Gå til innhold

Bør jeg fortelle han det?


9fitness000

Anbefalte innlegg

Det er en gutt jeg har begynnt å like veldig godt, og jeg tror vi har noe på gang. Jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser, men er helt frisk fra det nå. Spørsmålet er om jeg bør fortelle denne gutten om mine problemer fra fortiden? er så redd for at han skal miste interessen for meg om jeg forteller det, men er også redd for at han skal bli irritert om jeg ikke sier det( vi har datet noen uker )

Trenger råd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ærlighet er det beste :) Eg forstår at du kan være litt redd for at han skal miste interessen om du forteller ham det. Men det er da du finn ut om han er en "keeper" eller ikke :) Du har tatt hand om din utfordring og komt deg videre i livet- Det er noe du absolutt skal være stolt av :)

Så mitt personlige råd , er å vær ærlig, mot han og deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan du har det og du bør nok fortelle det etterhvert men er det nå du skal fortelle det? Hvis du har blitt frisk og fungerer bra så vet jeg ikke om du trenger å rippe opp i det. Hvis dere to er exclusive og dere kommer til å fortsette å være sammen, fortell han det men om han ikke har vært borte i spiseforstyrrelser før kan han bli usikker og overtenke det.

Hvis du kan stole på at han takler det så go for it. Et forhold må jo bygges på ærlighet og troverdighet :D

Gratulerer med å bli frisk forresten. Finnes nesten ikke noe bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei som vet såpass mye om meg nå at jeg bør vurdere en NDA avtale :D

lols aside: ærlighet er viktig. Om praten sklir inn på sånne ting, så er det bare å nevne det. Jeg er enig med Linjemannen her: takler han det ikke, så er ikke han riktig for deg.

Alle har bagasje. ALLE har det. Om det er noen som sier at de ikke har det, så er de "fucking LIARS" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet akkurat hvordan du har det og du bør nok fortelle det etterhvert men er det nå du skal fortelle det? Hvis du har blitt frisk og fungerer bra så vet jeg ikke om du trenger å rippe opp i det. Hvis dere to er exclusive og dere kommer til å fortsette å være sammen, fortell han det men om han ikke har vært borte i spiseforstyrrelser før kan han bli usikker og overtenke det.

Hvis du kan stole på at han takler det så go for it. Et forhold må jo bygges på ærlighet og troverdighet :D

Gratulerer med å bli frisk forresten. Finnes nesten ikke noe bedre!

Vi dater fortsatt, så vet ikke når det "passer seg" å si det. Syns det er litt rart å bare skulle fortelle det ut av løse luften, og sliter litt med dette. Er livredd for miste han etter dette, for jeg kjenner jeg begynner å få sterke følelser for han.

Og tusen takk! det er fantastisk å være frisk. Det var den jævligste perioden i livet mitt, som heldigvis er langt forbi og over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gutt jeg har begynnt å like veldig godt, og jeg tror vi har noe på gang. Jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser, men er helt frisk fra det nå. Spørsmålet er om jeg bør fortelle denne gutten om mine problemer fra fortiden? er så redd for at han skal miste interessen for meg om jeg forteller det, men er også redd for at han skal bli irritert om jeg ikke sier det( vi har datet noen uker )

Trenger råd!!!

Trenger han å vite det nå? Er det noe som har kommet opp? Er det relevant for noe som helst som har med dere og kontakten deres å gjøre?

Jeg mener ikke at man skal holde det skjult, åpenhet og ærlighet er det beste, men jeg ser heller ikke poenget med å bare helt ut av det blå pælme det i fanget på han. Om dere går videre så er det nok noe du kan snakke med han om på dypere plan når det kjennes naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger han å vite det nå? Er det noe som har kommet opp? Er det relevant for noe som helst som har med dere og kontakten deres å gjøre?

Jeg mener ikke at man skal holde det skjult, åpenhet og ærlighet er det beste, men jeg ser heller ikke poenget med å bare helt ut av det blå pælme det i fanget på han. Om dere går videre så er det nok noe du kan snakke med han om på dypere plan når det kjennes naturlig :)

Nei, det er nettopp det! Er bare redd for at om jeg holder det inne, så blir han skuffet/sur e.l. men dette er vel kanskje noe jeg bare innbiller meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nettopp det! Er bare redd for at om jeg holder det inne, så blir han skuffet/sur e.l. men dette er vel kanskje noe jeg bare innbiller meg?

Det er nok bare noe du overtenker, det er ganske naturlig å vente med å fortelle om vond fortid osv til man er på det litt dypere planet :)

Ha det gøy, kos deg, nyt forelskelsen, også kommer alt det som må komme etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nettopp det! Er bare redd for at om jeg holder det inne, så blir han skuffet/sur e.l. men dette er vel kanskje noe jeg bare innbiller meg?

Jeg er egentlig litt enig med Addict her. Tror du overtenker det litt. Hadde du nettopp vært ut av fengselet etter å ha sonet ferdig en dom fordi du har slaktet/partert den tidligere samboeren din, så hadde saken vært en annen.

Alle har bagasje. Alle har slitt med noe. Noen mer enn andre. Who gives a shit. Det er mest hvordan du er her og nå og hvordan du vil være i fremtiden som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig litt enig med Addict her. Tror du overtenker det litt. Hadde du nettopp vært ut av fengselet etter å ha sonet ferdig en dom fordi du har slaktet/partert den tidligere samboeren din, så hadde saken vært en annen.

Alle har bagasje. Alle har slitt med noe. Noen mer enn andre. Who gives a shit. Det er mest hvordan du er her og nå og hvordan du vil være i fremtiden som betyr noe.

Ja, jeg skjønner poenget ditt. Vet jo ikke om han har slitt med noe før heller, er ikke akkurat fortid og de dype samtalene man tar på de første datene heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner poenget ditt. Vet jo ikke om han har slitt med noe før heller, er ikke akkurat fortid og de dype samtalene man tar på de første datene heller!

Nei, det er jeg enig i. Man vil jo gjerne bli kjent med personen først! Viss temaet kommer opp tror jeg det er lurt å være åpen om det, men tror ikke det er noe du trenger å ta opp enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det greieste er som regel å være ærlig. Alle har en fortid og det er sjeldent noen som er helt fornøyde med hvordan den ser ut. Du skal heller være stolt av hva du har oppnådd. Jeg mener at å snakke åpent om det er noe som vitner om at en er ferdig med det.

Nå skal det sies at alt har sin tid, å blurte det ut på første date er ikke lurt det heller. Så du må nesten ta det litt på feelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et ferskt forhold med en jeg traff et par uker etter at jeg gikk fra min siste kontroll og fikk avskrevet diagnosen anoreksi. Vi har "datet" i mange måneder, og jeg har aldri fortalt ham om det. Men jeg har heller ingen planer om å skjule det for han. Kommer temaet opp forteller jeg ham gjerne om det, men jeg føler ikke det er noe han er nødt til å vite for å være sammen med meg nå. Det preger jo ikke hverdagen min i det hele tatt, og det forandrer ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det vil være lurt fortelle han det, men det trenger nødvendigvis ikke å være med en gang. Forsøk å finne en setting hvor det er mest naturlig å fortelle om det og hvor du føler deg mest mulig komfortabel med å fortelle han om det.

Hvis han ikke vil være sammen med deg/ fortsette å date deg pga det så er han ikke verdt å satse på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...