Gå til innhold

bloggfenomenet?


marte89

Anbefalte innlegg

Gjest SlettetBruker3
Jeg har sett hun Heidi Alexandra ha PT-time på gymmet mitt :p (Sånn skikkelig zumbajentept som sa hun ville på slanke legger av tåhev :confused: ) Hun så helt gjennomsittlig ut i kroppen, verken særlig tynn eller trent. Så tviler på at hun lever slik hun skriver.

Haha, det skulle jeg likt å se :D

Da er det jo enda verre nesten.. Later som om hun lever på under 1000 kcal, og sender den meldingen til andre unge jenter! Sett gjennom noen av kommentarfeltene, og blant alle hat-kommentarer (skjønner ikke at hun orker det) så fins det jenter som syns at Heidi skal komme med "gode tips" som dette oftere. Hun skjønner ikke hva slags påvirkning hun har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan Sophie Elise, 17 år gammel, og bor hjemme, uten jobb, ha råd til GHD-stylingtools (det koster 2000 spenn for tang og 1200 for føna), hårbørster til 950 kroner, kjøpe extentions til 2000 kroner hver måned, å drikke hver helg, kjøoe nye klær hele tiden, har bare designersko og bruker gjennomsnittelig 4 bøtter selvbruning hver dag ha råd til dette? Hun kan umulig sponses av proffe stylingprodukter, sminke etc hele tiden.

Nei, hun blir nok sponsa hjemmefra helst for det meste, og det er litt trist av mange grunner.

Det hun signaliserer til unge jenter (deriblant min 14 år gamle søster) om at man MÅ ha dyre ting, for det tredje så er hun ett ekstremt dårlig forbilde for unge jenter, iogmed at hun skulker skolen, ikke står i matte i år, har skyhøyt fravær, helt greit å bruke barbiedop, helt greit å drikke, "bare spise snop" og pule rundt etc etc. Det verste er dog at denne jenta kommer til å få ett brutalt møte med virkeligheten når hun må kjøpe dopapir og og tannkrem i tillegg til alt stæsjet sitt, og en dag vil hun stå der og ikke vite om hun har råd til både brød og pålegg. Foreldrene har ett seriøst ansvar for å lære sine barn nøysomhet og viktighet av å prioritere etter pengeboka, ikke etter hjertens lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har et par venninner som ved første øyekast er sånne som er "heldige med forbrenningen" fordi de kan spise sushi, sjokolade, is etc. typ hver eneste dag uten å legge på seg. Har tilbragt noen hele dager med dem innimellom, og lagt merke til hvor utrolig lite de spiser til måltidene ellers. Holder en knapp på at dette er avsløringen bak "høy forbrennings"-magien: De er jenter som spiser litt cornflakes til frokost, en iskaffe til lunsj, en liten porsjon middag..... og så henter de inn den energien kroppen trenger for å holde vekten ved hjelp av kakebaking og sjokoladespising til kvelds ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvordan kan Sophie Elise, 17 år gammel, og bor hjemme, uten jobb, ha råd til GHD-stylingtools (det koster 2000 spenn for tang og 1200 for føna), hårbørster til 950 kroner, kjøpe extentions til 2000 kroner hver måned, å drikke hver helg, kjøoe nye klær hele tiden, har bare designersko og bruker gjennomsnittelig 4 bøtter selvbruning hver dag ha råd til dette? Hun kan umulig sponses av proffe stylingprodukter, sminke etc hele tiden.

Nei, hun blir nok sponsa hjemmefra helst for det meste, og det er litt trist av mange grunner.

For det første så kjenner jeg Sophie Elise og vet at hun er en bortskjemt sutrepave (veldig saklig, I know), for det andre signaliserer hun til unge jenter (deriblant min 14 år gamle søster) om at man MÅ ha dyre ting, for det tredje så er hun ett ekstremt dårlig forbilde for unge jenter, iogmed at hun skulker skolen, ikke står i matte i år, har skyhøyt fravær, helt greit å bruke barbiedop, helt greit å drikke, "bare spise snop" og pule rundt etc etc. Det verste er dog at denne jenta kommer til å få ett brutalt møte med virkeligheten når hun må kjøpe dopapir og og tannkrem i tillegg til alt stæsjet sitt, og en dag vil hun stå der og ikke vite om hun har råd til både brød og pålegg. Foreldrene har ett seriøst ansvar for å lære sine barn nøysomhet og viktighet av å prioritere etter pengeboka, ikke etter hjertens lyst.

