Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppfølgningsspørsmål ang. havregryn (føler meg veldig dum nå..:oops:)

Men jeg kjøpte de store glutenfrie i går, da jeg skulle lage havregrøt (det ble med mikrobølgeovnen), så synes jeg det både smakte og hadde samme konsistens som pasta...o_O Det smakte ikke havregryn.

Går det ann å lage havregrøt feil :p er de litt sånn? Nå skal de sies at jeg kun har brukt vanlig lettkokte tidligere..

Fortsetter under...

Skrevet
  "Isa24 skrev:
Oppfølgningsspørsmål ang. havregryn (føler meg veldig dum nå..:oops:)

Men jeg kjøpte de store glutenfrie i går, da jeg skulle lage havregrøt (det ble med mikrobølgeovnen), så synes jeg det både smakte og hadde samme konsistens som pasta...o_O Det smakte ikke havregryn.

Går det ann å lage havregrøt feil :p er de litt sånn? Nå skal de sies at jeg kun har brukt vanlig lettkokte tidligere..

Jeg bruker vanligvis de glutenfri og har aldri opplevd det du sier:O Synes de smaker likt=)

Skrevet
  "Afterall skrev:
Det er jo en gummireim, så den skal selvfølgelig være litt elastisk :)

Om den henger greit på, og ikke er 'skrelt' i kantene (som tyder på at den tar borti noe når motoren sviver), så bør den være i orden. Klart lettest å se når motoren er i gang da, så om du får start på den med starthjelp, så sjekk under panseret om reima går greit rundt :)

Lukter det forresten gummi under panseret? Ligger det noe som kan ligne på 'avskrell' eller gummibiter noe som helst sted?

Dynamoreima er avrevet:P Registerreima er helt fin. Også mangler jeg bensin:P

Skrevet

Dumt spm;

hvis man fokuserer å trene overkroppen og si, trener bein 1 gang i uka og legger ikke noe spess vekt på å vokse i underkroppen, vil gainza legge seg på overkroppen? Eller vil man da bli 'feit' i underkroppen. Dårlig formulert kanskje, men håper noen skjønner hva jeg mener :p

Annonse

Skrevet
  "LeanMachine skrev:
Dumt spm;

hvis man fokuserer å trene overkroppen og si, trener bein 1 gang i uka og legger ikke noe spess vekt på å vokse i underkroppen, vil gainza legge seg på overkroppen? Eller vil man da bli 'feit' i underkroppen. Dårlig formulert kanskje, men håper noen skjønner hva jeg mener :p

Uten at jeg skal si det 100% sikkert. Du vedlikeholder beina og får "gainz" i overkroppen. Beina får bare ikke fremgang etterhvert.

Skrevet
  "Krembolle skrev:
Uten at jeg skal si det 100% sikkert. Du vedlikeholder beina og får "gainz" i overkroppen. Beina får bare ikke fremgang etterhvert.

Okei, det var det jeg tenkte jeg også, men måtte bare lufte tanken :p

Skrevet

Hvorfor sier nordmenn pøb og ikke pab (pub), lønsj istedenfor lansj (lunch), cløtsj istedenfor clatsj (clutch), øp istedenfor ap (up), pønk istedenfor pank (punk)? Jeg mener, alle klarer å si banan med "a", men hvorfor ikke pab?

Skrevet
  "Slarti skrev:
Hvorfor sier nordmenn pøb og ikke pab (pub), lønsj istedenfor lansj (lunch), cløtsj istedenfor clatsj (clutch), øp istedenfor ap (up), pønk istedenfor pank (punk)? Jeg mener, alle klarer å si banan med "a", men hvorfor ikke pab?

...Hvorfor skulle de si pab når de mener pub..? De fleste engelske dialekter benytter jo en ganske dyp U i 'pub'?

Skrevet
  "Afterall skrev:
...Hvorfor skulle de si pab når de mener pub..? De fleste engelske dialekter benytter jo en ganske dyp U i 'pub'?

Ja, hvorfor sier man ikke pub da, men pøb?

Skrevet
  "Slarti skrev:
Ja, hvorfor sier man ikke pub da, men pøb?

Jeg synes den norske uttalen av pub generelt er rimelig lik den internasjonale engelske, jeg.

Tror det ligger mer i litt forskjell på den bløte endelsen.

Annonse

Skrevet
  "Afterall skrev:
Jeg synes den norske uttalen av pub generelt er rimelig lik den internasjonale engelske, jeg.

Tror det ligger mer i litt forskjell på den bløte endelsen.

Her i Trondheim sier man pøbb. Og hva med mine andre eksempler? ;)

Skrevet
  "Afterall skrev:
Avrevet? Jeg trodde du sa den satt sånn passe stramt på, jeg? :p

Det var registerreima :p

Den er forøvrig helt fin den. Trengs ikke skiftes på lenge, lenge sier gutta.

Nå var det bare å få skifta den der reima uten å måtte sette satan på verksted.

Skrevet
  "LeanMachine skrev:
Har en liten gutt som spyr opp alt han får, hva skal jeg putte i han? Spyr til og med opp VANN med litt funsaft, WHAT TO DOOOOOO????????????

Need help ASAP.

Er ikke så mye å få gjort med omgangsyke, men prøv med litt ris, og få i han masse drikke uansett!

god bedring til lillegutt :(

Skrevet
  "LeanMachine skrev:
Har en liten gutt som spyr opp alt han får, hva skal jeg putte i han? Spyr til og med opp VANN med litt funsaft, WHAT TO DOOOOOO????????????

Need help ASAP.

må nok bare få tømt seg helt først.... har brukt vann og ritz-kjeks :) (eller bruk noe annet salt) så begynner det nok å holde seg i magen etter hvert. Men kan nok gå noen(mange) timer før det snur. God bedring :)

Skrevet
  "Lisejenta skrev:
må nok bare få tømt seg helt først.... har brukt vann og ritz-kjeks :) (eller bruk noe annet salt) så begynner det nok å holde seg i magen etter hvert. Men kan nok gå noen(mange) timer før det snur. God bedring :)

Takk :) Har prøvd det noen timer nå, men alt kommer opp igjen. Stakars, jeg HATER å spy selv, det er bare helt jææææævli vondt... :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...