Gå til innhold

Forskjellige "like-muligheter" på andres innlegg.


Nils A

Anbefalte innlegg

Kommer med nok et eksempel fra et annet fantastisk forum, nemlig scooterforum som bruker samme programvare som fitnessbloggen. Ser det er admin der som har oversatt programvaren faktisk. Anyways. Der har du mulighet til å gi andre tilbakemeldinger på innlegg enn bare "liker", en funksjon jeg syns er superkul. Jeg savner spesielt en "Enig" funksjon her inne. Hva mener dere om dette?

Legger ved et bilde. På raden som er markert i rødt kan man se: "Liker", "Liker ikke", "Enig", "Uenig", "Morsomt", "Fantastisk inlegg!", "Nyttig/lærerikt", "Off topic!", "Useriøst", "Provoserende" og "Dårlig rettskriving"post-12570-14440982503772_thumb.jpg

Så, "Enig" eller "Uenig"? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overraskende lite faktisk. Er litt selvjustis blant brukerene på akkurat det punktet. Man trenger kanskje ikke alle, men f.eks "enig" knappen sparer forumet for en del unødig posting. Samt at det er litt kult å bli støttet opp av mange andre når man "har rett". Det er litt lavere terskel for å trykke enig, enn å skrive et innlegg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dårlig rettskriving"... JA, da kan min indre Grammar Nazi få utfolde seg. Har undertrykt han inntil videre, fordi jeg ikke har villet være douche ved å skrive eget innlegg med rettskrivingskritikk. ;)

Her ville jeg gitt deg en "morsom", hvis jeg kunne :p

Jeg tror forresten at en "nyttig/lærerik" like vil føre til at flere skriver nettopp nyttige og lærerike innlegg. Det er ganske tilfredsstillende når de renner inn, og så er det kult å kunne gi de vekk når man leser noe nyttig og lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dårlig rettskriving"... JA, da kan min indre Grammar Nazi få utfolde seg. Har undertrykt han inntil videre, fordi jeg ikke har villet være douche ved å skrive eget innlegg med rettskrivingskritikk. ;)

Grammatical (or grammar) pedantry syndrome is an illness or a form of obsessive-compulsive disorder where someone has a compulsive desire to correct any grammatical errors one has made and is obsessed with taking this peculiar, constant, and vexatious (from the target's perspective) action. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grammatical (or grammar) pedantry syndrome is an illness or a form of obsessive-compulsive disorder where someone has a compulsive desire to correct any grammatical errors one has made and is obsessed with taking this peculiar, constant, and vexatious (from the target's perspective) action. ;)

Basert på den tilbakemeldingen, må jeg konkludere med at du antakelig er en ondskapsfull grammatikkmarxist som mener at det ikke har noe å si om man benytter korrekt grammatikk eller ei. Kanskje du til og med mener at grammatikk er en 'sosial konstruksjon' som hører fortiden til. ;)

ORDNUNG MUß SEIN! KORREKTE DIKTION ÜBER ALLES! :mad:

I+know+everybody+already+knows+but+it+s+a+statement+not+_8e96b8bf9daabfa8ffb83761f5698c2c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Reddit og andre steder har brukt det systemet i mange år nå: "upvote" / "downvote", hvor innlegg som har tilstrekkelig antall downvotes ikke blir vist per default. Kan være nyttig, kan være overflødig. Mer en kul gimmikk enn noe en MÅ ha imho :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke akkurat det systemet jeg tenkte på, selv om de på det aktuelle forumet jeg nevnte skjuler posten etter x antall "off topic" eller noe slikt. Som jeg skrev er det kult å kunne si seg "enig" med en like, og å gi en liten påskjønnelse i form av en "nytig/lærerikt". De er i tillegg selvfølgelig moro å motta, og vil kanskje føre til at det går litt mer prestisje i å skrive kvalitetsinnlegg. MÅ ha? Nei. Ålreit funksjon det antageligvis er ganske lett å implementere i dette forumet, evnt som en prøveordning? Ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Liker", "Liker ikke", "Enig", "Uenig", "Morsomt", "Fantastisk inlegg!", "Nyttig/lærerikt", "Off topic!", "Useriøst", "Provoserende" og "Dårlig rettskriving"[ATTACH=full]144889[/ATTACH]

"Liker" vil jeg egentlig si at dekker det meste. Hvorfor du liker et innlegg er ganske innlysende ettersom hva innlegget handlet om. Å like et innlegg i en diskusjon tilsier at du er enig/mener skribenten har et godt poeng, å like en meme/gif/vits tilsier at du synes det var morsomt. Det medfører at "Enig", "Morsomt", "Fantastisk innlegg" og "Nyttig/lærerikt" blir litt overflødig.

"Off topic", "Useriøst", "Provoserende" og forsåvidt også "Dårlig rettskriving" har man rapporteringsknappen til. Bruk den, forklar greia, moderatorene tar tak i det.

Og jeg er veldig i mot funksjoner av typen "liker ikke". De brukes til trolling og til å være nedlatende, og det blir bare unødvendig. Om man virkelig er så uenig i hva en person skriver bør man ha evnen til å svare med et eget innlegg og forklare hvorfor.

Så ja, jeg ser heller ikke helt nødvendigheten. Tviler ikke på at det kunne vært et morsomt konsept som ville blitt bra om det ikke ble misbrukt, men jeg tror ikke det er til å unngå på et forum som dette. Men bra forslag uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...