Ikke for å støtte disse utrolig ødelagte og overfladiske jentene på noen måte, men tror litt av grunnen til at de har så mye penger er at de tjener en del penger gjennom bloggen? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å støtte disse utrolig ødelagte og overfladiske jentene på noen måte, men tror litt av grunnen til at de har så mye penger er at de tjener en del penger gjennom bloggen? :p

JO, jeg har skjønt at det sponses og sånn, men hvordan kan de tjene så sinnsykt mye penger på blogging? Fotballfruen tjente en halv mill, ikke engang 1/3 av pengene kom direkte fra bloggen, men andre gesjefter hun holder på med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
JO, jeg har skjønt at det sponses og sånn, men hvordan kan de tjene så sinnsykt mye penger på blogging? Fotballfruen tjente en halv mill, ikke engang 1/3 av pengene kom direkte fra bloggen, men andre gesjefter hun holder på med

Er ikke sikker selv, men jeg har hørt at det er helt vanlig å tjene rundt 10 000 i mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JO, jeg har skjønt at det sponses og sånn, men hvordan kan de tjene så sinnsykt mye penger på blogging? Fotballfruen tjente en halv mill, ikke engang 1/3 av pengene kom direkte fra bloggen, men andre gesjefter hun holder på med

Ida Wulff (som lå på førsteplass på blogg.no en gang i tiden) tjente fra 30 til 60k i måneden. Jeg tror du får bakoversveis om du får vite hvor mye toppbloggerne tjener i dag. Jeg vet det ikke selv, men det er nok langt over 10 000 :p

Og annonseinntekter er jo en stor del av det. De kan få flere tusen for å reklamere for et produkt i et blogginnlegg.

edit: http://www.idawulff.com/?p=1124

og denne: http://info.blogg.no/1299783908_bloggno_betaler_deg_f.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan Sophie Elise, 17 år gammel, og bor hjemme, uten jobb, ha råd til GHD-stylingtools (det koster 2000 spenn for tang og 1200 for føna), hårbørster til 950 kroner, kjøpe extentions til 2000 kroner hver måned, å drikke hver helg, kjøoe nye klær hele tiden, har bare designersko og bruker gjennomsnittelig 4 bøtter selvbruning hver dag ha råd til dette? Hun kan umulig sponses av proffe stylingprodukter, sminke etc hele tiden.

Nei, hun blir nok sponsa hjemmefra helst for det meste, og det er litt trist av mange grunner.

Det hun signaliserer til unge jenter (deriblant min 14 år gamle søster) om at man MÅ ha dyre ting, for det tredje så er hun ett ekstremt dårlig forbilde for unge jenter, iogmed at hun skulker skolen, ikke står i matte i år, har skyhøyt fravær, helt greit å bruke barbiedop, helt greit å drikke, "bare spise snop" og pule rundt etc etc. Det verste er dog at denne jenta kommer til å få ett brutalt møte med virkeligheten når hun må kjøpe dopapir og og tannkrem i tillegg til alt stæsjet sitt, og en dag vil hun stå der og ikke vite om hun har råd til både brød og pålegg. Foreldrene har ett seriøst ansvar for å lære sine barn nøysomhet og viktighet av å prioritere etter pengeboka, ikke etter hjertens lyst.

De får lønn gjennom blogg.no .. Tror de som ligger høyest får opp mot 15k i måneden faktisk! Sykt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker selv, men jeg har hørt at det er helt vanlig å tjene rundt 10 000 i mnd...

(min uthevning)

Dette er vel en sannhet med store modifikasjoner. Blant kanskje de 100 største bloggerne er det vel noen av dem som tjener litt penger. Innen den tid har de jobbet med denne bloggen så lenge (gratis) at man rent lønnsomhetsmessig trolig er i et stort minus allerede. I tillegg legger i hvertfall de aller fleste rosabloggerne opp til et forbruk slik at de stort sett ikke sitter igjen med noe særlig verdier i etterkant annet enn kanskje et par vesker og noen meter extensions. I tillegg er myten om å tjene seg rik på blogging noe en del mennesker tjener gode penger på, ved at ganske mange selger tjenester som skal gi bloggere mer trafikk/tilbyr kurs, and the list gos on.

