Gå til innhold

Kjøpt leilighet, hva trenger man da?


Drlegendary

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men faktisk, det holder i bøttevis og vaske de med Zalo og varmt vann, har enda ikke opplevd at det ikke har fungert.

Har btw fått kjøpt meg en aldri så liten Sodastream, GENIOUS!! Blir ikke så mye kjøpebrus her lenger, for dette er all up in my alley :)

Sier ikke at du SKAL ta dem i vaskemaskinen. Sier bare at det er en del feiloppfatninger angående hvorfor det er så ille :p

Angående sodastream. Gå til 3:30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ingenting er så artig som katter, ler meg skakk av mine. post-31893-14440968146923_thumb.jpeg

Aldri la en forsekk stå på gulvet. Foret i bunnen av den nye sekken er nemlig mye bedre enn det som ligger i skåla.

post-31893-14440968147311_thumb.jpeg

Ei som ligger klar til snikangrep på bikkja...post-31893-14440968147822_thumb.jpeg

Bikkja har okkupert kattesengen... og katten... vel...post-31893-14440968148189_thumb.jpeg

Ut på tur, aldri sur... jepp, kattene bruker å være med når jeg går tur med bikkjene:-)

Dagene blir alltid litt bedre når man har katt i hus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er så artig som katter, ler meg skakk av mine. [ATTACH=full]130541[/ATTACH]

Aldri la en forsekk stå på gulvet. Foret i bunnen av den nye sekken er nemlig mye bedre enn det som ligger i skåla.

Rett og rimelig å forvente, ingen katter er vel fornøyd med å bli satt på FRD-diett :D (Men kudos for at du slanker katta di, og bruker skikkelig fôr!

Dagene blir alltid litt bedre når man har katt i hus:) <-- This

However, til trådstarter; Det er ganske genialt å ha en slik på soverommet:

torky_rostfritt.jpg

Hvis du er singel er den gem, er du i et etablert forhold er den gem, MEN! Dersom du er i en fase hvor du occationally tar med damer hjem, så blir den litt creepy... Bare sånn at du vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SisterSyringe: bruker alltid skikkelig for til kattene, jobber på dyreklinikk, så de får bare bra varer;) og nå skal det sies at d ikke er denne katten som slankes, men den andre. Men de er sære. Tjukkekatten stjeler feitforet til normalkatten, normalkatten stjeler slankeforet til tjukkekatten. Hannkatten spiser det som står nærmest, og nabokatten stjeler alt han får tak i.

Men nå ble dette vel of topic.

Tilbake til trådstarter. Må nok si meg enig i at den tørkepapirboksen ser noe bedre ut. Torky-holder montert på veggen på soverommet er muliggens genialt, men d ser nok litt, ehm... spesielt ut:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg har kjøpt meg en mon splittens ny leilighet, og i påvente av at den skal bli ferdig så lager jeg meg en liten liste over alt jeg må kjøpe til denne. Listen er en kombinasjon av det jeg _må_ ha, og det jeg tenker å ha i fremtiden.

Det som følger med leiligheten er kjøleskap, stekeovn og oppvaskmaskin.

Har kommet noe på vei, men vet det er noe jeg overser. Hva mener DU man bør/må ha i en leilighet etter nylig innflytting? Fyll på i listen min med det du føler er nødvendig.

Det jeg har skrevet opp foreløpig er:

Møbler/hvitevarer

Vaskemaskin

Tørketrommel

Ekstern fryser, rundt 500L

Mikrobølgeovn

Dolce Gusto

Toastjern

Vaffeljern

Kjøkkenartikler

Stekeplater

Kjeler

Plater til varme kjeler

Sodastream

Glass/kopper/krus

Tallerkener

Bokseåpner

Krydder av diverse sort

Torkyholder m/torky

Kniver/Gafler

Kjøkkenkniver

Badeartikler

Såpedispenser

Dobørste

Tannbørstebeger

Dorullholder

Dusjsåpe/håndsåpe/balsam/shampo

Soverom

Nattbordslamper

Nattbord

Kleshengere

Stue

Stearinlys

Sofa

Spisebord m/stoler

Sofabord

Teppe, langhåret

TV-bord

Gardiner

TV

PS4

Diverse

Oppbevaringsbokser

Skohylle

Inngangsmatte

Speil

Kommode til inngangsparti

Tørkestativ

Vegglamper til stue og gang

Knagger

Gogogo :)

En del verktyg og en hel gjeng med goe venner og pils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått vite at det som følger med leiligheten er integrert oppvaskmaskin og stekeovn, samt kjøleskap, alt fra Whirlpool. Ellers er det fint lite som følger med :) Jeg har tittet masse på på gis bort, men det oppdateres hyppig så jeg må bare fortsette frem til innflyttningsdato, og vel så det. Jeg rekker en bursdag og en jul før innflytting, så det er allerede planlagt noe til gave de datoene. Kjøkkenkniver skal kjøpes nytt, generelt alt som skal være i kontakt fra tallerken til munn skal være nytt. :)

Virkelig Astrid Kristine?? Det var jo meget snilt :) Jeg sier ja takk jeg, så lenge den er forholdsvis ubrukt!

Jeg også, bruker den veldig mye! Digger både lukt og smak av ny ristet brød :)

Forøvrig til alle dere andre, tusen takk for tips! Noterer alt som ikke er notert enda, dere er topp stemning (y)

Tips tips: spør hvor gammel hvitevarene er!

Er de under 5 år så spør om du kan få kvittering eller bevis på kjøp. Du har rett på garantien hos forhandler hvis de er under 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...