Gå til innhold

Damene strømmer til Styrkeløft, 700% økning i OSK på 4 år!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sorry negativiteten, men jeg synes det er litt kjedelig med kvantitet. Styrkeløft har igrunn vært en nisje tidligere, men nå skal alle som har tatt en knebøy bli styrkeløftere.

Ellers synes jeg Erle er ei fantastisk dame :D

why u hate on me bro? :p:LOL:

i didnt choose the powergame- the powergame choose me :eek::giggle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry negativiteten, men jeg synes det er litt kjedelig med kvantitet. Styrkeløft har igrunn vært en nisje tidligere, men nå skal alle som har tatt en knebøy bli styrkeløftere.

Mye bedre enn da alle som hadde tatt en knebøy skulle stille i fitness. At flere jenter fokuserer på styrke fremfor utseende er ett skritt i riktig retning imho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fint at jenter trener mer vekter, men litt i tråd med det vesen sier over så gleder jeg meg til den dagen folk kan begynne med noe fordi de har lyst og ikke fordi resten av verden driver med det ;)

Idrett krever jevnt over for mye egeninnsats til at man gidder å fortsette med det i det uendelige bare fordi "alle de andre gjør". Litt som jentene som skulle drive med Fitness som ikke kom så veldig mye lenger enn å opprette bloggen og ta sine første 3x8 med hip thrust. Men at flere ønsker å være med gjør for det første at det er er mer sannsynlig at talenter oppdages (som er bra for toppen) og i tillegg at bredden økes (som er bra for alt det andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrett krever jevnt over for mye egeninnsats til at man gidder å fortsette med det i det uendelige bare fordi "alle de andre gjør". Litt som jentene som skulle drive med Fitness som ikke kom så veldig mye lenger enn å opprette bloggen og ta sine første 3x8 med hip thrust. Men at flere ønsker å være med gjør for det første at det er er mer sannsynlig at talenter oppdages (som er bra for toppen) og i tillegg at bredden økes (som er bra for alt det andre).

Jo, men for at de skal kunne oppdages må det jo, som du selv er inne på, være en helhjertet innsats. Og som med alle andre idretter og hobbyer er det nok kun dem som går inn for det fra første øyeblikk som kan bli en ressurs.

Men selvsagt er det positivt med mer aksept. Personlig er jeg glad for at bygging ikke er "populært" eller A4, for vi vet i det minste hva vi har. Vi vet at det kommer masse nye, unge, håpefulle hvert år og vi vet hvordan man kjapt skiller klinten fra hveten. Og vi vet at det som regel er kort vent for å få et rack eller en benk. Med mindre det er mange crossfittere der, for da snakker vi motesport igjen ;)

Så jeg gleder meg til den dagen styrkeløft, i tillegg til de meste annet, har kommet på et nivå der det er stuerent nok til å ikke trenge døgnfluepopularitet for å vokse. Og jeg virkelig ønsker "for dere" at dere får en normalisering som holder rekrutteringen høy.

Slik jeg ser det vil en vekst ala det som blir beskrevet her være like ille for klubber som for bedrfiter. Når noe vokser for fort vil det skape en boble der det, i dette tilfellet, blir opprettet mange nye klubber, klubbene investerer masse penger i utstyr og kompetansebygging og kostnadene stiger alt for fort over et kort tidsrom, noe som bråstopper utviklingen, gjør interessen lavere både på grunn av synlig administrativ svikt og stigende problemer både med utstyr og mulighet til å bli med på/avholde stevner osv osv. Som med bedriftene som vokser for fort kan det fort lede til en skikkelig krasj som kan ødelegge klubber og miljøer - og kanskje bli en trussel mot hele miljøet.

Derfor håper jeg "for deres del" at ting normaliseres på et bærekraftig nivå, men uten at den hurtige veksten fortsetter. Vekst er selvsagt bra, men vekst må kontrolleres. Se på biligkrakk, børskrakk og andre ting som følger de fleste bobler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle' de offentlige pengene til idrett følger barneidretten. Ingen barn driver styrkeløft, Tiwas.

Har jeg referert til barneidrett eller offentlig støtte noe sted? :huh: Jeg refererer til universale problemstillinger ved ukontrollert vekst.

Dermed er den veksten vi nå opplever ikke drivende for investeringer og forbruk i klubbene. Det blir bare litt trangere på trening.

:)

Ja, så lenge dere klarer å holde en sunn vekst er jo det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg referert til barneidrett eller offentlig støtte noe sted? :huh:

Neida - det har du ikke.

Jeg bare tenkte å bringe det frem som et tema - nettopp fordi Styrkeløft er en idrett som opplever stor tilstrømning av nye medlemmer, men som ikke "fanges" opp av finansieringsordningene til IdrettsNorge. Når mange unge jenter har funnet ut at håndball, ski, fotball og whatnot, ikke var noe for dem likevel - så har pengene som fulgte dem allerede blitt dyttet inn i de idrettslagene de engang begynte i. Når de kommer til Styrkeløft-klubbene følger det lite eller ingen penger med gjennom idrettsforbundets finansieringsordninger.

Det er en utfordring for Styrkeløftforbundet, men vi får det nok til på et vis.

OSK - som er en av de ledende klubbene i Norge slet jo rævva av seg med å finne et lokale som var egnet og som det var mulig for dem å betale husleien på. Styrkeløftklubbene er fattige, opplever stor tilstrømning, men uten at de blir noe rikere av den grunn.

Det synes jeg er litt leit - og det er nok ikke i tråd med den visjon idrettsforbundet har for hvordan arbeidet i kretser og særforbund skal honoreres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er litt leit - og det er nok ikke i tråd med den visjon idrettsforbundet har for hvordan arbeidet i kretser og særforbund skal honoreres.

Da får man bare ta bedre betalt av medlemmene og håpe på endringer. Dere har i det minste status som "idrett", i motsetning til enkelte andre aktiviteter noen av oss her inne driver med ;)

Det med offentlig støtte har nok mye med synlighet å gjøre, så dere får pakke med dere noen tonn med utstyr og holde noen oppvisninger rundt omkring. Om dere klarer å være like søte som en håndfull 5-åringer som enda ikke helt har forstått hvilken retning ballen skal trille så får dere helt sikkert litt penger dere også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...