Gå til innhold

Hva spiser dere fitness jenter da?


0000000

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva dere som spiser godt,trener mye og som er veldig opptatt av en muskuløs kropp spiser?Noen som spiser karb,fett eller proteiner til en spesiell tid, eller spiser dere etter hva dere har lyst på ,samme om det er havregryn eller egg, uavhengig når på døgnet?

Har begynt å spise en del mer nå , men sliter litt med å få i meg så mye som jeg skal.... Så da ønsker jeg å bli litt inspirert .elsker jo mat, så burde ikke være vanskelig :wideyed:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser nesten hva jeg vil, så lenge jeg husker på å ikke spise alt for mye, og sukker alt for ofte. Da blir jeg kvisetryne, og det gjør vondt. Er fra naturens side en grådig kjøtteter, så jeg får i meg mer enn nok proteiner enn til at jeg trenger å bekymre meg for forholdet mellom de forskjellige makronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Jeg er ikke akkurat fitnezz da, men;

Spiser etter biorytme. ofte rundt 0gr carb til frokost, men myyye carb på kvelden. Går i egg, skinke, riskaker, philadelphia, kjøtt, ris, havregryn, lomper, cottage cheese, gresk yoghurt, frukt, nøttesmør og grønnsaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så fitness :p

Men jeg spiser som jeg føler for, og mye (y)

Kjøtt, kylling og fisk, mest rødt kjøtt da det er det jeg liker best. Karbs spiser jeg aller mest av på kvelden siden det passer meg godt. Da spiser jeg ris, potet eller pasta. Jeg spiser også mye frukt og grønt i løpet av dagen. Fettet jeg spiser kommer fra kokosolje, smør, olivenolje, avokado o.l.

Prøver å unngå og spise for mye sukker, men litt gjør ikke noe.

Akkurat nå spiser jeg belgiske havrevafler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fitness, men absolutt opptatt av å bli sterk! Jeg spiser etter periodisk faste prinsippet, i praksis hopper jeg kun over frokost. Spiser 2-3 måltider om dagen og prøver å unngå å spise noe utover dette, da er det lettere for meg å kontrollere hva jeg putter i munnen. Ellers har jeg ingen spesiell tid på døgnet jeg spiser karbo, protein eller fett. Havregrøt til lunsj, hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva definerer du som en fitness jente? :)

Da vil du få ganske mange forskjellige svar, iom dette gjelder vel samtlige av jentene inne på forumet ;)

Haha, ja var meningen med mange forskjellige svar faktisk. :)

Er så usikker på hvordan jeg skal spise. liker å spise karb etter trening,men også på kvelden... men så har jeg testet ut å spise mindre karb på kvelden nå.. å det fungerer ikke så bra for meg. Jeg spiser aldri frokost, så trener på tom mage, merker at jeg er mye mer opplagt og sterk, om jeg har spist en del karbs på kvelden... Jeg vil gjerne gjøre det som gir meg gode resultater, så er gøy å se hvor forskjellig folk spiser, som samtidig alle ser så smashing ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja var meningen med mange forskjellige svar faktisk. :)

Er så usikker på hvordan jeg skal spise. liker å spise karb etter trening,men også på kvelden... men så har jeg testet ut å spise mindre karb på kvelden nå.. å det fungerer ikke så bra for meg. Jeg spiser aldri frokost, så trener på tom mage, merker at jeg er mye mer opplagt og sterk, om jeg har spist en del karbs på kvelden... Jeg vil gjerne gjøre det som gir meg gode resultater, så er gøy å se hvor forskjellig folk spiser, som samtidig alle ser så smashing ut ;)

Hvis du vil ha resultater bør du fokusere på hva som skal til for å få resultater, ikke hva alle andre gjør :)

De som er på et "nivå" har enten kommet dit av ren og skjær flaks(med fremgangsmetoden?) + gode gener (no offence hvis noen føler seg truffet) mens andre har jobbet steinhardt.

Selv har jeg prøvd og feilet i mange år, men tok omsider "motet" og fikk meg coach - kan anbefales om en vil slutte å tenke selv ;)

For jeg regner vel med at du synes det er lettere å gi råd til andre enn å råde deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha resultater bør du fokusere på hva som skal til for å få resultater, ikke hva alle andre gjør :)

De som er på et "nivå" har enten kommet dit av ren og skjær flaks(med fremgangsmetoden?) + gode gener (no offence hvis noen føler seg truffet) mens andre har jobbet steinhardt.

