Gå til innhold

Biggest Loser deltaker klassifisert som undervektig (OBS! Sesong 15 spoilers!)


Anbefalte innlegg

Jeg så selv finalen nå i kveld. Har likt Rachel helt fra begynnelsen. Hun har vist finfine holdninger, vært inspirerende, atletisk, var helt RÅ på mini-triathlonet, også var/er hun ganske søt i tillegg.

Jeg kommer ikke over hvor gammel hun så ut i ansiktet til finalen.

Twitter exploded after the finale of The Biggest Loser last night when the winner of the show revealed what many consider to be a too-thin frame.

Rachel Frederickson, 24, began the show at 260 pounds. Last night she weighed in at 105 pounds, setting a show record by losing 60 percent of her body weight. Frederickson is 5’4″, which means her height-weight ratio puts her slightly below the threshold doctors would consider “healthy” according to the BMI scale. The World Health Organization dictates that anyone under an 18.5 BMI is considered underweight, and the fashion industries in Israel, Madrid and Milan have banned models under an 18.5 BMI from walking the runway. Frederickson’s BMI is 18.0.

But even without that information, it’s easy to see that Frederickson looks unhealthy. The show’s trainers, Bob Harper and Jillian Michaels didn’t hide their shock well last night when Frederickson took the stage. If you watch the video (below) or look at the screenshots captured by Twitter users, you can see Harper wincing and Michaels mouthing “Oh my God.” And not in a good way.

The Internet did not receive Frederickson’s transformation well either. Even as Frederickson looked at the hologram of her formerly-overweight self and said, “you are so gross,” people at home were wriggling in their seats at the sight of her now-emaciated body as much as the image of her larger self.

Brandi Koskie, a dieting blogger, wrote, “[A]we turned to shock when millions if viewers at home noticed her frail, skeletal frame…no one has ever looked as frighteningly emaciated as Rachel did tonight.” Others agreed that NBC should be ashamed they pushed a contestant to lose so much weight (and win $250,000 dollars) that she no longer looked athletic and healthy but waif-thin.

http://healthland.time.com/2014/02/05/the-biggest-loser-goes-too-far/

Lina Nicastro @linattz

Follow

The Biggest Loser owes David $250,000. And they owe Rachel a trip to an eating disorder rehab centre. #BLFinale

Phil Cook @PhilCook111Follow

Watching the Biggest Loser finale and I am seriously concerned that the confetti will knock Rachel over. #BLFinal #SomeoneHoldHerUp

BfshcJDCAAAiBQn.jpg

CelesteL @1celestelopez

Follow

I'm sorry but this is NOT the arm of a healthy girl that was supposed to get strong n fit #BiggestLoser

article-0-1B34D16F00000578-233_638x483.jpg

article-0-1B34D33B00000578-860_640x533.jpg

Jeg synes hun tok det for langt. Jeg skjønner jo på en måte at hun måtte det for å vinne, når de andre finaledeltakerne var større i utgangspunktet og hadde mer å gå på - men hun ser ikke særlig fit ut. Hun har sikkert stålkondisjon, men gud så skinny hun er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ekstremt skeptisk til hele serien, nettopp fordi deltagerne pushes til det ekstreme.

Dette er dog det verste eksemplet.

Synes mest synd på henne. Dette er på ingen måte sunt. NBC, Michaels og han andre duden (som jeg har likt) burde virkelig gå i seg selv her nå, selv om jeg tviler det vil skje så lenge seertallene er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fulgt med selv sesong etter sesong..å mange faller tilbake til gamle vaner rimelig fort. Et fåtall klarer og opprettholde en bra form, og all respekt til de! Men dette Er og blir amerikansk..størst og best skal de være i alt! Dessverre er dette blitt verre sesong for sesong, og resultatet over her er skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de siste sesongene har de sendt hjem de tre siste deltagerne og de må klare seg selv i ca en måned. Har de gjort det denne gangen også? I så fall er det mulig det er her Rachel lost her marbles og tok deffinga litt for langt.

