Gå til innhold

fått inn meg 12 000 kcal 1.3kg fett i vente ?


tjellen

Anbefalte innlegg

Det er mye mer interessant med hva som skjer/skjedde i hodet ditt for å gå på en slik smell. Kroppen klarer seg.

Du beskriver noe som høres skummelt ut som et fucka forhold til både trening og kosthold. Kjenner meg igjen fra tidligere: Overtrente, underspiste for så å kjenne at kroppen "tar over" og hive i seg alt godteriet som finnes, for så å repetere sirkelen. Det jeg gjorde for å komme ut av det var å spise mer...mye mer i hverdagene, trene mindre kardio og bytte fokus fra sixpack til prestasjon. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe veldig liknende jeg har begynt og komme inn på. Prøver og snu vanen , vil jo ikke ende opp flat i kroppen :/ skriver ned hva jeg eter og teller kalorier i hodet dagen lang og det eskalerer bare en vei . Så må ta fatt i meg selv ja !

Problemet ditt har mye til felles med slik jeg har holdt på de siste årene. Jeg vil ikke spamme tråden eller noe men jeg bryr meg veldig om dette lg jeg vet hvor sYKT hardt d er å komme seg ut av en slik spiral. Så jeg vet ikke hvor mye(om i d hele tatt noe) hjelp d er i dette men følgende kan kanskje være greie å lese. Det anngåe deg selv om du kanskje ikke helt ser d

http://jernhelse.blogg.no/1394271743_estetisk_friskhet.html

http://jernhelse.blogg.no/1396176930_vektkning.html

http://jernhelse.blogg.no/1382187336_larss_rolle.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skrive et mer seriøst innlegg. Nå har jeg trent såpass mange dekader (2 dekader hehe) at jeg kan si følgende:

De fleste har en tendens til å øke treningsmengden når de er i underskudd av kalorier og trener mindre når de er på overskudd av kalorier. Det skjer en del ting med kroppen du ikke ønsker, men skal heller prøve å gi deg et eksempel ettersom eksempler er enklere å tolke enn tunge ord fra studier.

Feilen jeg gjorde: (lå på ca 1600 kcal - 2000 kcal)

For mange år siden gjorde jeg nettopp denne feilen, trente litt for mye og for lite kcal. Jeg noterte meg alt, og dietten varte i 2 måneder. Jeg skulle nå 5 % kroppsfett og det gjorde jeg. Ikke det at jeg skulle være med i konkurranse, men for å lære litt av dette og bevise meg selv at jeg kunne klare det.

Når jeg nådde målet mitt, ble jeg lei alt (typisk tendens blant mange som kjører litt hard core stil på diett). Hard core bør man heller kjøre når man er på overskudd av kalorier

Det som skjer i ettertid, som jeg også hører blant mange, er følgende: Man blir lei, man fråtser litt mye etter målet er nådd, og man tar det litt mer med ro på treninga og man får uønsket fett på veien. Man har en tendens til å fråtse mer dersom man er på lavkarbo og den slags (derfor folk sier det er en livstill) Det er jo også urealstisk å holde på 5 % kroppsfett, bare sånn det er også sagt. Det som faktisk skjer under en kaloriunderskudddiett med hard trening er at man mister litt for mye muskler. Og det viktigste, motivasjonen har en tendens å gå rett til dass, selv om man kanskje er fornøyd med hvordan man ser ut. Og når man er på endepunktet på dietten, så er det da man skal øke treningsmengden i takt med matmengden. Det er ikke mange som klarer.

Som regel ender man opp å forstå dette litt for sent, og vil gjerne bygge mer og se litt større ut, fordi nå er du på det punktet hvor du innser at man må ha mer muskler. Så WHOPS, så er faktisk ditt utgangspunkt dårligere enn det faktisk var eller når du var midtveis i dietten din. Dårligere fettforbrenning og mindre muskler (man mister uansett muskler på diett, men mange mister litt for mye)

Etterpåklok: (lå på ca 2000 kcal - 2500 kcal)

Samme utgangspunkt, dietten skulle vare i 2 måneder og jeg skulle miste en del fett. Men denne gangen skulle jeg ikke nå 5% kroppsfett. Men heller prøve å sikte mot 8% - 9%.

Samme type trening som jeg gjorde på den andre dietten. 2 splitt pleier jeg å kjøre i kombinasjon med sprint trening.

Treningen startet og matplanene startet. Vet du hva jeg gjorde til å begynne med her?

Jeg kjørte samme type diett men jeg la til noen ting. Jeg la til ØL og litt søtsaker på dietten min. Ikke søtsaker som feks lavkarbdo ting eller skyr. Men vaniljeis og med sjokoladesaus og ikke lavfett vaniljeis om det finnes. Dersom noen laget dessert, spiste jeg det under dietten min, men tok en mindre porsjon enn jeg vanligvis ville ha gjort. Første to - tre ukene, sverget jeg på at det ikke funket, men skulle holde ut. Jeg ikke mistet mye vann i starten og det skremte meg litt fordi man ser det ikke så godt på speilet.

Jeg som alltid har vært glad i øl, prioriterte øl ettersom ukene gikk og valgte øl istedenfor is eller diverse søtsaker. Siste 4-5 ukene, drakk jeg som regel 1 - 2 ipa øl etter hver trening, ikke rett etter trening men mot kvelden (merk at det er ipa øl, mer kalorier enn vanlig øl). Det var litt morsomt å høre på folk le av meg og si til meg at jeg var på diett, men jeg begynte å se skikkelig resultater. Du kan jo tenke deg, ferdig med trening, spiser litt mat, så drar jeg på grillings med kompiser, spiser hjemmelagede burgere og drikker 1 eller 2 øl.

2 mnd var nådd, og jeg hadde gått ned bare 2 kg, og ikke feks 5-6 kg som jeg pleide. Men vet du hva mister, styrken min var faktisk det beste jeg hadde hatt under en diett og jeg så nesten bedre ut enn noensinne. Jeg så faktisk litt bedre ut på den forrige dietten min, men det var marginale forskjeller. Så jeg bestemte meg for å kjøre denne dietten noen uker til og jeg nådde målet mitt. Tok kanskje 2 - 3 uker lengere, men motivasjonen var på topp og jeg var nå klar for skikkelig trening med enda mer mat :)

Og det beste av ALT i hele verden, altså jeg tuller ikke. Jeg føler nå i dag at jeg er den personen som har rett til å klage på følgende, jeg sliter med å legge meg på meg, spesielt fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...