Gå til innhold

Kjøpt leilighet, hva trenger man da?


Drlegendary

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fatte og begripe at INGEN har sagt kaffekvern enda, så da får jeg være først ut :D . Kaffekvern, en aeropress og en ordentlig trakter (enten moccamaster eller aller helst wilfa svart) er da et must. Da jeg flyttet sist gikk det i denne rekkefølgen: Internett -> kaffeutstyr -> Seng -> resten :p

aj, nå skjemmes jeg over megselv! Hvordan kan jeg ha greid å glemme det viktige med kaffe!:S Kvern har jeg ikke, leiligheta er full nok fra før, men presskanna mi er gull verdt! Hadde kjøpt moccamaster om jeg hadde bedre plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke fatte og begripe at INGEN har sagt kaffekvern enda, så da får jeg være først ut :D . Kaffekvern, en aeropress og en ordentlig trakter (enten moccamaster eller aller helst wilfa svart) er da et must. Da jeg flyttet sist gikk det i denne rekkefølgen: Internett -> kaffeutstyr -> Seng -> resten :p

Dette er veldig sant. Aeropress er det beste, tar liten plass og lager nydelig kaffe. Men greit med en moccamaster også da, hvis man får gjester.

Vannkoker, er det blitt sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du går til innkjøp av en masse fancye duppeditter til kjøkkenet, så bør du faktisk gå igjennom hva du egentlig trenger og kommer til å bruke.

Micro, vannkoker ig toast/vaffelhjern er jeg enig i at ett hvert hjem med respekt for segsrlv bør ha. Sodastream er også genialt om man drikker mye boblevann(jeg sparer nok ganske mange hundre kroner i måneden etter ay den blei innkjøpt).

Du trenger ikke kjøpe brødmaskin eller en kitchen aid om det ikke er ting du bruker ofte. En god håndmikser holder langt, man trenger ikke kjøkkenmaskin om det ikke er noe man bruker flere ganger i uka. Stavmikser Må du ha, sånn er det bare. Men du trenger ikke kjøpe en stor blender om du har en god stavmikser.

Og det er ei leilighet som er under bygging? Har du sjekket ut at du faktisk må kjøpe hvitevarer til kjøkken? Vet at det er en del som kommer med hth kjøkken som har hvitevarene inkludert, fordi det er den avtalen som er satt mellom hth og byggefirma/prosjektabsvarlige. Veldig greit å være 100% sikker på akkurat det før man kjøper inn hvitevarer til kjøkkenet:)

Og finn ut hva du faktisk har fra før av, slik at du ikke trenger å kjøpe alt nytt med en gang. Sjekk ut på finn.no eller gi bort sider på fb, hva kan du få gratis? Skohyller finner du drøssevis av, helt gratis på nett. Og om du har bursdag snart/før/rundt innflytting, hva kan du ønske deg hos familie? Hva slaks innkjøp til leiligheta kan du vente med og ønske deg i julegave?

Eneste jeg virkelig viø annbefale å ikke kjøpe brukt er kjøkkenkniver, du vet aldri om hvor mishandlet de har vært, så kjøp selv, og kjøp kvalitet!

Jeg har fått vite at det som følger med leiligheten er integrert oppvaskmaskin og stekeovn, samt kjøleskap, alt fra Whirlpool. Ellers er det fint lite som følger med :) Jeg har tittet masse på på gis bort, men det oppdateres hyppig så jeg må bare fortsette frem til innflyttningsdato, og vel så det. Jeg rekker en bursdag og en jul før innflytting, så det er allerede planlagt noe til gave de datoene. Kjøkkenkniver skal kjøpes nytt, generelt alt som skal være i kontakt fra tallerken til munn skal være nytt. :)

Drlegendary, du kan egentlig få brødristern min om du vil ha, billig tøv som jeg egentlig ikke vet hvorfor jeg kjøpte:D

Virkelig Astrid Kristine?? Det var jo meget snilt :) Jeg sier ja takk jeg, så lenge den er forholdsvis ubrukt!

*mumler noe om at jeg bruker brødristeren flere ganger i uka, mens vaffeljernet er jeg usikker på hvor befinner seg hen* :whistle:

Jeg også, bruker den veldig mye! Digger både lukt og smak av ny ristet brød :)

Forøvrig til alle dere andre, tusen takk for tips! Noterer alt som ikke er notert enda, dere er topp stemning (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig Astrid Kristine?? Det var jo meget snilt :) Jeg sier ja takk jeg, så lenge den er forholdsvis ubrukt!

Jeg også, bruker den veldig mye! Digger både lukt og smak av ny ristet brød :)

Forøvrig til alle dere andre, tusen takk for tips! Noterer alt som ikke er notert enda, dere er topp s(y)temning

Kan vel telle på to hender, om ikke en, anntall ganger den er brukt. Den står bare i skapet å støver ned... Å kjøpe brødrister når du har glutenallergi og ikke spiser noe særlig med bakevarer, så er det meget bortkastede penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel telle på to hender, om ikke en, anntall ganger den er brukt. Den står bare i skapet å støver ned... Å kjøpe brødrister når du har glutenallergi og ikke spiser noe særlig med bakevarer, så er det meget bortkastede penger :)

Ser den! Ikke for å være pirkete, men hvordan ser den ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den risteren der selv. (I svart)

Brukes både tit og ofte.

(spiser lite brød, så alt mitt er i fryseren... ferdigkuttet... hvilket betyr at hvis jeg skal ha ei skive, så går den i ristern)

Fungerer den som den skal? :) Så jo grei ut, bare det at jeg har dårlig erfaring med produkter fra Clas, er ofte mye vræl :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bent Stiansen putter konsekvent knivene i vaskemaskinen.

Gjorde det med kokken sine kniver når jeg jobba i skrubben... trodde mannen skulle kjøre knivene i meg.

Viste seg at det er omtrent like ille som å skjære i papir. Varmt vann og zalo = lykkelige kniver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler primært om at knivene kuker borti ting når man putter dem i maskinen. Hvis du sørger for at knivene holdes adskilt, og tørker dem godt når du er ferdig, så er det ikke noe stort problem.

(ja, det har vært snakka en del om alt det skumle som er i vaskepulver... men det er for det meste tullsnakk som de har skjult under pseudovitenskaplige termer)

Oooog, siden dette er en "sannhet" som er så innprenta hos folk så er det klart de blir irriterte når du "helt bevisst ødelegger eggen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler primært om at knivene kuker borti ting når man putter dem i maskinen. Hvis du sørger for at knivene holdes adskilt, og tørker dem godt når du er ferdig, så er det ikke noe stort problem.

(ja, det har vært snakka en del om alt det skumle som er i vaskepulver... men det er for det meste tullsnakk som de har skjult under pseudovitenskaplige termer)

Oooog, siden dette er en "sannhet" som er så innprenta hos folk så er det klart de blir irriterte når du "helt bevisst ødelegger eggen".

Har du brukt mye tid på å sjekke ut rundt dette med sløve kniver? :p Du virker interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det med kokken sine kniver når jeg jobba i skrubben... trodde mannen skulle kjøre knivene i meg.

Viste seg at det er omtrent like ille som å skjære i papir. Varmt vann og zalo = lykkelige kniver!

jeg ser på det å putte knivene i oppvaskmaskinen som en personlig fornærmelse og krenkelse, litt som om du brenner bibelen framfor en kristen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...