Sponsing er også et tveegget sverd. Om man shopper vilt og uhemmet blir det fort noen tusen, uansett om du har 10, 30 eller 50% rabatt. Da har du i hvertfall ikke spart penger, i den forstand at man stort sett har kjøpt ting man ikke ville kjøpt i utgangspuntet. Og som Velvet nevner, det er nok langt mer "snille" foreldre og mastercard enn formuer inntjent som blogger som er det som gir disse bloggerne likvditet

Uansett, det er vel ikke helt poenget. Poenget er at for hver eneste rosablogger som tjener 10 000 i måneden (som for øvrig ikke er spesielt mye penger) finnes det 1000 andre rosa/motebloggere som tar uskarpe bilder av outfitsene sine og spør bloggleserne "hva har dere gjort i dag da?" uten at en kjeft svarer. Det er langt flere som ønsker å skrive enn som ønsker å lese, og sånn sett så føles blogging er litt som om alle som røk ut på første runde i Idol skulle fylt opp hele Platekompaniet. Men det er jo sjarmen med internett.

Man starter ganske åpenbart ikke opp med blogger for å tjene penger. Per time brukt ville du trolig kommet bedre ut av å plukke flasker på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun de aller største bloggerne, som er voksne vel og merke (regner med at disse småjentene som pryder topplisten på blogg.no ikke helt har forstått hvilke muligheter som ligger bak å ha en horde av lesere), som drar inn nok til å leve av det. Er vel de som har samarbeid med Nettavisen som tjener mest.

Tror nok ikke at blogging er stort nok i Norge for å tjene store summer på det, men de aller største i Sverige ser ut til å dra inn imponerende mye for å brette ut om livet sitt.

Suck on this « Kenzas

Og det er kun annonseinntektene fra bloggen. Hun jobber jo som modell ved siden av og har sin egen kleslinje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så lurer jeg på...hvilken interesse har egentlig folk av å lese bloggene til disse jentene? Hva er det som drar folk til bloggene deres? Om jeg starter en blogg og blogger om mitt totale fravær på husmorgener og bilder av meg hvor jeg sukker usminket over en haug med enslige sokker, hvor mange folk vil jeg trekke? Hvorfor er det mer interessant å se ferdigsminka småjenter blogge om den halve salaten de spiste til lunsj?

Fotballfrue...dørge kjedelig, alltid de samme tilgjorte bildene og totalt uinteressante bloggene om en av to ting; enten hvor glad hun er, eller hvor liten hun er.

Fjortissbloggene: "Hva har dere gjort i dag da?/Liker dere ditt og datt"

KingkongHalvor derimot . potensiale:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært vanlig at disse bloggerne aktivt søker sponsorer. Vet om en nettbutikk som får flere henvendelser hver dag. Vi snakker om kanskje 30-40 bloggere som henvender seg i uken. Majoriteten er små blogger med 500 daglige lesere, som nok til og med er et optimistisk tall. Skal mye til å bli rik av blogging. 10 000 i mnd er jo ikke noe å leve av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært vanlig at disse bloggerne aktivt søker sponsorer. Vet om en nettbutikk som får flere henvendelser hver dag. Vi snakker om kanskje 30-40 bloggere som henvender seg i uken. Majoriteten er små blogger med 500 daglige lesere, som nok til og med er et optimistisk tall. Skal mye til å bli rik av blogging. 10 000 i mnd er jo ikke noe å leve av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært vanlig at disse bloggerne aktivt søker sponsorer. Vet om en nettbutikk som får flere henvendelser hver dag. Vi snakker om kanskje 30-40 bloggere som henvender seg i uken. Majoriteten er små blogger med 500 daglige lesere, som nok til og med er et optimistisk tall. Skal mye til å bli rik av blogging. 10 000 i mnd er jo ikke noe å leve av.

Men det er ofte nok til å ha et helt absurd luksusforbruk når man bor hjemme hos mor og far ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...