Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gå opp i vekt på 1500kcal? Hvor mange kilo snakker vi? Over hvor lang tid?

Da er du antakelig enten veldig lite aktiv i hverdagen,eller så har du svært lav kroppsvekt i forhold til høyde og følgelig et behov for å gå opp i vekt.1500 kcal er ikke allverdens.

'

Man har enkelte formler man kan bruke for å regne ut hvor mye man trenger.

Hvor mye veier du? Og hvor mye vil du ned?

Fortsetter under...

hvordan kan du vite at en diett ( 1500 kal for dagen ) er omgjort til et dagsbehov ?

* eg går ikke ned i vekt

* eg går rett og slett opp

Metabolsk tilpasning - kroppen vedlikeholder vekten på 1500kcal.

Som Therese sier over her, og som jeg allerede forklarte deg i en av dine tidligere tråder - kroppen din har tilpasset seg lavt inntak og går derfor opp i vekt på mindre kcal: metabolsk tilpasning

De fleste steder står det at man ikke blir større av styrke,men helt ærlig. Jeg har hatt en uke med kun styrketrening annenhver dag, og vekten går opp(vet det er vanlig pga muskler), men OG buksene blir strammere, og nesten for liten liksom.

Spiser heller ikke mer pga treningen, men helt normalt og sunt.

føler og jeg blir mandig av styrken, for å være ærlig.

noen andre som har opplevd det samme?

Annonse

takk for svar!

det virker realistisk, så jeg tror jeg tenker det samme som dere.

uff, litt trist og da,men får bare komme til bedringens veg.

noen tips for å unngå mer vektøkning,men samtidig gå opp i kalorier?

Som Therese sier over her, og som jeg allerede forklarte deg i en av dine tidligere tråder - kroppen din har tilpasset seg lavt inntak og går derfor opp i vekt på mindre kcal: metabolsk tilpasning

takk for bra svar :-) det høres logisk ut. har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å øke inntaket uten å legge på meg?

takk for bra svar :) det høres logisk ut. har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å øke inntaket uten å legge på meg?

Enkelt. Øk pittelitt hver uke. Spis f.eks 50 kcal mer hver dag enn det du gjør nå, så øker du med nye 50 kcal neste uke osv. Tar tid, men du får opp kcal-/makro-toleransen din

Enkelt. Øk pittelitt hver uke. Spis f.eks 50 kcal mer hver dag enn det du gjør nå, så øker du med nye 50 kcal neste uke osv. Tar tid, men du får opp kcal-/makro-toleransen din

får prøve mitt beste :-) ser frem til å komme ut av den "onde" sirkelen .. takk for svar!

Du blir større av å spise mer enn du bruker. Trener du mens du inntar kalorisk overskudd bygger du musker.

Du blir mindre av å spise mindre enn du bruker. Trener du mens du er i underskudd bevarer du mer muskelmasse enn om du ikke gjør det.

Som Dama sier binder musker som er vant til å ikke brukes stort noe vann den første tida man trener. Jeg kan dog love deg at det ikke er skjedd noen permanent endring i kroppen din på én liten uke. Holder du deg til omtrent den mengden mat du trenger (altså, du spiser fornuftig, når du er sulten) samtidig som du trener og blir sterkere vil fasongen på kroppen bli bedre mens vekta ikke endrer seg nevneverdig.

Det er, til info, damer her inne som er riktig så slanke, kurvede og feminine tross at de veier både 10 og 20 kg mer enn det jenter flest tror jenter med fin kropp skal veie. Muskler er mer kompakt enn flesk og er i tillegg det som gir kroppen "timeglassfasong" og gjør rumpa rund. :)

Et lite apropo: Hvorfor tror så mange damer det er så enkelt? "Jeg trente styrke ei uke men jeg fikk så schvææære lår lizm, kunne ikke drive med det as!" :p Enhver mann har 15-20 ganger mer testosteron i blodet enn deg, og må allikevel jobbe beinhardt over lang tid for å legge på seg et par usle kilo muskler. Om damer kunne trene seg "manndige" (hva enn det betyr) på et par uker... hvorfor ser ikke alle menn ut som atletiske supermodeller eller kroppsbyggere?

Såklart blir man større av å trene styrke. Om ei utrent jente begynner å trene styrke, vil det gi utslag i omkrets og cm her og der.

Det betyr imidlertid ikke at du blir seende ut som en belgisk blå med det første.

Annonse

vet du hvor lenge det varer før det går "ut" ? :-)

Hvor lang tid vet jeg ikke, men antar det kan gå ei uke eller to før ting blir litt mer normalt.

Musklene mine kan fremdeles samle vann etter ei spesielt hard eller uvant økt, men da går det over etter et par-tre dager. Drikk nok, og ikke spis for mye salt, så holder ikke kroppen unødig mye på vannet. :)

(I alle fall innbiller jeg meg at det hjelper meg selv)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...