de skriver om alt. Mange oppfatter meg som veldig usunn, rett og slett fordi jeg ofte koser meg litt ekstra sammen med andre og snakker mye om godis ;) Sannheten er at jeg egentlig er veldig opptatt av kosthold og ikke spiser mye boller og muffins. Men jeg er ingen toppblogger heller.

Du har vell rett der, jeg selv blir dårlig av å spise snop. Sitter igjen med uren hud og oppblåst mage etterpå. Så vurderer og finne meg sunnere alternativ :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser sikkert ikke mer enn de forbrenner i løpet av en dag. Tenåringer kan tåle mye junk før det går skeis.

Gi dem et par år så synker forbrenningen og tenåringshormonene. Da skal du se hva p-piller, vodkahelger og godterikvelder gjør med dem :)

Klassiker dette :D

Uten å ha lest noen av de nevnte bloggene så virker det jo som slike folk er veldig råe på å ta teite slankekurer nå og da også.

Snart vil de nok skrive om slanking og mase om sommerformen på bloggene sine :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser en del blogger og synes det er så merkelig at de fleste skriver om sushikvelder, vin, cookies, junk food og sjokolade, men fortsatt er svært slanke?

feks www.nettenestea.com, www.livingdoll.modette.no, www.leneorvik.modette.no, www.kenzas.se

er de bare heldig med forbrenningen eller er det en hemmelighet?

Det er nok fordi at man går ned/opp i vekt basert på kalorier inn/ut og ikke på hvilke matvarer man spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser en del blogger og synes det er så merkelig at de fleste skriver om sushikvelder, vin, cookies, junk food og sjokolade, men fortsatt er svært slanke?

feks www.nettenestea.com, www.livingdoll.modette.no, www.leneorvik.modette.no, www.kenzas.se

er de bare heldig med forbrenningen eller er det en hemmelighet?

Uansett hvor mye drit de spiser, så er det kcal inn og ut som bestemmer om de legger på seg. de kan spise masse sjokolade uten å legge på seg bare de ikke kommer i overskudd om jeg har forstått det riktig :)

Edit: Egentlig samme svar som Kirill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Favorittbloggen min innom kosthold og trening må vel være www.kissies.se.. Makan. Men hun har faktisk blitt noe bedre i det siste.

Leser kun Kenza sin i blant av de nevnt ovenfor, og hun skriver jo åpenlyst om sin hat til trening og at hun spiser sjokolade hver dag og fråtser potetgull i helgene. Men hun har også begynt å trene og spise sunnere i det siste så jeg tror nok ikke det går bare i junk og kos hos disse jentene uavhengig av hva de poster. De legger vel heller frem den mer luksuriøse delen av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser en del blogger og synes det er så merkelig at de fleste skriver om sushikvelder, vin, cookies, junk food og sjokolade, men fortsatt er svært slanke?

feks www.nettenestea.com, www.livingdoll.modette.no, www.leneorvik.modette.no, www.kenzas.se

er de bare heldig med forbrenningen eller er det en hemmelighet?

Har i perioder spist "junk" Pizza, pomesfrites med hamburger, fylla vær helg osv uten å legge særlig på meg..

Men hadde kontroll over kcal forbruket mitt vs Kcal inntaket.. Spiser aldri mye "junk" på en hviledag og tilpasser meg etter hva jeg spiste som første måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi noen av oss er naturlig tynne. Det er ikke kcal inn og kcal ut som bestemmer selve utgangspunktet.. Trodde folk var klar over det..? Folk er forskjellige, og dette går begge veier.

(For øvrig synes jeg hele greia med kcal inn og kcal ut i forhold til vekt høres altfor enkel ut. Man skulle tro at kaloriene som kroppen behøver, lettere lar seg forbrenne enn de kaloriene kroppen overhodet ikke trenger. Kalorier som altså er naturlige for kroppen, og som fremmer god helse. Tomme kalorier har tross alt meget begrenset funksjon. Dette har vært brukt som argument blant enkelte lavkarbo-tilhengere).

Selv har jeg hatt samme, lave vekt siden jeg var ferdig utvokst for ca. 7 år siden. Det intervallet jeg muligens har beveget meg mellom på det meste, har en variasjonsbredde på TO, maksimalt tre kilo på disse 7 årene. Jeg har gjennomsnittlig høyde for kvinner i Norge, og disse 2 eller 3 kiloene utgjør dermed ikke noen særlig stor forskjell.

Jeg har alltid vært interessert i kosthold, og levd deretter, men selv i perioder med månedsvis uten trening har vekten vært stabil. Junk har svært lite å si på vekten. Jeg har de siste elleve årene prøvd å spise så mye mat som mulig nærmest for ikke å gå ned i vekt. Jeg vet at jeg spiser minst like mye som folk rundt meg (5 måltider daglig; frokost, lunsj, lunsj, middag, kveldsmat), og får panikk hvis jeg går for lenge uten mat. Når det er sagt kan det jo hende at akkurat disse jentene ikke spiser særlig mye totalt sett, men poenget mitt er at det fint går an å være tynn, og fortsatt spise som alle andre. Må legge til at jeg av og til titter innom enkelte av de nevnte bloggene selv, og jeg får inntrykk av at de er relativt sunne. Vi er skrudd sammen forskjellig.

En annen ting; kanskje disse bloggerne synes kosekvelder er hyggelig å skrive om, mens de lar være å skrive like mye om andre ting. Det gir et skjevt bilde av hvordan de egentlig lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gi dem et par år så synker forbrenningen og tenåringshormonene. Da skal du se hva p-piller, vodkahelger og godterikvelder gjør med dem :)

P-piller er nok ikke synderen så mye som kjærestekvelder med film og junkfood og inaktivitet er det :D Men det er jo festlig at jenter har en "unnskyldning" som de kan vise til om det sklir ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...