Gå til innhold

Gode nettbutikker


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet du sånn ca. hva frakten ligger på? Skriver de verdien til under 200 kr, om den i realiteten er over? Hvis ja, gjør de det automatisk når den sendes til Norge, eller er det noe man må be om?

hmm, rundt 200 tror jeg.. ja jeg har alltid bestilt for langt over 200 kroner, og de har gjort det automatisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanligvis gymgrossisten. Så nå når jeg er i DK blir det bodystore.dk. Anbefales om noen skulle bo i Danmark noen gang.. Kom hjem fra trening 5 dager etter bestilt pakke, og der stod 2 store pakker på kjøkkenbordet og ventet!!! Lekkert :)

Ellers må jeg jo anbefale Sorans www.helseshop.biz

Jeg har bodd i Danmark i to år nå, og postvesenet her er genialt! Her får du alle pakker levert rett på døren. I går ettermiddag bestillte jeg proteinpulver fra bodylab.dk, og i dag tidlig klokken ni ringte postmannen på døren, med pakken i hånden. Og dette gjelder alle pakker uansett hvorfra du bestiller.

En annen ting som er stas, er at Danmark er medlem av EU så man kan bestille pakker fra England uten å tenke på at man skal holde seg under 200 kroner. Også er det billig matvarer og øl her, og universets beste sjokolade, Ritter Sport i alle mulige varianter koster 12 kroner og ikke en halv millliard som den gjør i Norge, og man kan få en stor deilig kake fra bakeren til 20 kroner (Okei nå sporer jeg av her, og ikke er dette særlig fitnessvennlige matvarer heller, men skal man først gå på en smell er det i hvertfall billigere her enn hjemme:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteinbarer skal gå helt greit. Så lenge verdien av varene er under 200 kr betaler du ingen MVA- eller tollavgift. Frakten beregnes ikke med, altså du kan kjøpe ting fra utlandet til en verdi av 199,90 kr + frakt uten å betale noe ekstra.

Jeg vet, men tenkte på varer over 200kr. er det bare 25%mva pluss behandlingsgebyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
hehe...nei, de låste seg jo inn i Norge for noen år siden og okkuperte oss, som ville ikke forundret meg om de syntes det var greit å sparke inn en dør for å levere pakker :p

Haha, skambra:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som kan være litt greit å vite i disse dager er at tollvesenet har en periode hvor de sjekker _veldig_ mye av innholdet i varer som kommer fra utlandet. Nesten alt fra iherb blir sjekket for eksmpel. Så man må være litt obs på det om man bestiller noe som er legemiddel eller ulovlig å importere til Norge. ;)

For én gangs skyld skulle jeg bestille pakken fra iherb som DHL, for å få den i løpet av noen dager, også tok det jaggu 10 dager fordi tollvesenet oppholdt den.. :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bigvits.co.uk/

Jeg handler der fordi de har OK priser, og sender Vitamin D i den styrken jeg behøver. I tillegg har de veldig god kundeoppfølging, som denne mailen jeg fikk fra dem skulle vise:

Since you previously ordered this product from us in March the Norwegian customs department have introduced some new guidelines as to the value of packages which can be sent into the country regarding vitamins etc. It is hard to obtain exact figures as exchange rates with the £/Euro vary, but we have many customers in Norway who order from us very regularly and who tell us that their orders for approximately £20 go through to them and are not stopped or returned. Consequently, we now have hundreds of Norwegian customers who buy from us regularly at approximately £20 per package and have no difficulties. An alternative is if you make regular trips to friends in Sweden etc. where we can currently send any value of products without problems.

On this occasion, therefore, and to be of assistance, we propose splitting your order into 2 separate packages which will be sent by normal Airmail post and would be posted to you on different days so the customs department do not pick up on your orders. By doing this we hope that you will receive your order quickly and safely.

We trust that this is a satisfactory solution for you but please remember if you order from us again that your order must be under 200NOK (excluding postage).

Hvilket de gjorde og boksene med Vitamin D kom trygt frem. :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Når man bestiller varer som går over 200kr INKLUDERT frakt - må man betale tollgebyr da, eller er det kun summen av selve varen som eventuelt gir tollgebyr?

Mener på at det er så kjipt som at "over 200 er over 200" uansett om det er pga frakten eller ei:meh: Ikke 100% sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd i Danmark i to år nå, og postvesenet her er genialt! Her får du alle pakker levert rett på døren. I går ettermiddag bestillte jeg proteinpulver fra bodylab.dk, og i dag tidlig klokken ni ringte postmannen på døren, med pakken i hånden. Og dette gjelder alle pakker uansett hvorfra du bestiller.

En annen ting som er stas, er at Danmark er medlem av EU så man kan bestille pakker fra England uten å tenke på at man skal holde seg under 200 kroner. Også er det billig matvarer og øl her, og universets beste sjokolade, Ritter Sport i alle mulige varianter koster 12 kroner og ikke en halv millliard som den gjør i Norge, og man kan få en stor deilig kake fra bakeren til 20 kroner (Okei nå sporer jeg av her, og ikke er dette særlig fitnessvennlige matvarer heller, men skal man først gå på en smell er det i hvertfall billigere her enn hjemme:D)

deilig å være norsk i Danmark ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener på at det er så kjipt som at "over 200 er over 200" uansett om det er pga frakten eller ei:meh: Ikke 100% sikker...

Mener jeg har bestilt varer for rett under 200 med en frakt på 40 kr og sluppet toll, serru... Men jeg husker ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Mener jeg har bestilt varer for rett under 200 med en frakt på 40 kr og sluppet toll, serru... Men jeg husker ikke!

Får krysse fingre for at du slipper toll;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig å være norsk i Danmark ;)

Ja, for det meste, hvis du ser bort i fra det faktum at dansker generelt har ett bedritent språkøre, og at de fleste ikke skjønner ett ord norsk. Ganske irriterende når man bor her, og alle du snakker med til en hver tid ser ut som gigantiske spørsmålstegn hver gang man åpner kjeften. Seriøst! Det er helt forferdelig.....Og det værste er at de ikke skjønner norske ord som er IDENTISKE med danske. Eksempel, det ganske almindelige ordet "kaffe".... Jeg spør i butikken hvor kaffen står og de skjønner f..meg ikke hva jeg sier fordi jeg ikke sier KÆFFE med vekt på ÆÆ.. Djiiiises! (Ok, dette innlegget passer kanskje ikke inn i forumet om gode nettbutikker, men sånn ble det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...