Gå til innhold

Lakseoppskrifter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjær opp søtpotet i tynne skiver. Legg laksefilet(er) i aluminiumsfolie. Ha på krydder etter eget ønske. Legg alt i en ildfast form. Ta deg en runk (eller vent i typ 30 min). Ta ut av ovnen og innta maten (husk å vaske hendene). Du kan også bytte/legge til andre rotgrønnsaker. Eller bruke kylling/kalkun istedenfor laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær opp søtpotet i tynne skiver. Legg laksefilet(er) i aluminiumsfolie. Ha på krydder etter eget ønske. Legg alt i en ildfast form. Ta deg en runk (eller vent i typ 30 min). Ta ut av ovnen og innta maten (husk å vaske hendene). Du kan også bytte/legge til andre rotgrønnsaker. Eller bruke kylling/kalkun istedenfor laks.

30 mins var litt i overkant i forhold til egentreningen. Er ikke akkurat cardio. :cat: Men skal teste det. Tar du de rett fra frossen eller tint tilstand? Og hvilken temp kjører du de i oven på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 ostehøvelskive meierismør (9gr) 4-5stk 1cm tykke skiver søtpotet i panne på svak/medium varme ca 15 min med lokk over, snu de, legg i 2 laksefilet (250gr) samt 250gr bukettgrønnsaker, 4-5 asparges, 1 grovkuttet løk og krydder etter ønske, er ferdig når laksen akkurat ender farge på toppen. Sleng på litt seterrømme for gainz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakseform er godt: Søtpoteter i bånn og laksefilet, kesam, cherrytomater og spinat og ost på toppen.

Ellers smaker laks veldig godt med hjemmelaget pesto (veldig godt i salat med fetaost), eller så er lakseburger også veldig lett å lage:)

Har jeg det travelt tar jeg bare på litt sweet chili- saus på laksen og serverer med ris, brokkoli/salat og salte cashewnøtter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt smør og fres litt hvitløk og chilli i den, tilsett litt honning, soyasaus og limesaft. Hell dette over laksefiletene og inn i ovnen ca 15-20 min på ca 180-200 grader.

Sesamfrø på laksefiletene og inn i ovnen er også godt.

Server med ris og grønnsaker eller til wokgrønnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler gårsdagens middag: Ønskede grønnsaker/hvitløk freses i litt olje. Tilsett kokosmelk og østerssaus og la koke noen minutter(pluss diverse krydder). Hell over en laksefilet i en ildfast form, inn i ovnen på 180grader i 7,98374 minutter. Serveres med ris/nudler. Kanon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Bland honning og limeskall, ha det over laksen, og stek i ovnen. Jeg pleier å ha et laksestykke på 180gram, og det tar 18min på 200*. Ved siden av steker jeg sopp, rødløk og vårløk, og koker ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...