Gå til innhold

fått inn meg 12 000 kcal 1.3kg fett i vente ?


tjellen

Anbefalte innlegg

Har levd på ren mat i en 3mnder nå . Ingenting sukker at all . Utenom et par tre yt restutisjonsdrikker . Akkurat registrert meg så håper det er riktig forum . Men som overskriften sier har fått i meg 12 000 + kcal i dag klikka helt .. 1.2kg smågodt . 2ruller melkebart . 1 rull ballerina kjeks. 1 pakke crispo kjeks. 12 kinder maxi. En pose bamsemums .en pias karamell drøm is 875ml. 100g hvit sjokolade. En god del mokka bønner. I tillegg til frokost som var 3egg halv boks bog skinke og en boks tunfisk i 3tortillas . Tikka masala med svinekjøtt 100g ris og salat og bønner. 2bokser tunfisk, ca 100g protein pulver. Og 120g havregryn med super sukkret syltetøy med ekstra lett :p har en form for spise forstyrrelse tror jeg..levd på veldig lite disse mndene og jogget/løpt ekstremt mye oppimot 3.5 mil dagen og massivt underskudd i tillegg til et heller halvt opplegg på kropprogram annenhver dag. Løpt av meg mye muskel masse tenkte jeg skulle prøve snu litt rundt og spise litt godter og kose meg da, og dette ble resultatet. .jeg ser mange som mener og syns om hvor mye fett som kan lagres på en dag. Men kommer ikke frem til et svar på noen måte. .Hva skjer med all denne *næringen* vil kroppen suge til seg alt og lagre nærmere halvannen kilo rent fett ? Eller vil mye faktisk bare gå rett i do ? Noen som har peiling og vet heller en bare dele sine egne meninger ? Mulig jeg ikke er klar er ikke så flink på formulering :p takk for svar !!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil vell legge på deg noe av det, men mye av det du legger på deg hvis du har spist rent til nå vil være vannvekt, så no worries.

Selv om det du sier nå ligner litt på en spiseforstyrrelse, tror de fleste av oss har hatt en dag der de bare kollapser, ikke gjør en vane av det. Spis mer "vanlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt kroppen maks klarer å lagre 200-300 gram fett per dag, og da må en nesten drikke olje for å få det til. Har ikke kilder til det atm, men google har det kanskje? Du opplevde nok Extreme hunger, dette er kroppens forsvarsmekanisme/måte å overleve denne "hungersnøden" du presser den gjennom. Søk opp weight set point theory, kanskje det også er en forklaring på hvorfor du opplevde det du gjorde. Jeg er vertfall en stor tilhenger av "teorien"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=

Hei, og velkommen til klubben. Har en sånn sjoko"tilt" ca hver 3 mnd. Noen kilo sjokkis blir konsumert på noen minutter. Blir oppblåst og vannette i flere dager etterpå. Værste er samvittigheten. Skulle tro jeg har lært, men neiiiiiiiida! Nuvel, det er som de kloke her sier, det er hva du putter i deg hele tiden som teller. Trøst fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt kroppen maks klarer å lagre 200-300 gram fett per dag, og da må en nesten drikke olje for å få det til. Har ikke kilder til det atm, men google har det kanskje? Du opplevde nok Extreme hunger, dette er kroppens forsvarsmekanisme/måte å overleve denne "hungersnøden" du presser den gjennom. Søk opp weight set point theory, kanskje det også er en forklaring på hvorfor du opplevde det du gjorde. Jeg er vertfall en stor tilhenger av "teorien"

Høres svært usannsynlig ut for min del, spesielt med tanke på at vi er "made to survive", og da kan det umulig være fordelaktig å ikke kunne legge på seg så mye som mulig utover hva du forbrenner ihvertfall for meg.

Kanksje noen andre har innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres svært usannsynlig ut for min del, spesielt med tanke på at vi er "made to survive", og da kan det umulig være fordelaktig å ikke kunne legge på seg så mye som mulig utover hva du forbrenner ihvertfall for meg.

Kanksje noen andre har innspill.

