Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker og lage en tråd der man kan poste matvarer som er relevant for sunn fitness mat:)

kom gjerne med innspill:)

håper det kan være en inspirasjon til andre også:)

Her allefall noe jeg komme på :)

Karbonadedeig

Kylling/kjøttdeig

kalkun

laks

biff

torsk

fullkornsris/pasta

nøtter

egg

kjøttpålegg

grønnsaker

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31457-tips-til-fitness-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må ihvertfall være mat fitness nok til at man drar 523kg i akslingmarkløft

aah ... da kan ikke jeg hjelpe, utenom å opplyse om at hverken havregryn, egg, cottage cheese, søtpotet, frukt, spinat, torsk eller laks i så fall er fitnessmat.

Annonse

Det er tullete fordi begrepet "fitnessmat" kan bety så mangt, alt etter hvor en er i sesongen. Skal du delta i fitnesskonkurranse? Skal du øke i vekt? Bygge muskler eller deffe?! Ulike mat pg mengder til ulike hensikter.

Skal en "bulke" vil f.eks peanøttsmør o.l være supert. Skal du deffe; not so much.

Annonse

Er jo hovedsaklig snakk om sunn mat:) de fleste som trener skikkelig har en vis pekepinn på hva man spiser;)

men hva er sunn mat? lite kcal per 100g? rett makro sammensetning? vitaminer?mineraler? type karbs/fett/protein?veganer?vegeterianer?kjøttetende?

All mat kan være "sunn". Kommer helt ann på hva målet er osv..

men hva er sunn mat? lite kcal per 100g? rett makro sammensetning? vitaminer?mineraler? type karbs/fett/protein?veganer?vegeterianer?kjøttetende?

All mat kan være "sunn". Kommer helt ann på hva målet er osv..

I kveld er Dream yoghurtis med cookiedough sunt for meg, det øker nemlig livskvaliteten min betraktelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...