Er ikke fullt ut bekymra for henne før hun har greid å stabilisere vekta. De fleste av de legger på seg 10-15kg etter finalen. Gjør Rachel det, så er vel vekta og BMI'en perfekt? Ja, jeg vet at mange av vinnere og finalister legger på seg alt igjen og mere til i etterkant. I dette tilfellet ser det ut som en spiseforstyrrelse som har skifta ansikt dessverre.

Følger ganske mange av tidligere deltagere på instagram og de fleste greier seg fint, spesielt de som blir stemt ut halvveis i sesongen. I tillegg er det påfallende mange fra sesong 8ish og utover som greier seg. Ser ut til at de har lært seg nye vaner og greier å generalisere disse ut til den virkelige verden.

I forhold til artikkelen/bloggen Aaandreaaa henviser til så er dette old news og Jillian har kritisert programmet for det samme. Tror det er 2 sesongen hun ikke har vært med pga dette også. Har sagt det før og sier det igjen, de har endra mye på programmet siden sesong 3 som Kai vant. I tillegg en holistic healer som kilde? Really? Fra 2010? :shifty:

I forhold til hvilke signaler NBC og Biggest Loser sender ut, så jah.. Det ser ut som de fleste ikke ser på dette som noe positivt. Elsker ansiktene til Bob og Jillian i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

%20The-Biggest-Loser-Bob-Harper-Jillian-Michaels-467.jpg

Was Rachel Frederickson's big reveal the, er, biggest in Biggest Loser history? Personal trainers Jillian Michaels and Bob Harper have seen some incredible transformations over the years, but even they were flabbergasted by Frederickson's 155-pound weight loss on the show's season 15 finale on Tuesday, Feb. 4.

Neither star could hide their shock as the 24-year-old former high school swimmer walked out onstage for the first time since leaving the ranch last fall. Both looked completely stunned by her appearance, and Michaels could be seen mouthing "Oh my God" several times before the camera panned away.

http://www.usmagazine.com/celebrity-body/news/biggest-losers-jillian-michaels-bob-harper-react-to-winner-rachel-fredericksons-shocking-weight-loss-201452

Virker som de har vært hjemme en stund lengre enn én måned, da?

Men ja, det var jo eneste måten hun kunne vinne på. Tror ikke dette er noe Bob og Jillian har vært med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars jente. Hun har jo tilsynelatende gjort "alt riktig" for å lykkes i programmet. Og nå går plutselig trenerne ut offentlig og tar avstand og prøver å fraskrive seg ansvar. Man burde sett den der komme for lenge siden. Mitt inntrykk er at det er (hovedsaklig) konseptet som er sykt, ikke dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'The Biggest Loser' winner Rachel Frederickson doesn't plan to gain back any weight

http://blog.zap2it.com/frominsidethebox/2014/02/the-biggest-loser-winner-rachel-frederickson-doesnt-plan-to-gain-back-any-weight.html

'Biggest Loser's' Rachel Frederickson scandal: Jillian Michaels, Bob Harper break silence, Dolvett Quince doesn't

http://blog.zap2it.com/pop2it/2014/02/biggest-losers-rachel-frederickson-scandal-jillian-michaels-bob-harper-break-silence-dolvett-quince.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke helt sant at Dolvett ikke har kommentert dette, for han har det på instagram. Han er, dessverre, litt for lite kritisk til hele opplegget. http://instagram.com/p/kD4crqK5OP/

Det eneste som er sykt med konseptet er tidsperspektivet, resten er faktisk ikke unormalt. Men sånn er det. Jillian prøvde å ha et program hvor hun dro hjem til folk og hjelpe de ned i vekt på hjemmebane. Ingen gadd å se på, transformasjonen var ekstrem nok. Hvorfor skal man gidde å se på mennesker som har gått ned 2 kilo på 2 måneder? Vises ikke engang, B O R I N G, fikk for lite seere og dermed lite reklame-inntekter.

