Gå til innhold

Når på dagen (døgnet) trener dere?


Gjest Nala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trener rett etter jobb, ca kl 15:30 :) Godt å ha hele kvelden disponert til mat og sofaen!:)

Litt uvant i starten siden man ofte spiser lunsj i 11-12 tiden, men en shake under eller før trening og litt tilvenning så syns jeg det er mye bedre enn å trene på kvelden etter middaag, for da har jeg en tendens til å bli sløvere og sofan er hard å komme seg utav til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke noen som har hevdet at man får mest ut av morgentrening hvis man er A-menneske, og Kveldstrening hvis B-menneske? Ytelesemessing mener jeg. Ganske sikker jeg akkurat leste en artikkel i aftenposten e.l. om det der. Sannsynligvis bare sprøyt, but still.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives best med å trene tidlig, for da er jeg ferdig for resten av dagen. Desverre er jeg glad i gruppetreninger, og de passer seg best på ettermiddagen/kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noen som har hevdet at man får mest ut av morgentrening hvis man er A-menneske, og Kveldstrening hvis B-menneske? Ytelesemessing mener jeg. Ganske sikker jeg akkurat leste en artikkel i aftenposten e.l. om det der. Sannsynligvis bare sprøyt, but still.

Hahaha, unskuld at eg ler men det hørtest latterlig ut :p . Eg vil ikkje tru at det har noke med ytelsemessingen å gjere i det heile. Eg e eit soleklart B-menneske og trena best om morningen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, unskuld at eg ler men det hørtest latterlig ut :p . Eg vil ikkje tru at det har noke med ytelsemessingen å gjere i det heile. Eg e eit soleklart B-menneske og trena best om morningen :p

Sikkert bare svada, men her er noe ekstra å lese hvis du vil.

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article721968.ece

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article563928.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo ikkje at A-mennesker får bedre ytelse ved å trene på morningen og B-mennesker på kvelstid.. Det som dei meiner er at i følge forskning viser at den aller beste tiden å trene på er midt på dagen. Det pga at kroppstemperatueren er ein heil grad varmare då enn på morningen, som gjer at musklane blir meir tøylige og treningen meir effektiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettermiddagen, gjerne da de fleste er ferdige på treningssenteret... liker å ha ro når jeg trener!Mye folk, stress og mas gir meg ikke så godt fokus som jeg selv vil. Jeg kan gjerne trene mutters alene, for da kan jeg puste og pese høylytt uten at noen merker det :p

Pluss at ingen ting er som å komme hjem etter trening og spise en god middag, ta en varm dusj, se litt på tv/lese og legge seg i sin gode, myke seng med min egen dobbel dundyne (oh yes! årets julegave! ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrkeøkten kl.06.30 (for å unngå de store, sterke gutta);) og cardio på ettermiddag/kveld :)

Hehe :D De er som oftest ikke så "skumle" egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...