Tror det ligger noe i det, det er grenser på hva kroppen klarer ta opp på en gang - vi er ikke maskiner heller: P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn Michael dietten var sinnssyk :p takk for svar folkens :)) så en som mente det ikke vil bli tatt opp med det samme , men lagres som en slags suppe i tynntarmen og legge seg på over noen dager, hvis den teorien stemmer må der jo Være mulig og bruke endel av det så sant man ligger i underskudd de dagene med et høyt aktivitetsnivå? Ja er nok extreme hunger, gjort litt matte og funnet ut jeg skal ligge på 5500+ bare for vedlikehold. .kan ikke noe om etterbrenning og slikt men sikkert enda mer. . Jobber med og snu på det muskelmasse har og bare rent vekk, løfter mindre nå med egenvekt på 88kg en jeg gjorde på 98kg så skjønner jeg er helt på jordet på et punkt eller flere, sånn jeg fant dette forumet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damn Michael dietten var sinnssyk :p takk for svar folkens :)) så en som mente det ikke vil bli tatt opp med det samme , men lagres som en slags suppe i tynntarmen og legge seg på over noen dager, hvis den teorien stemmer må der jo Være mulig og bruke endel av det så sant man ligger i underskudd de dagene med et høyt aktivitetsnivå? Ja er nok extreme hunger, gjort litt matte og funnet ut jeg skal ligge på 5500+ bare for vedlikehold. .kan ikke noe om etterbrenning og slikt men sikkert enda mer. . Jobber med og snu på det muskelmasse har og bare rent vekk, løfter mindre nå med egenvekt på 88kg en jeg gjorde på 98kg så skjønner jeg er helt på jordet på et punkt eller flere, sånn jeg fant dette forumet :))

Hvis du går rett ifra stort underskudd tol 5.5k kcal kommer du til å bli hella fat, og for å sprinkle litt broscience på deg så tror jeg det er en grense for mye muskler man kan få på en gang uansett, så da kommer majoriteten av det du legger på deg til å re fett.

Hva var vitsen med å spise rent og lite så lenge hvis du bare skal ødelegge det nå?

Og det at du løfter mindre på lavere kroppsvekt har ikke nødvendigvis noe med muskler å gjøre, til en hvis grad blir du sterkere bare pga. Vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levd på ren mat i en 3mnder nå . Ingenting sukker at all . Utenom et par tre yt restutisjonsdrikker . Akkurat registrert meg så håper det er riktig forum . Men som overskriften sier har fått i meg 12 000 + kcal i dag klikka helt .. 1.2kg smågodt . 2ruller melkebart . 1 rull ballerina kjeks. 1 pakke crispo kjeks. 12 kinder maxi. En pose bamsemums .en pias karamell drøm is 875ml. 100g hvit sjokolade. En god del mokka bønner. I tillegg til frokost som var 3egg halv boks bog skinke og en boks tunfisk i 3tortillas . Tikka masala med svinekjøtt 100g ris og salat og bønner. 2bokser tunfisk, ca 100g protein pulver. Og 120g havregryn med super sukkret syltetøy med ekstra lett :p

Holy crap, nå ble jeg sulten!

Men det er nok ikke umulig å tenke seg til at du har spist litt for lite litt for lenge i forkant,siden du slo deg såpass løs i godteskåla. Du burde(?) ihvertfall ha nok av overskudd i dag og i morgen, så legg opp til noen skikkelige awesome treningsøkter og kos deg?=)

Og apropos. Ser noen nevnte Michael Phelps litt lengre oppe i tråden, mannen trøkket vistnok i seg 12k kcal om dagen i oppkjøret mot OL i Beijing, men så var han i bassenget 10 timer om dagen og, og da må man eta på for å orke.

Ingen prestasjon uten drivstoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går rett ifra stort underskudd tol 5.5k kcal kommer du til å bli hella fat, og for å sprinkle litt broscience på deg så tror jeg det er en grense for mye muskler man kan få på en gang uansett, så da kommer majoriteten av det du legger på deg til å re fett.

Hva var vitsen med å spise rent og lite så lenge hvis du bare skal ødelegge det nå?

Og det at du løfter mindre på lavere kroppsvekt har ikke nødvendigvis noe med muskler å gjøre, til en hvis grad blir du sterkere bare pga. Vekta.

ble jeg øke gradevis ? Det er et must og få økt opp her. Er gjerne oppe i 3-4 timer daglig med trening og på stort underskudd har jeg forstått når jeg har begynt og regne på det. Har blitt i overkant får smal nå den siste perioden og prøver finne balanse på det men har lite peil sånn egentlig , prøver nå og lære og fårstå litt mer :p kutte ned drastisk på løping hvertfall. Men må vel komme meg på vedlikehold og pluss pluss for og kunne begynne og snu til noe muskelvekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble jeg øke gradevis ? Det er et must og få økt opp her. Er gjerne oppe i 3-4 timer daglig med trening og på stort underskudd har jeg forstått når jeg har begynt og regne på det. Har blitt i overkant får smal nå den siste perioden og prøver finne balanse på det men har lite peil sånn egentlig , prøver nå og lære og fårstå litt mer :p kutte ned drastisk på løping hvertfall. Men må vel komme meg på vedlikehold og pluss pluss for og kunne begynne og snu til noe muskelvekst?

Jepp.

Men du burd øke gradvis, forbrenningen din er sikkert også relativt lav atm, så ta det forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...