Gå til innhold

Når på dagen (døgnet) trener dere?


Gjest Nala

Anbefalte innlegg

Prøvde å finne noe her ang når på døgnet folk trener.

Personlig trener jeg ofte ganske seint(har ikke tålmodighet til å stå i kø på studioet). MEN, merker at det sannsynligvis går litt ut over søvnkvaliteten min, eller har det kanskje ikke noe med det å gjøre?

Noen erfaringer på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener 9-10-tida, er som oftest da det er lite folk der.

Hadde nok trent i den tida jeg også, dersom det hadde passet slik med jobb etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen morgenøkter rundt 13-14 tiden, men hovedsaklig mellom 17-23 tiden.

Har det noen innvirkning på søvn hos deg, om du trener seint eller tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener som regel på ettermiddagen. Fotballøktene kan bli relativt sene, ofte helt til halv ti. Det sies jo at det påvirker søvnen å trene så sent, altså at man ikke får like bra søvnkvalitet fordi kroppen er såpass oppkava, og jeg tror egentlig det kan stemme. Når jeg tenker meg om sover jeg ganske dårlig de dagene vi har fotballtreninger til halv ti. Morgentrening er en helt fantastisk start på dagen, men å trene i 5-6 tiden passer meg egentlig ypperlig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener som regel på ettermiddagen. Fotballøktene kan bli relativt sene, ofte helt til halv ti. Det sies jo at det påvirker søvnen å trene så sent, altså at man ikke får like bra søvnkvalitet fordi kroppen er såpass oppkava, og jeg tror egentlig det kan stemme. Når jeg tenker meg om sover jeg ganske dårlig de dagene vi har fotballtreninger til halv ti. Morgentrening er en helt fantastisk start på dagen, men å trene i 5-6 tiden passer meg egentlig ypperlig. :)

Kjenner meg igjen der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noen innvirkning på søvn hos deg, om du trener seint eller tidlig?

Jeg liker alltid å ha sene økter ettersom får i seg mye flere måltider og da mer energi til selve økten. De gangene jeg har tidlige treningsøkter er som regel kun kjernemuskulatur, teknikktrening eller lette økter jeg har før økt nr.2 på kvelden, de gangene jeg føler behov for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker alltid å ha sene økter ettersom får i seg mye flere måltider og da mer energi til selve økten. De gangene jeg har tidlige treningsøkter er som regel kun kjernemuskulatur, teknikktrening eller lette økter jeg har før økt nr.2 på kvelden, de gangene jeg føler behov for det ;)

Det høres egentlig svært fornuftig ut, merker selv at jeg er mer "på topp" om kvelden, er vel også derfor jeg bruker lengre tid på å "gire ned igjen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer, men trener vanligvis etter forelesning (noen ganger før, når forelesningen ikke starter før kl.12). Da er klokka 12-13, men det er dessverre en del folk da også på mitt senter. På søndager drar jeg opp akkurat når det passer meg, men det blir gjerne litt sent, siden jeg er ekstremt b-menneske:p

Prøver generelt unngå å trene sent på ettermiddagen, da kreler det med folk. Så lenge jeg er student og dermed har gode muligheter til å velge når jeg skal trene, velger jeg formiddagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener som regel rundt 08-09 tiden. Etter nattevakter har jeg ofte dratt rett på trening og det har fungert greit, men blir fort svimmel, kvalm og trykket er ikke akkurat på topp. Nå har jobben fått ett bra treningsrom så nå får jeg trent fra halv 11 på kvelden, fungerer bedre med tanke på formen, men kjedelig da man som regel er der alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...