Gå til innhold

Dette er den type medieomtale av fitness som oppfordrer til sykdom!


Anbefalte innlegg

post-22881-14440976533118_thumb.png DET HENDER AT JEG ER PÅ GRÅTEN NÅR SAMBOEREN MIN SPISER PIZZA

Cecilie spiser torsk, mandler og ris – og trener to ganger om dagen.

.....les denne artikkelen i side2.no idag....

....Slik jeg ser på dette så beviser "konkurranseformen" hennes at hele det rigide regimet er fullstendig feil; hun har mistet masse muskelmasse/evnt ikke klart å bygge muskler pga for høy treningsfrekvens og alt for lavt kaloriinntak over lengre tid. Hvilke forskningsartikler ang kosthold og idrett underbygger at ensidig diett på torsk og mandler og ris er sunt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg gidder å skrive noe langt innlegg om dette. Syntes hele greia er tragikomisk. Driver faktisk å skriver en artikkel som omhandler typiske dietter som blir satt opp av coacher uten peiling, kombinert med 23 timer cardio om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk er finfint for å gå ned i vekt det. Masse bra protain, lite kcals og metter godt. Skal man lavt på vekten må kcals kuttes og da er det mer behagelig med torsk og brokkoli enn 25 gram havregryn og 50 gram karbonadedeig. Det som jeg ofte har inntrykk av er jo at en del som coaches ender opp med å gjøre mer cardio og spise enda mindre enn de får beskjed om, fordi de ikke er 100% sikker på at de rekker å komme i form.

Det irriterende med den artikkelen der er først og fremst, slik jeg ser det, at de skriver ut opplegget i klartekst med kalorier og matvarer osv. Konkurransedietter burde man få av noen sammen med oppfølging, ikke tegne av noe man har lest på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Cecilie trener to ganger om dagen og spiser daglig under 1.000 kalorier, Musklene skal defineres, men ikke være for store. Hun trener også posering."- Vilka muskler?

"Hun begynte å trene systematisk for åtte måneder siden."- Ja men dåså, fantasisk prestation.

Så, det holder ikke å koke torsk en kveld og tro at du er klar for scenen?

- Nei, det gjør det absolutt ikke! Resultatene oppnås med hard trening og planlagt kosthold.- Ja där sa hon något, men när ska hon börja med det och sluta sulta ihjäl sig själv?

Fasen för en bra artikel, jag trodde nästan ett tag att det var en seriöst.

Sjuka, sjuka, sjuka värld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke ser noe gærent her? Hun ser i mine øyne ut som en typisk bikinifitness utøver.

Ingenting i veien med _henne_ jeg reagerer mest på at det tegnes og forklares om konkurransedietter. Det er for det første ikke noe for den gjengse mosjonist, og i tillegg er det alltid dem som har minst godt av det som leser sånne artikler og tenker: "1000 kcals og tre treningsøkter om dagen? Ja DET gjør jeg" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg gidder å skrive noe langt innlegg om dette. Syntes hele greia er tragikomisk. Driver faktisk å skriver en artikkel som omhandler typiske dietter som blir satt opp av coacher uten peiling, kombinert med 23 timer cardio om dagen

Legges ut her ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har norn venninner som har drevet på med slikt opplegg, masse trening og lite mat. De kalles anotektikere og ikke bikiniutdøvere. Men opplegget er 100% det samme, eneste forskjellen i mine øyne er at en anorektiker ikke har planer om å gå tilbake til normalt kosthold etter noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har norn venninner som har drevet på med slikt opplegg, masse trening og lite mat. De kalles anotektikere og ikke bikiniutdøvere. Men opplegget er 100% det samme, eneste forskjellen i mine øyne er at en anorektiker ikke har planer om å gå tilbake til normalt kosthold etter noen måneder.

Bare at bikinijentene heller ikke går tilbake til normalt kosthold etter scenen. De fråtser i sjokolade en dag eller to, og er deretter tilbake på torsk, havregryn og kabonadedeig, bare litt større mengder, "for det er denne livsstilen jeg elsker".

Finnes unntak, men de bikinijentene jeg kjenner til spiser diettmat året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at bikinijentene heller ikke går tilbake til normalt kosthold etter scenen. De fråtser i sjokolade en dag eller to, og er deretter tilbake på torsk, havregryn og kabonadedeig, bare litt større mengder, "for det er denne livsstilen jeg elsker".

Finnes unntak, men de bikinijentene jeg kjenner til spiser diettmat året rundt.

Noen liker jo faktisk også diettmat, uten at det er noe forstyrrelse i bilde. Brokkoli og blomkål all year long<3 men ja, en del som glemmer at livet ikke er kun fitness, men at det faktisk er sunt å ha et liv utenom kost og trening. Sier for all del ikke at man skal frotse kebab og sprit når man ikke er på diett, men om man ikke kan unne seg en middag ute med venner og nyte mat som ikke er datfitness, så bør man begynne å revurdere livsstilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Honning, jeg?!? Nei, det kan jeg ikke spise. Det hadde vært en drøm å kunne spise honning, ler Cecilie som innrømmer at det ikke alltid er like lett å holde den strenge dietten.

- Det er beinhardt noen ganger, men det må til. Det hender at jeg er på gråten når samboeren min, som er bodybuilder og skal spise mye, spiser pizza i helga, mens jeg sitter der med torsken min, forteller Cecilie.

clapping.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har jenta tydeligvis funnet sin livsstil, og vi kritikere skal bli hauset frem som sjalu eller at vi rett og slett ikke har peiling. For denne jenta har jo peiling, på sin greie. Jeg hadde aldri klart å leve sånn.. og om hun da uvtikler det ene eller det andre, så må det være hennes problem. Hun er voksen.. men denne fitness feberen som herjer nå, så eier jo svært lite av utøverne muskler. For meg handler bikini om hår, sminke, rumpe og lår uten cellulitter og en stor dose selvbruning. Hvem som helst som trener litt styrke kan sr sånn ut. Men ja, creds til jenta som lever på torsk. Heidi vonka koi skriver om fitness"bobla som sprakk, en tankvekker. Synes helt ærlig denne bikini grenen bør fjernes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...