Selv har jeg prøvd og feilet i mange år, men tok omsider "motet" og fikk meg coach - kan anbefales om en vil slutte å tenke selv ;)

For jeg regner vel med at du synes det er lettere å gi råd til andre enn å råde deg selv?

Haha , ja helt klart lettere det! burde kanskje finne meg en coach.. jeg hadde en før sommeren. men det ble ikke helt som jeg håpte. ganske lavt på kcal og fett, og opp i vekt... ikke muskler,men fett..

Har fått ett supert treningsoppsett nå.. føler jeg da :D men jeg henger jo etter på kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha , ja helt klart lettere det! burde kanskje finne meg en coach.. jeg hadde en før sommeren. men det ble ikke helt som jeg håpte. ganske lavt på kcal og fett, og opp i vekt... ikke muskler,men fett..

Har fått ett supert treningsoppsett nå.. føler jeg da :D men jeg henger jo etter på kosten.

Nei da hadde ikke jeg vært så fornøyd heller ;) Kjipt gjort å senke noens metabolske funksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker mat og matlaging, så jeg lager veldig mye fra bunnen av!

Spiser slik det passer meg på tiden, men passer på å spise lite karb på treningsfrie dager men spiser allikevel ikke så mye ellers, grønt til hvert måltid og en eller annen form for protein! Også frukt hver dag mellom måltider!

Har et stort problem med å spise for mye når jeg først spiser og vet ikke helt når jeg skal stoppe - så jeg jobber mer det. Ellers funker det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg prøvd og feilet i mange år, men tok omsider "motet" og fikk meg coach - kan anbefales om en vil slutte å tenke selv ;)

For jeg regner vel med at du synes det er lettere å gi råd til andre enn å råde deg selv?

Dette.

Uansett hvor mye man kan og hvor flink man er til å gi råd til andre som blir saken en helt annen når det kommer til en selv.

Jeg er glad for at jeg har investert så mye tid og penger i å bruke coach de 2-3 siste årene, og hadde nok neppe vært der jeg er i dag om jeg skulle klart meg alene hele den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker mat og matlaging, så jeg lager veldig mye fra bunnen av!

Spiser slik det passer meg på tiden, men passer på å spise lite karb på treningsfrie dager men spiser allikevel ikke så mye ellers, grønt til hvert måltid og en eller annen form for protein! Også frukt hver dag mellom måltider!

Har et stort problem med å spise for mye når jeg først spiser og vet ikke helt når jeg skal stoppe - så jeg jobber mer det. Ellers funker det greit.

Spiser ofte for mye selv når jeg først setter igang... huff, men her jobbes det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du "svaret" ditt: "liker å spise karb etter trening,men også på kvelden...men så har jeg testet ut å spise mindre karb på kvelden nå.. å det fungerer ikke så bra for meg. Jeg spiser aldri frokost, så trener på tom mage, merker at jeg er mye mer opplagt og sterk, om jeg har spist en del karbs på kvelden..."

Stol på deg selv og de signalene kroppen din gir deg! Jeg har testet ut mye forskjellig. Lavkarbo, litt mer karbo, enda mer karbo, korte perioder med psmf. osv Etter hvert har jeg funnet ut hva som funker for MEG. Det er mange typer dietter eller kostholdsfilosofier som kan fungere om målet er å gå ned i vekt feks. Men om målet ditt er å kunne prestere bra på trening og i livet generelt, vil jeg råde deg til å spise slik som det passer deg best. Om det er høykarbo, lavkarbo, vegetarmat eller periodisk faste eller annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du "svaret" ditt: "liker å spise karb etter trening,men også på kvelden...men så har jeg testet ut å spise mindre karb på kvelden nå.. å det fungerer ikke så bra for meg. Jeg spiser aldri frokost, så trener på tom mage, merker at jeg er mye mer opplagt og sterk, om jeg har spist en del karbs på kvelden..."

Stol på deg selv og de signalene kroppen din gir deg! Jeg har testet ut mye forskjellig. Lavkarbo, litt mer karbo, enda mer karbo, korte perioder med psmf. osv Etter hvert har jeg funnet ut hva som funker for MEG. Det er mange typer dietter eller kostholdsfilosofier som kan fungere om målet er å gå ned i vekt feks. Men om målet ditt er å kunne prestere bra på trening og i livet generelt, vil jeg råde deg til å spise slik som det passer deg best. Om det er høykarbo, lavkarbo, vegetarmat eller periodisk faste eller annet:)

Ja du har helt rett. Bare redd for å feile. Om man kan kalle det å feile . Eneste er vel at det er jo det jeg gjør hele tiden. Hehe for jeg kommer meg ikke dit jeg vil. Men kanskje med litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...