Jump to content

sindyeah

Members
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

About sindyeah

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 09/12/1990
  1. Her har du "svaret" ditt: "liker å spise karb etter trening,men også på kvelden...men så har jeg testet ut å spise mindre karb på kvelden nå.. å det fungerer ikke så bra for meg. Jeg spiser aldri frokost, så trener på tom mage, merker at jeg er mye mer opplagt og sterk, om jeg har spist en del karbs på kvelden..." Stol på deg selv og de signalene kroppen din gir deg! Jeg har testet ut mye forskjellig. Lavkarbo, litt mer karbo, enda mer karbo, korte perioder med psmf. osv Etter hvert har jeg funnet ut hva som funker for MEG. Det er mange typer dietter eller kostholdsfilosofier som kan fungere om målet er å gå ned i vekt feks. Men om målet ditt er å kunne prestere bra på trening og i livet generelt, vil jeg råde deg til å spise slik som det passer deg best. Om det er høykarbo, lavkarbo, vegetarmat eller periodisk faste eller annet:)
  2. Ønsker å selge et par otomix stingray boots i størrelse 39. (Kjøpt på siggy1.no) Det er veldig gode sko (kan nesten sammenlignes med å gå i sokker!), men jeg har så mange andre par jeg bruker. Derfor er disse lite brukt. Selges for hbo. 300kr og kjøper betaler eventuell frakt (ca.200kr)
  3. Hvis det er ned i fettprosent du vil, nytter det IKKE å fokusere kun på vekten. Tro meg, jeg har gått ned 10kg selv en gang. Jeg endte kun opp med å miste muskler og bli en "mindre" versjon av det jeg allerede var. I tillegg følte jeg meg utmattet fysisk og psykisk. Anbefaler deg å ta kontakt med noen som vet hva de snakker om og heller investere noen penger i dette om det er viktig for deg.. Kan anbefale fastform.no for eksempel
  4. Ja! Har opplevd å bli dårlig av det noen ganger.
  5. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette og syns ikke det er flaut Det jeg syns er ubehagelig er "den ukentlige" handelen i nærbutikken. Da kjøper jeg og kjæresten inn mat for en uke fremover og jeg er ganske sikker på at det er få på min alder som gjør det. Vet ikke om det er mange som gjør det sånn generelt? Det blir iallefall 5-6 bæreposer med mat og disse inneholder ca. 40% frukt og grønt, 40%kjøtt/fugl/fisk og 20%melkeprodukter...
  6. De så veldig gode ut! Som ielill kommenterer går det an å lage selv. Jeg kan slenge med noen linker til deg: http://www.kriweb.no/2013/09/21/sjokoladeproteinkuler/ http://www.siljemariela.com/fitness-food-sjokokokos-proteinkuler/ http://bakekona.blogg.no/1372781129_proteinkuler__to_type.html Det første jeg fant når jeg søkte på bountykuler og proteinkuler:)
  7. Knærne eller tærne du sliter med? For å legge mer trykk på hælene har jeg prøvd å plassere en vektskive under fremsiden på hver fot, slik at "bare" hælene berører gulvet. Det hjelper meg til å bruke hælene mer i alle fall. Og ankelmobilisering hjelper for meg
  8. Jeg har også blåmerker på hoftebeina blant annet.. Tror mine kommer av hip trusth/glutebridge. Har blåmerker andre steder også. Vet at noe kommer av massasjerulle/markløft osv. Er vanlig vil jeg tro?
  9. Jeg brukte produktene i noen år (begynte da de het Shine). Jeg ble introdusert for produktene av ei jeg kjenner og kjøpte inn hudpleieserie og kosttilskuddserie. Kosttilskuddserien prøvde jeg ikke så lenge og man bør jo det for å kunne se effekten. Men jeg syns det var veldig mye stress og ta alle de pillene og det lukta FISK av ånden min.. Eneste jeg har brukt og kjøpt mer av er noen brusetabletter som heter Shacai, som skal bygge opp immunforsvaret. Har brukt de når jeg har kjent forkjølelsessymptomer. Syns at det har hjulpet, men det kan jo være tilfeldig. Hudpleieserien brukte jeg i mange år og den er helt ok. Spesielt jojobaoljen er fin. Ellers så er det ikke noe spesielt med de produktene i mine øyne. Veldig stress å måtte binde seg til å kjøpe minst et produkt hver eneste måned, det er ikke spesielt billig og jeg rakk ikke bruke opp alt.. Fikk vite at jeg kunne tjene penger på det HVIS jeg ville, men det er ikke noe for meg. Tror man kan tjene gode penger på sånt hvis man virkelig har tro på det, bruker mye tid på å skaffe kunder og har en omgangskrets å selge til (passer kanskje bra for frisører og lignende). Det passer nok mindre bra for de som kun er ute etter å tjene raske penger og må presse både naboer, bekjente og familie til å bli abonnenter. Hvis jeg skal gidde å være selger, må det være noe jeg kan gå 100% god for.
  10. sindyeah

