Gå til innhold

Dere som går/står mye i jobb...


Darach_Ùr

Anbefalte innlegg

Ikke sikkert jeg er i rett forum her, men prøver likevel. Arbeider i det daglige som lærer og står/går mye. Har vært helt ukritisk til fottøy de siste årene, og har som resultat av dette(?) fått litt ryggproblem(smerter/stiv korsrygg). Fikk tips om å bytte ut converseskoene med noe annet.

Så i jungelen av skobutikker lurer jeg på om noen har en personlig anbefaling å komme med:) Sier seg selv at skoen bør ha god demping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bruker selv et par Adidas håndball-/hallsko i min kontorjobb med mye gåing og ståing :) Kan anbefale på det sterkeste å UNNGÅ sko med altfor mye demping/sko som gir oppbygd hæl, etter min erfaring gir dette unødig mye belastning på quadriceps og knær når man står over lang tid. Liker selv flatere sko med anatomisk men ikke for tjukk/dempet såle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fått noen til å kikke på føtterne dine, tenk fysio, manuellterapeut, ortoped. Har ikke noe erfaring med løpelabben (dem er sikkert flinke) men det kompetansenivået jeg har møtt på andre sportsbutikker har vært dårlig.

Om du har en nøytral fot, så kan jeg anbefale Adidas Boost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rett og slett mengdetreningskoene mine når jeg er på jobb! Løpesko som jeg bruker i treningen, som er godt dempet og gjerne stive i sålen. Bruker føttene mine så mye, så MÅ ta godt vare på dem (og kroppen ellers) dersom den skal fungere i idretten og treningen min. En hel dag på jobb gående og stående, det belaster kroppen! Veldig viktig med rett type sko da! Spesielt dersom man er utsatt for eller har pådratt seg litt plager;)

Anbefaler deg, som flere over her, å dra til en ortoped eller en sportsbutikk med god peiling på sko, slik at du får sko som er tilpasset deg. Evt. innleggsåler. Legg frem plagene dine og la dem undersøke foten din, så skal de ha kunnskap til å hjelpe deg. Å bytte ut de flate conversene/tøyskoene mot ordentlige joggesko har i hvert fall vært gull verdt for meg! Et ordentlig par sko er selvfølgelig litt dyrere enn bare et stykke tøy, men på langsikt og helsemessig sett, så er det en meget god investering som kan forebygge mye plager!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...