Gå til innhold

Hvilken by er best av Bergen og Oslo?


SamGold

Anbefalte innlegg

Som utvandret Vestlending bosatt i Oslo på fjerde året lekte jeg tidligere med tanken å flytte til Bergen, men har egentlig begynt å like meg ganske godt i Oslo.

Det jeg savner i Oslo er vel egentlig fjell og litt mer nærhet til naturen, da jeg er bosatt midt i Oslo.

Hvor liker du deg best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Lett! Bergen. Byfjellene, utelivet, kulturen, arkitekturen. Jeg elsker at jeg kan gå fra nord til sør i sentrum på en halvtime, at man kan ta seg en fest på en hvilken som helst ukedag, at man finner det man trenger når man trenger det og at det tar meg under én time fra jeg går ut døra til jeg er oppe på et fjell. Bergen er en perfekt blanding av by og bygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett! Bergen. Byfjellene, utelivet, kulturen, arkitekturen. Jeg elsker at jeg kan gå fra nord til sør i sentrum på en halvtime, at man kan ta seg en fest på en hvilken som helst ukedag, at man finner det man trenger når man trenger det og at det tar meg under én time fra jeg går ut døra til jeg er oppe på et fjell. Bergen er en perfekt blanding av by og bygd.

Det er så mange bergensere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Bergensdialekten da, særlig på kvinner, men nå har jeg fått meg en elskerinne fra Bergen som bor her i Oslo. Får se om det varer. :)

Forresten. Er det bare meg eller er det veldig lite bergensere i Oslo? Føler aldri (sjeldent) at jeg møter på noen, men møter for eksempel mange trøndere og nordlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at flere tar i bruk begreper som 'elsker' og 'elskerinne'.

Amen, br0r.

Det er noe vulgært og nedverdigende over de andre ordene som søker å beskrive det samme.

Det er en stille skjønnhet over ordet elskerinne.

Men jeg avsporer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mer nærhet til naturen? er jo maks 10min uansett vei

Max 10 minutt? Jeg bruker som regel 10 minutt bare jeg skal til Karl Johan fra øvre Grunerløkka.

Hva slags natur kommer jeg til på max 10 minutt?

Østlandet kan uansett ikke konkurrere med Vestlandet når det gjelder naturopplevelser. Litt skog og noen busker. That's it. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av tingene jeg har elsket i Oslo er jo det suverene klimaet. Synes nesten det har vært for lite regn i perioden jeg har bodd her. Denne vinteren har vel vært unntaket, men historisk sett er visst dette den våteste vinteren på en god stund.

Synes denne er morsom:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 10 minutt? Jeg bruker som regel 10 minutt bare jeg skal til Karl Johan fra øvre Grunerløkka.

Hva slags natur kommer jeg til på max 10 minutt?

Østlandet kan uansett ikke konkurrere med Vestlandet når det gjelder naturopplevelser. Litt skog og noen busker. That's it. ;)

Har jo hele Nordmarka, som forøvrig har høyere topper enn Ulriken. Nordmarka er også et paradis for ski og terrengsykling, noe som går trått i Bergen.

------------

Bergen er ok. Men det regner 2 av 3 dager og er et helvete å reise herfra om man reiser mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 10 minutt? Jeg bruker som regel 10 minutt bare jeg skal til Karl Johan fra øvre Grunerløkka.

Hva slags natur kommer jeg til på max 10 minutt?

Østlandet kan uansett ikke konkurrere med Vestlandet når det gjelder naturopplevelser. Litt skog og noen busker. That's it. ;)

tar trikken opp til kjelsås, tar 5 minutter å gå fra stoppestedet til skauen, fine turstier oppi maridalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...