Gå til innhold

VM Brasil 2014 - konkurranse og diskusjon


Afterall

Anbefalte innlegg

Godtfolk!

Hvert VM/EM pleier vennegjengen å sette opp "brackets" - hvem du tror går videre fra gruppespill, og helt til finale - mot hverandre. Tenkte dette kanskje kunne være noe morsomt å få til her på forumet òg. Normalt sett pleier vi å legge litt alkohol i potten hver, men da fysiske premier blir litt vanskelig over internett blir det mer å spille om heder og ære.

VM er noe som normalt fanger interessen til mange, og på denne måten blir det litt mer konkurranse i det for oss òg, og litt mer sosialt rundt det.

For de av dere som er usikre på hvordan dette fungerer kan jeg med engang si at det er veldig enkelt å delta. Legger også ved skjermbilder av hvordan en gruppe - i dette tilfellet 'Fitnessbloggen', og en 'bracket' ser ut:

TL;DR: Vi tipper om hvem som vinner VM, hvordan veien dit blir, og får poeng for hver riktige fram til avslutningen. Sosialt, konkurranse, og gøy og sånt.

post-20291-14440980550767_thumb.png

post-20291-14440980549672_thumb.png

Praktisk info:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lovisa, Raptorial, labanvesen, didi, Juliaa, Brokkoli, Addict, Cilly, Sniff, PhoenixCircle, HenrikWL, Ole-Mats Moskvil, Tonje_86, Aurelius, Tor, Keegil, Nikken, malenesofie ;

(Tar høyde for at jeg helt sikkert har glemt en haug med morsomme mennesker; beklager!)

Driter i hvor mye eller lite dere kan om fotball. Dere tar det igjen med posititivitet og entusiasme. Kom igjen og bli med. Få litt utløp for konkurranseinstinkt. VINN LITT.

Kan røpe at jeg ikke har fulgt med på klubbfotball siden jeg hadde min siste runde med Championship Manager 3 i 1999, og nesten alle spillerne jeg kjenner til har lagt opp for lenge siden. Lett match, altså.

Bracketen min heter òg 'underdawgs', bare for å gjøre det klingende klart at jeg gambler skyhøyt, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovisa, Raptorial, labanvesen, didi, Juliaa, Brokkoli, Addict, Cilly, Sniff, PhoenixCircle, HenrikWL, Ole-Mats Moskvil, Tonje_86, Aurelius, Tor, Keegil, Nikken, malenesofie ;

Driter i hvor mye eller lite dere kan om fotball. Dere tar det igjen med posititivitet og entusiasme. Kom igjen og bli med. Få litt utløp for konkurranseinstinkt. VINN LITT.

Kan røpe at jeg ikke har fulgt med på klubbfotball siden jeg hadde min siste runde med Championship Manager 3 i 1999, og nesten alle spillerne jeg kjenner til har lagt opp for lenge siden. Lett match, altså.

Bracketen min heter òg 'underdawgs', bare for å gjøre det klingende klart at jeg gambler skyhøyt, liksom.

Jeg skal se om jeg klarer å skrote sammen et resultat :p

Har ikke lekt manager siden Championship Manager 93 o_O

post-26841-14440980709047_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG med på denne! Og også med på små sidebets om penger, alkohol, dustete ting vinner/tape må gjøre og alt som er moro. Kult initiativ!

Edit: Jeg er ikke spesielt god, altså!

SÅNN INNSTILLINGEN SKAL VÆRE!

Det er ikke noe kriterie å være god. Ballen er rund og sånt, hører jeg rykter om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lovisa

Eg synest vinnaren kan få laga ei treningsøkt som alle dei andre må gjennomføra... Innan rimelighetens grenser så klart. :)

Edit: Og sjølvsagt blir eg med, sjølv om eg synest fotball er kjedeleg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort i en alder av..5? 6? :p

Hadde mange gode timer med CM og CM Norge 95 på Amiga:

CM_Norge_Box.png

championshipmanagernorge002.png

Var litt fotballnørd engang for lenge, lenge siden.

Var vel 8-9 når jeg spillte det, hang et par år etter. Når bestekompisen er 3 år eldre, og storebroren hans er 5 år eldre enn han igjen, blir det sånn :-P Husker og et managerspill som kun hadde en stor klokke i midten av skjermen når du spillte kamp :p

Så fikk hjelp til å "forstå" det.. kunne ikke engelsk, men visste hva spillere som jeg skulle kjøpe, og taktikk :p Så spillte jeg igjennom de igjen når jeg var 11-12 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa
Syns man må delta for å sende forslag om regler ;)

Hihi, sjekk innlegget mitt over igjen. :p (Kom på det sjølv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det mulig å følge med på VM uten å ruinere seg sjæl i år? (For oss med Altibox)

Jeg er lett med, syntes også vi kan legge en hundrelapp eller to i potten?

NRK og TV2 deler rettighetene, og studio, mellom seg i år - så dette blir nok et av de mest TV-vennlige mesterskapene i Norge på lang tid.

Sendeskjema (blå er NRK, gul er TV2):

98bihF1NbdPb2JgrvlxkwgXS_2jsg7oAp_pbBxyoNPIg

Ang. pengespill:

1. Høyere terskel for å delta, som strider helt imot meningen for min del.

2. Vanskelig å bekrefte og kreve inn over nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det jeg letet etter nå, takk! :) Forrige VM var jeg rimelig dritings på en gresk øy (Ios) og sang nasjonal-sangene til de fleste land, utro hora som jeg var/er, malte jeg meg tysk en dag, for deretter nederlansk etc. EM for to år siden var i mitt hjemland og var på noen kamper, selvsagt med for mye polsk øl og minnene er få. Denne gangen ser det ut til at jeg barrièrer meg hos en kompis her i Norge og får nyte VM; I <3 fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, what is this :D Skal se om jeg ikke får til å være med med mine superfantastiske kunnskaper innen denne sporten.

Jeg har null interesse for fotball, men shiny internet things med ajax-interface og poengtelling kan jeg like. I'm in! :D

Supert! :D

Igjen må jeg få lov til å understreke hvor enkelt og lavterskel dette er. Det tar maks. 3-5 minutter, så kan du bare lene deg tilbake, slappe av, og håpe at landslagene spiller sånn noenlunde som forutsett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: og nå kjenner jeg at jeg blir motivert til å se fotballkampene også, for å se hvordan jeg ligger an. :eek:

you-what-have-you-done.jpg

Jeg har planer om å se så mange som mulig!

Alle vet jo at laginnsats og resultat er proporsjonalt med hvor ivrig en heier og hvor høyt en skriker til tv-skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...