Gå til innhold

vondt i armene/hendene under markløft


Kristinea

Anbefalte innlegg

har noen noen tips til å unngå smerter/anstrengelse i armer og hender under markløft.

selv er jeg bare på mine 40 kg, men armene mine makter ikke mer. jeg mister totalt grepet på stanga og blir veldig støl og sliten i underarmene. jeg vil gjerne økt i kilo når det gjelder beina og ryggen, merker jeg fint kunne klart fler kilo der. men ja. I'v got a problemo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bruker du låsegrep? :)

nei, det gjør jeg forsåvidt ikke! det er kanskje noe jeg bør gjøre?

er ganske nybegynner når det gjelder tung styrketrening, så har ikke supermye kunnskap... men lærer mer og mer for hver dag :thumbsup:

bør man ha venstre eller høyre med undehåndsgrep da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det gjør jeg forsåvidt ikke! det er kanskje noe jeg bør gjøre?

er ganske nybegynner når det gjelder tung styrketrening, så har ikke supermye kunnskap... men lærer mer og mer for hver dag :thumbsup:

bør man ha venstre eller høyre med undehåndsgrep da?

Jeg klarer det definetivt ikke uten låsegrep:P

Syns det er mye mindre belastende, men det kan jo hende det bare er meg!

Prøv det neste gang, så tar du og varierer på høyre og venstre:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen noen tips til å unngå smerter/anstrengelse i armer og hender under markløft.

selv er jeg bare på mine 40 kg, men armene mine makter ikke mer. jeg mister totalt grepet på stanga og blir veldig støl og sliten i underarmene. jeg vil gjerne økt i kilo når det gjelder beina og ryggen, merker jeg fint kunne klart fler kilo der. men ja. I'v got a problemo...

JEg klarte max 2 på 80 kg.. kjøpte lifting pads fra Proteinfabrikken og tok 10 x 80 og 2x 100 :) Kan hende andre har samme nytten av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Låsegrep virker som svaret på problemet ditt, det gjør vondt i starten, men du blir vandt med det etter hvert.

Låsegrep utføres slik hvis du er i tivl.

dette er vel ikke låsegrep. Dette er ganske vanlig grep innen styrkeløft men jævlig vondt å løfte tungt med. Låsegrep er en hånd ut, en inn?

Dette brukes vel også innen vektløfting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen noen tips til å unngå smerter/anstrengelse i armer og hender under markløft.

Jeg er temmelig ny selv, og sliter med samme problem. Irriterende når armstyrken står i veien for ben/rygg :rolleyes: Det ble mye bedre etter at jeg begynte å bli sterkere i underarmene, samt at jeg begynte å bruke "mixed grip". Men jeg føler meg fremdeles temmelig teit av å få pump i underarmene av strakmark... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...