Programmet trenger sponsorer, skal vi gidde å se på så vil vi se det ekstreme. Så hvem er egentlig syk, vi eller programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke helt sant at Dolvett ikke har kommentert dette, for han har det på instagram. Han er, dessverre, litt for lite kritisk til hele opplegget. http://instagram.com/p/kD4crqK5OP/

Det eneste som er sykt med konseptet er tidsperspektivet, resten er faktisk ikke unormalt. Men sånn er det. Jillian prøvde å ha et program hvor hun dro hjem til folk og hjelpe de ned i vekt på hjemmebane. Ingen gadd å se på, transformasjonen var ekstrem nok. Hvorfor skal man gidde å se på mennesker som har gått ned 2 kilo på 2 måneder? Vises ikke engang, B O R I N G, fikk for lite seere og dermed lite reklame-inntekter.

Programmet trenger sponsorer, skal vi gidde å se på så vil vi se det ekstreme. Så hvem er egentlig syk, vi eller programmet?

Det ligger mye sannhet i det du skriver. Folk vil ha"wooow pang pang" sensasjoner om livstil endring på tv.

Syns dem som går på Biggest looser gjør en helsikkes jobb, men kansje for mye fokus på vektnedgang?

viser jo tydelig på ho damen her oppe. Vet nesten ikke hva som er verre eg, sykelig overvektig eller sykelig tynn? begge er ytterpunkter i "forhold til normalen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger mye sannhet i det du skriver. Folk vil ha"wooow pang pang" sensasjoner om livstil endring på tv.

Syns dem som går på Biggest looser gjør en helsikkes jobb, men kansje for mye fokus på vektnedgang?

viser jo tydelig på ho damen her oppe. Vet nesten ikke hva som er verre eg, sykelig overvektig eller sykelig tynn? begge er ytterpunkter i "forhold til normalen"

Begge er like ille ;)

Fokus på rask vektnedgang er vel problemet. Problem to: Ranchen er et lukka og kontrollert miljø. Ute i den virkelige verden må de styre vektnedgangen, kosthold og trening selv, de skal jobbe, ta seg av barn/familie osv. Det er her problemet ligger. De fleste av disse har alvorlige spiseforstyrrelser. Psykoedukativ behandling i tillegg til alt det andre (mer enn at trener får deg til å grine på kamera) hadde vært en god ide.

Jeg må si at jeg ikke er så veldig overraska over holdninga til Rachel. But then again, jeg likte ikke henne from the getgo, så det er mulig jeg er litt biased

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har sett programmet på mange år så vet ikke helt hvordan det er nå?

Men husker da at det ikke var særlig oppfølging når det kom til den mentale biten av dette. Jeg mener at det er viktig å ikke bare ha fokus på antall kg som en skal gå ned,m en også ha fokus på å følge opp på det mentale plan. Overspising kan ofte være et tegn på spiseforstyrrelser, altså en mental sykdom, så vel som fysisk sykdom og derfor bør også den delen være en del av behandlingen deltakerne går gjennom. De mentale prosessene bak en spiseforstyrrelse, det være seg bulimi, anoreksi eller overspising,er ofte forbausende like og har mange fellestrekk og bør tas alvorlig. Ikke rart mange går opp igjen etter endt program dersom det mentale ikke arbeides med under vektnedgangen.

Jeg selv ble jo diagnosert med anoreksi, men under behandling hadde jeg en god periode. Jeg gikk opp 12 kg på 6mnf og alle rundt meg var happy, jeg ble friskmeldt pga normal BMI og alt var fryd og gammen. Inni meg hadde jeg det mer jævlig enn noen sinne, men "heldigvis" lot jo alle meg være i fred nå som jeg så bedre ut utenfra... Det endte som det gjorde, plutselig ble jeg litt overlatt til meg selv og på 2mnd var 10 kg borte igjen og jeg vqr back to scratch..

Vi har jo liknende program i Norge og, slankekrigen eller hva det heter? Er dette noe som legges vekt på der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://mobile.news.com.au/entertainment/former-biggest-loser-contestant-andrew-cosi-costello-reveals-the-truth-about-the-weight-loss-show/story-e6frfmq9-1226820498768

Passer vel inn her, la den inn en annen tråd også - fordi jeg ikke fant denne. Litt sånn "behind-the-scenes". Står bla litt om at de aller fleste har lagt på seg nesten all vekt igjen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...