Gå til innhold

Tips til en nybegynner... :(


Superfat

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Tusen takk alle sammen, dette har betydd skikkelig mye for meg. I løpet av de siste 3 ukene, har jeg endret kostholdet mitt mye, og jeg har trent nesten hver annen dag frem til idag. Og takket være det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har gått ned 4,6 Kg i løpet av disse ukene, men jeg har fremdeles en lang vei å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra vektnedgang! Stå på! dette klarer du lett, ha tro på seg selv. Se på motivasjonsfilmer på youtube, finn ut om du ønsker en spesiell fysikk, sett deg et mål og kjør på! Ettersom det har kommet mange gode tips til kosthold alt i denne tråden kommer ikke jeg til å komme med noe nytt. Håper bare du finner veien, og alltid tro på deg selv! Dreams come true :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, dette har betydd skikkelig mye for meg. I løpet av de siste 3 ukene, har jeg endret kostholdet mitt mye, og jeg har trent nesten hver annen dag frem til idag. Og takket være det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har gått ned 4,6 Kg i løpet av disse ukene, men jeg har fremdeles en lang vei å gå!

Jeg fikk verdens største smil rundt munnen når jeg leste dette. Kjempebra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser kneippbrød fra kiwi, med ost på.. noen ganger så har jeg også agurk med, eller bare egge omelett. Men som regel er det bare brød + ost. Synes det er vansklig å holde motivasjonen oppe, man blir distrahert når finner ut at man skal ha prøve i et fag på skolen, og da leser jeg til prøven, og da vil jeg ikke gå på trening.. jeg har prøver nesten hver uke fremover til sommerferien. Jeg har ogsåt lagt merke til at det er vansklig å følge med, og huske ting som læreren går gjennom enn før, jeg har også blitt mer slapp og lat.. Det er veldig vansklig for meg å komme meg ut til treningsstudioet når jeg først har sluttet fra skolen, eller er hjemme. Jeg føler meg bare så utbrent hele tiden.... har aldri fikset kostholdet mitt og trent orentlig før, og jeg vet heller ikke hvordan jeg skal starte..

Btw, jeg har prøvd myfitnesspal, men ender bare opp med å gå i minus.. i gjennomsnitt ca 250 cal..

Om det er Kneipp fra Kiwi (first price) du kjøper, scorer dette omtrent på skalane som en bolle fra statoil desverre :/

Kneipp er Norges mest solgte brød, og mange "tror" det er grovt.

First Price Kneipp :

Antall kaker på brødsirkelen: 2

Grovhet: 27 prosent. Fett: Vegetabilsk olje og herdet vegetabilsk fett. Kostfiber: 4,3 gram. Salt:0,4 gram.

Kommentar: Testens taper. Dette brødet er ikke så langt fra loff. Det er bare 3 prosent unna å havne på én kake i brødsirkelen, i samme kategori som loff. Det hjelper ikke at brødet er billig. Dette er ikke et sunt brød. I tillegg opplyser det ikke hva slags vegetabilsk olje de bruker, og det inneholder herdet fett.

Terningkast: 2

Jeg ville annbefalt å kjøpe grovt brød, da dette metter mye bedre, inneholder en del protein og jeg syns det smaker bedre :) Spis mye grønnsaker, lag omelett til frokost, ha oppi paprika, løk, kalkunskinke m.m. Smaker digg, metter og er MYE sunnere :)

For meg fungerer det aldri å gå på trening når jeg først har kommet hjem fra skole/jobb, lagt meg på sofaen og slått på TVen. Trening for meg et blitt "et naturlig" stopp på vei hjem. Jeg drar alltid rett fra jobb/skole til trening, og når jeg da kommer hjem, kan jeg sette meg i sofaen med god samvittighet :)

Over tid vil det også bli lettere, du vil merke økt konsentrasjon og få mer energi (personlige erfaringene mine).

Om det stemmer det som står øverst i tråden, så har du alt utgangspunkt til å komme i form :)

Det er bare viktig å få i seg nok næring og proteiner når en er i startfasen. Du vil kanskje ikke merke "under" på vekta, men om vekta er lik når du trener, må du husker på hvor mye mer muskler veier enn fett, og du vil raskt legge merke til at målene dine krymper, samtidig som vekta holder seg.

For motivasjonen sin del, hadde jeg ikke sett for mye på vekta, men tatt mål rundt midjen, armene, lårene, e.c.t. Trent i en måned, og sett forskjellen svart på hvitt. Det er motivasjon til å fortsette! :D

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk XtrM, og ikke minst alle andre som har støttet meg og kommet med innspill! Jeg har byttet ut kneippbrød med et mye grovere brød, og spiser ofte mat med magert kjøtt. Jeg har fått kontroll på mine matvaner, og trening har blitt en vane. Trener som regel hver annenhver dag, og følger styrkeprogrammet for nybegynnere som fitnessbloggen la ut. Lurer på om jeg hadde klart å komme så langt hvis jeg ikke hadde oppdaget fitnessbloggen.no og deres fantastiske medlemmer! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fantastisk! Etter min erfaring, så er mye av jobben gjort når du har klart å gjøre treningen til en vane :) Jeg var i ganske lik situasjon som deg, ganske lik høyde, og litt høyere vekt. Gjorde akkurat det samme som deg. Spurte om hjelp her på fitnessbloggen, fikk gode svar som hjalp meg, og motiverte meg.

Resultatet var at jeg først gikk ned 14-15kg, før jeg begynte å fokusere på å bygge muskelmasse og styrke.

Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...