Gå til innhold

Lårene vokser, men ikke rumpa.


Sjøstjerne

Anbefalte innlegg

Har trent SS en stund, men har nå gått over til ett litt mer selvkomponert program med tung, medium og lett dag. Mistet litt trenings lysten for en stund tilbake, samt overbelastet skuldern, så måtte "leke" meg litt.

Uansett, jeg trener knebøy og markløft, trener ikke mer bein en det, jeg trener også HIIT to dager i uka, Torsdag og Lørdag (det er etter medium og lett dag for meg.) med hoppetau. Tingen er at jeg vil jo ha en skikkelig dat ass, men det eneste som skjer er at jeg har fått massive quads! Samt et lite rumpeløft da.

Det er såpass at låra ikke passer i buksene lenger.

Leste denne artikkelen og har nå lagt til Glute bridge på tung dag, Amerikansk markløft eller pull through på medium dag og reverse hyper på lett dag. FØR markløft eller knebøy.

Spørsmålet er, i artikkelen står det "i verste konsekvens" at man skal kutte ut markløft og knebøy, skal jeg gjøre det fremover? eller kan jeg ha med bøy og mark etter rumpe øvelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er såpass at låra ikke passer i buksene lenger.

Det er buksene det er noe feil på - ikke låra!

Garantert!

:)

Vær for all del ikke redd for at låra vokser - det er sexy som bare det. Problemet er at du ikke ser det like lett i speilet som oss andre. Hvorfor? Jo, når låra vokser (og du holder fettprosenten i sjakk) så vil det se ut som om rumpa blir mindre, siden det relative forholdet mellom hoftebredde og massen på lårene får det til å se ut som "timeglassfigur-fasongen" er mindre fremtredende og at rumpa dermed burde vært både mer fyldig og bredere for å veie opp. Sånn ser det ut i speilet - ihvertfall for deg. Og når bukseprodusenter stort sett tenker utelukkende på jenter som ikke engang vet hvordan knebøy skal utføres når de designer sine plagg, så er det ikke rart at du stusser...

Sannheten er at rumpa vokser den også - men den vokser ikke så mye i bredden som den vokser i fylde - "bakover". Stussen din blir mer spretten og det som tidligere var en flott timeglassfigur sett forfra er nå blitt til en timeglassfigur som er utrolig flott sett i profil! (Og for oss gutta som går bak deg på gaten, så er den også langt mer behagelig å hvile blikket på, selvfølgelig.)

Bare et lite innspill...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "sliter" litt med det samme. Tror rumpa har blitt noe strammere siden jeg begynte å trene, men etter at jeg begynte med baseøvelser har jeg merket størst, hvis ikke kun, fremgang på lårene/quadriceps.

Om du skal kutte ut markløft og knebøy eller trene dem utenom er vel egentlig opp til deg selv slik jeg oppfatter det. Jeg personlig ville fortsatt med dem, for jeg ser ikke noe galt i store lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg "sliter" litt med det samme. Tror rumpa har blitt noe strammere siden jeg begynte å trene, men etter at jeg begynte med baseøvelser har jeg merket størst, hvis ikke kun, fremgang på lårene/quadriceps.

Om du skal kutte ut markløft og knebøy eller trene dem utenom er vel egentlig opp til deg selv slik jeg oppfatter det. Jeg personlig ville fortsatt med dem, for jeg ser ikke noe galt i store lår.

Jeg er jo veldig glad i både bøy og mark, jeg føler det er litt drøyt å kutte dem kun for estetiske grunner. Rumpa har jo strammet seg opp, men lårene virker gigantiske!

Tren hoftedominante øvelser oftere :) (hip thrust/glute bridge, markløftvarianter og evt ettbensøvelser)

Jeg har lagt til Glute bridge, amerikansk markløft (på onsdager, hvis jeg trener vanlig markløft tar jeg pullthrough) og reverse hyper i kabel på Fredag.

Kanskje det vil etterhvert jevne seg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Linjemann, :love:. Det er bare det at jeg går i yogabukser mesteparten av tiden, men nå skulle jeg prøve meg på jeans igjen, å det GIKK ikke! Har en ellers trøblete fortid med bukser pga min såkalte "pære" fasong.

Er nervøs for å ende opp som et slags freak med monsterbein og ingen overkropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo veldig glad i både bøy og mark, jeg føler det er litt drøyt å kutte dem kun for estetiske grunner. Rumpa har jo strammet seg opp, men lårene virker gigantiske!

Jeg har lagt til Glute bridge, amerikansk markløft (på onsdager, hvis jeg trener vanlig markløft tar jeg pullthrough) og reverse hyper i kabel på Fredag.

Kanskje det vil etterhvert jevne seg ut

Så du har en hoftedominant øvelse tre dager i uken - full kontakt og vektene øker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som sliter med det samme. Quads'en vokser og rumpa blir mindre. Men det kommer skal du se! Hos meg er jeg rimelig sikker på at rumpa blir mindre fordi fettet nå blir erstattet med muskler, og lårene... Vel, jeg har alltid hatt anlegg for å få skikkelig mannelår.

Give it time - Dat ass will find you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som ikke merker framgang på rompa uansett hvor mye hoftedominante øvelser de kjører pga dårlig kontakt med rumpemusklene. Jeg merker spesielt i hip thrust/glute bridge at hamstring tar over hvis ikke teknikken og fokus på å bruke de "rette" musklene (i dette tilfellet rompa) er til stede.

Edit: Gjerne også hvis jeg har litt tung vekt på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som ikke merker framgang på rompa uansett hvor mye hoftedominante øvelser de kjører pga dårlig kontakt med rumpemusklene. Jeg merker spesielt i hip thrust/glute bridge at hamstring tar over hvis ikke teknikken og fokus på å bruke de "rette" musklene (i dette tilfellet rompa) er til stede.

Edit: Gjerne også hvis jeg har litt tung vekt på også.

Jeg merker jeg har bedre kontakt med rumpa hvis jeg trener litt lettere på f.eks knebøy og markløft, og heller fokuserer 100% på rumpa. Så synes jeg også glute brudge er bedre en hipthrust, selv om det er mindre ROM, bare fordi jeg får bedre "tak" på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Jeg har egentlig kun hatt fokus på å trene rumpa i de mnd. jeg har trent, men det er den det har skjedd MINST med.

Som skrevet over her, det hjelper å redusere på antall kilo du løfter, jeg fikk kontakt med rumpa da jeg begynte å løfte lettere..

Så nå gjenstår det bare å se om drømmerumpa, som lashes

innehar, kommer tilslutt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig kun hatt fokus på å trene rumpa i de mnd. jeg har trent, men det er den det har skjedd MINST med.

Som skrevet over her, det hjelper å redusere på antall kilo du løfter, jeg fikk kontakt med rumpa da jeg begynte å løfte lettere..

Så nå gjenstår det bare å se om drømmerumpa, som lashes

innehar, kommer tilslutt..:)

Så snilt sagt søte du ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...