Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

På lav fettprosent så er vel høyde minus 100 en grei tommelfingerregel. Så kan du plusse på 10kg om du vil være litt mer sterkfeit.

Selvsagt en veldig vitenskapelig fremgangsmåte. Må anses som 100% nøyaktig fasit.

På lav fettprosent så er vel høyde minus 100 en grei tommelfingerregel. Så kan du plusse på 10kg om du vil være litt mer sterkfeit.

Selvsagt en veldig vitenskapelig fremgangsmåte. Må anses som 100% nøyaktig fasit.

Finnes det en slik "tommelfingelregel" for kvinner også?

Ja, har lest rundt 60-68 er idealvekt. Må selvsagt forhøyes noe om man har mye muskler. Ligger selv på 70 kg nå. Er en god del over gjennomsnittet veltrent, men er ingen muskelbunt.

Annonse

Den vekten som gir deg best mulig forutsetninger, både for å overkomme de fysiske utfordringene du møter i hverdagen, samt gir deg overskudd og selvtillit og god selvfølelse, kan være et greit sted å starte.

Den vekten som gir deg best mulig forutsetninger, både for å overkomme de fysiske utfordringene du møter i hverdagen, samt gir deg overskudd og selvtillit og god selvfølelse, kan være et greit sted å starte.

Tja, mange som er overvektige som har både god selvtillit og til en viss grad overlever fysiisk (i hvert fall i sine subjektive øyne).

Tja, mange som er overvektige som har både god selvtillit og til en viss grad overlever fysiisk (i hvert fall i sine subjektive øyne).

Isåfall; hva er da galt med den vekta? Selv er jeg og per def "overvektig", med 103 kg på 180cm, men kroppen min gir meg gode muligheter til å prestere både på jobb og på fritiden, og jeg er fornøyd. Vekt er bare et tall,som sier lite om kroppskomposisjon ,prestasjonsevne, selvfølelse, etcetera. Det er viktig å ha i bakhodet.

Isåfall; hva er da galt med den vekta? Selv er jeg og per def "overvektig", med 103 kg på 180cm, men kroppen min gir meg gode muligheter til å prestere både på jobb og på fritiden, og jeg er fornøyd. Vekt er bare et tall,som sier lite om kroppskomposisjon ,prestasjonsevne, selvfølelse, etcetera. Det er viktig å ha i bakhodet.

Nå mener jeg ikke folk som per definisjon er veltrent, slike som deg, og sikkert en del andre som frekventerer på forumet. Jeg mener folk som seg seg blind på sine egne subjektive tolkninger, folk som ikke ser andre enn seg selv, er blid og glad, ja, kanskje mye selvtillit, men som etter abstrakte målinger har store fysiske vansker. Skal du bare si til dem at du skal være blid og fornøyd, lev livet, ikke bry deg om vekten?

En prinsipal styrke vil alltid avhenge av forskjellig kroppsfunksjoner, og sågar en indre drivkraft som kan påvirke i ulike retninger innenfor denne kontekst. Et prinsipp jeg alltid går etter er dette: Hvilke indirekte - ja, kanskje mange vil si direkte - påvirkninger gjør du for deg selv? Et antatt svar vil være: Det beste for meg selv. Men, hvordan kommer du da videre fra din subjektive vrangforestilling om de fysiske egenskapene er bra i et samfunn der forskningen rundt det synlige kroppssammensetningene aldri har vært bedre? Hvordan skal du komme unna dét?

Rent retorisk ville et slikt individ lett gå i sin egen felle; han sier til seg selv: Hvordan oppnår jeg best hygge og glede? Individet vil da, i desperat given etter å oppnå lykke, spise mat, kose seg, ikke slite, ikke gå. Hva vil da skje? Jo, det får være et spørsmål til allmennheten. Jeg tror du fronter et synspunkt som potensial kan være farlig, Aurelius.

Jeg mener folk som seg seg blind på sine egne subjektive tolkninger, folk som ikke ser andre enn seg selv, er blid og glad, ja, kanskje mye selvtillit, men som etter abstrakte målinger har store fysiske vansker. Skal du bare si til dem at du skal være blid og fornøyd, lev livet, ikke bry deg om vekten?

ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...