    Tips om kosthold

    Jeg velger heller den "umagre" vanilje kesamen, fordi jeg ikke syns den magre har nok vaniljesmak. Den inneholder litt mer fett, men det fettet sparer jeg da heller inn andre steder. Tror at det aller viktigste for å endre kostholdet er å planlegge litt:) For min del skriver planlegger jeg maten jeg skal spise i dagene fremover og så skriver jeg ned hva jeg skal ha før jeg drar på butikken. Handler et par ganger i uka. Veldig greit.. da har jeg alltid sunn mat hjemme og ikke en unnskyldning for å spise usunt. Min handleliste ser feks. sånn ut: -En pakke kalkun (1kg i frysedisken på Rema1000), en pakke laks(400gram) og to karbonadedeig (400grams) -Egg -Noen pakker med skinke/salami (denne her) -Kesam/Cottage cheese (Ikke så nøye på om det er mager, men passer på å variere det bare) -Et par brokkoli/blomkål (av og til frossenmix), en pakke gulrot, 2 paprika, to pakker cherrytomater, avocado -Litt frukt; for eksempel banan, epler, kiwi, druer -Hakkede tomater, kokosmelk -Speltlomper, (søt)poteter Med den listen over her har jeg frokost/lunsj og mellommåltider en ukes tid. Pågrunn av at jeg har samboer, lager vi felles middag og da regner jeg ikke med det. Jeg har ris/riskaker, krydder, nøtter og diverse andre basisvarer hjemme. Et par timer i uken lager jeg ferdig noen måltider. Foretrekker å ha noen måltider klart slik at jeg bare kan ha det i mikroen og varme opp. Da slipper jeg å bruke tid på matlaging flere ganger om dagen. Da hiver jeg f.eks 400g laks i ovnen, steker en pakke kjøttdeig og koker masse grønnsaker. Fordeler maten i matbokser og har i kjøleskapet:) Da blir det f.eks 150-200 gram laks +grønnsaker til frokost, 150-200 gram karbonadedeig+ost og grønnsaker til lunsj, banan og proteinshake til mellommåltid, 150-200 gram kalkun i kokosmelk +grønnsaker til middag og kesam+eple til kvelds. Jeg er ikke så nøye på å regne kalorier, fett, karbohydrater. Er mer opptatt av å variere maten jeg spiser. Men vet at jeg får i meg mest proteiner Nå er det også forskjell på folk, hvor mye mat og hva man bør ha i seg. Noen trenger mer karbohydrater for å fungere enn andre osv. Dette må du prøve deg fram på selv:) Men du kan jo få en liten pekepinn ved å sjekke ut denne: Kalkulator for å regne ut energiforbruk Jeg har også hatt nytte av denne siden.
  11. sindyeah

    Tips om kosthold

    Det er enklere å komme med tips hvis du skriver litt om hvordan kostholdet ditt har vært til nå og hvilke matvarer du liker? Også hva som er målet ditt:)
  12. 1-Ta av stilken på en haug med druer, putt de i en pose og hiv i fryseren noen timer. Sinnsykt godt! Kan også gjøre det med banan og ha peanøttsmør på toppen. 2-Mos en banan og bland sammen med vaniljekesam og evt. honning (jeg bruker yaconsirup) Blir litt som is. 3-Eller lag smoothie. Drikk som den er eller hiv i fryseren. Jeg liker å mixe ca. et halvt beger naturell yoghurt, en banan og blåbær/bringebær.
  13. Hvorfor har du behov for å snuse under trening? JA, det har noe å si...
  14. Jeg har også opplevd det med aspartam, men da har jeg drukket store mengder over flere dager/ukesvis og ellers fått i meg lite vann. Lurer på om det kan ha en sammenheng? Jeg drikker ca. en liter pepsi max om dagen(!!!) og det går helt fint. Men så er jeg også inne i en bra periode nå, med lite anfall.. Hvis jeg allerede har et anfall, er pepsi max helt utenkelig å drikke, da får jeg frysninger :S Parfyme er også jævlig, spesielt om et anfall er på vei. Helt forferdelig!
×
×
  • Create New...