Gå til innhold

Bør jeg fortelle han det?


9fitness000

Anbefalte innlegg

Å ikke si noe er ikke det samme som å lyve. Om det ikke kommer opp trenger du ikke si noe om du ikke vil det. Det har nok lite si for han, og spesielt for forholdet (om du ikke får tilbakefall så klart)

Om det skjer noe som kan trigge sykdommen tilbake hos deg derimot bør du si ifra. Evnt om han starter kutte visse matvarer for å bli sunnere, eller tvinger deg med på trening /får deg il å føle deg ille ift kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke poenget med å si det om det ikke naturlig skulle komme opp. Det er jo ikke som at man normalt sett leverer ut hele sin sykdomshistorikk bare fordi man blir sammen med noen? Spesielt om det er ting som ligger fortiden til. Det er evt. noe som får komme opp naturlig, men å sette noen ned etter 3 uker å gå igjennom journalen fra fødsel bare for å "spille med åpne kort" tror jeg blir helt fjernt. Dette sier seg vel selv tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan fortelle han ting... Hvordan skal det ende?

Hvis han ikke aksepterer din fortid, at du åpner deg, hva er han å spare på?

Fortell det du. Som regel setter folk pris på ærlighet.

Så sant du føler du har behov for å dele det, da. Enig med Eirich, men om du føler du må få det ut, go ahead.

That's my piece of bread

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at du skal fortelle det, men ikke rush det. Om du forteller det helt i begynnelsen av et forhold kan det både hinte om at du ikke er helt over det eller at du har en tendens til å forbli i fortiden din. Ingen av delene er noe å brase ut med i begynnelsen av et forhold, det kan gjøre enhver gutt skeptisk. Han bør kjenne deg godt nok til å kunne gi deg god omsorg på trygt plan når du forteller det, ellers vil det være tøft for han å vite hvordan han skal reagere. Mener jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gutt jeg har begynnt å like veldig godt, og jeg tror vi har noe på gang. Jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser, men er helt frisk fra det nå. Spørsmålet er om jeg bør fortelle denne gutten om mine problemer fra fortiden? er så redd for at han skal miste interessen for meg om jeg forteller det, men er også redd for at han skal bli irritert om jeg ikke sier det( vi har datet noen uker )

Trenger råd!!!

Jeg tenker ganske enkelt her.

1. Du dropper å si det, da har du hverken jugd for han eller noe annet. Om han tar det opp, så kan du si det så enkelt som at: Jeg trodde ikke det var av betydning, det er en fortid jeg har hatt, men har kommet meg gjennom og forlatt. Han har i bunn og grunn ikke noen rett til å vite noe om dette (enda) da dette er ganske personlig. Hvis han ikke respekterer/blir sur for at du har gjennomgått dette eller holdt det skjult; C'est la vie, da er ikke dette noe å ha på CV'en eller videre i livet etter min mening.

2. Du kan si det og risikere at han mister interessen, men det forstår jeg ikke ett kvidder av, da han isåfall har falt for deg som du er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Ikke stress med det. Om settingen en dag er rett til at du føler at det blir naturlig å nevne det så nevner du det om du føler for det. Man må ikke dele alt om fortiden når det ikke har en betydning for hvem du er i dag. Det er fortid. Det hadde stilt seg annerledes om du fremdeles hadde hatt det, men det har du ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest =xXx=
Det er en gutt jeg har begynnt å like veldig godt, og jeg tror vi har noe på gang. Jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser, men er helt frisk fra det nå. Spørsmålet er om jeg bør fortelle denne gutten om mine problemer fra fortiden? er så redd for at han skal miste interessen for meg om jeg forteller det, men er også redd for at han skal bli irritert om jeg ikke sier det( vi har datet noen uker )

Trenger råd!!!

Hvis han har et problem med dette og mister interessen så er han ikke noe å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...