Gå til innhold

Lett


Vrimmel

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett diverse norske styrkeløftvideoer har jeg lagt merke til at det stort sett er en som står rundt med irriterende stemme og sier/roper hvor lett løftet er, uansett om løfteren sliter med vekten eller om det faktisk er lett. Er dette noe styrkeløftere setter pris på å høre når de løfter? For meg så virker det veldig irriterende, men så er jeg vant til å trene alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

På dårlige dager må jeg overbevise meg selv om at det er lett. På gode dager blir det litt sånn; jøss det var lett… jeg sier det ikke høyt vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mental greie. Positive ord kan hjelpe på prestasjon elns. Funker gull for meg, irriterende for andre. Hvis jeg f.eks løper intervaller som virkelig tar på, så tenker jeg alltid på ett ord som jeg kan huske. "Sterk". Repeterer jeg det ordet i hodet mitt når jeg virkelig føler for å gi opp, så gir jeg hodet mitt noe annet å tenke på. Ordet sterk vil ta Over tankene og følelsene mine istedet for negative tanker og følelser. Det samme funker litt når jeg løfter og. Hører jeg folk rope at det er lett så vil ordet "lett" kapre tankene mine, og på den måten vil ikke negative tanker og følelsler få komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er det lettere å ha en stemme som forteller meg hva jeg skal gjøre. " OPP! OPP! OPP!", enn at jeg liksom skal begynne å tenke selv. Er som regel alt for tungt til at det å begynne å tenke selv er noen særlig lur ide akkurat da.

(Særlig siden jeg ikke får til å ta i og gir meg litt fort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett diverse norske styrkeløftvideoer har jeg lagt merke til at det stort sett er en som står rundt med irriterende stemme og sier/roper hvor lett løftet er, uansett om løfteren sliter med vekten eller om det faktisk er lett. Er dette noe styrkeløftere setter pris på å høre når de løfter? For meg så virker det veldig irriterende, men så er jeg vant til å trene alene.

Hvis løftet er middels eller lett, er det hyggelig.

Om løftet er blytungt og det synes, er det provoserende.

Ofte føles løft både tyngre og lengre enn de ser ut for andre, om man får høre at det ser lett ut tenker man kanskje at det ikke er så ille, så da kan man ta en til :D

Når folk står og skriker LETT LETT LETT LETT KOM IGJEN til en som står og grinder så berømmer jeg tålmodigheten til løfteren for at h*n holder ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spotter for treningskompisen min, ser jeg det litt an. Man ser det på en måte på den som løfter om han bare sliter litt eller om han virkelig går i kjelleren. Hvis øya ruller bak i skallen, han slutter å puste og stanga bare så vidt kryper oppover vet jeg at det er blodtungt og det går mer på stahet enn styrke - da holder jeg kjeft og følger med på om jeg plutselig må hjelpe til. Men er han "til stede" og hører etter kan jeg fint peptalke litt mens stanga er på vei opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte føles løft både tyngre og lengre enn de ser ut for andre, om man får høre at det ser lett ut tenker man kanskje at det ikke er så ille, så da kan man ta en til :D

This. Ofte, i hvert fall med utstyr, er det av og til vanskelig å vurdere hvor tungt løftet var selv (det var bare 10/10 vondt, liksom). Har jeg en lagleder med erfaring, stoler jeg ofte mer på deres vurdering av hvor tungt løftet mitt var, og dermed hvor mye jeg burde høyne, enn jeg gjør på min egen mongohjerne som synes alt er tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...