Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvilket utstyr MÅ man ha? Og angående belter, må man ha med eget eller har de der (og er det kun bestemte merker som er lov?)?

Alt finnes her: http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/Technical_Rules/IPF_rulebook_01_2012.pdf

Men vær obs på at selv om f.eks beltet er godkjent i dimensjoner, så er det ikke godkjent om det er reklame på det, f.eks Gasp.

Det du MÅ ha:

Løftesinglet (f.eks Titan eller Inzer, men det er også ok med Adidas bryter eller vektløftingssingletter)

Strømper (Samme her, Inzer, Titan, Metal, men også lov med adidas fotballstrømper tror jeg)

Sko/slippers (Husker ikke helt her, men mener skoen på ha flate såler under, så bokser/brytersko, vektløftingsko, eller gymsokker med såle, typiske markslippers)

Truse: Bokser not allowed, get used to it, kjøp david beckham trusene å bli feit-deilig som meg

T-skjorte: Rund hals, ikke v-hals. Må ikke ha reklame på seg. (er lov med klubblogo, skrift, styrkeløftfobundets skjorter, navn og nasjon mener jeg..) Vil du være sikker, kjøp deg en ensfarget t-skjorte med rund hals. Du trenger ikke t-skjorte på i markløft.

Det du KAN ha:

Wristwraps (Her kan man igjen oppleve å ha noen som er godkjent etter dimensjonene, men merket ikke er godkjent)

Belte (samme her)

Knevarmere (Rehband basic og SBD er godkjente, IKKE tommy kono)

Tatt fra minnet, alt står i dokumentet, kanskje andre kan utfylle posten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt finnes her: http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/Technical_Rules/IPF_rulebook_01_2012.pdf

Men vær obs på at selv om f.eks beltet er godkjent i dimensjoner, så er det ikke godkjent om det er reklame på det, f.eks Gasp.

Det du MÅ ha:

Løftesinglet (f.eks Titan eller Inzer, men det er også ok med Adidas bryter eller vektløftingssingletter)

Strømper (Samme her, Inzer, Titan, Metal, men også lov med adidas fotballstrømper tror jeg)

Sko/slippers (Husker ikke helt her, men mener skoen på ha flate såler under, så bokser/brytersko, vektløftingsko, eller gymsokker med såle, typiske markslippers)

Truse: Bokser not allowed, get used to it, kjøp david beckham trusene å bli feit-deilig som meg

T-skjorte: Rund hals, ikke v-hals. Må ikke ha reklame på seg. (er lov med klubblogo, skrift, styrkeløftfobundets skjorter, navn og nasjon mener jeg..) Vil du være sikker, kjøp deg en ensfarget t-skjorte med rund hals. Du trenger ikke t-skjorte på i markløft.

Det du KAN ha:

Wristwraps (Her kan man igjen oppleve å ha noen som er godkjent etter dimensjonene, men merket ikke er godkjent)

Belte (samme her)

Knevarmere (Rehband basic og SBD er godkjente, IKKE tommy kono)

Tatt fra minnet, alt står i dokumentet, kanskje andre kan utfylle posten

Tusen takk for supert svar :) Men wtf, truse? :wtf:

"4. The lifter must recover at will to an upright position with the knees locked. Double bouncing at the

bottom of the squat attempt or any downward movement is not permitted. When the lifter is motionless

(in the apparent final position) the Chief Referee will give the signal to rack the bar

Vil det si at man ikke kan trene med sprettrefleks? Eller menes det at man først går opp, kan man ikke gå ned, også opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 tips til de som tenker på å delta og ikke har konkurrert før: Lær dere reglene, øv løft med signaler (benkpress med startsignal i særdeleshet) og få hjelp av noen med dommerkompetanse. Jeg har sett en del gode løft bli kastet bort på en del surr på regler som en del har en tendens til å ikke få med seg og ting som typisk lager rot, så siden jeg er snill kommer topp 10.

1) I knebøy vil man få startsignal (vent på dette) og et "på plass" signal når man skal tilbake i stativet. Hvis du bøyer og deretter går inn i stativet før du får beskjed av dette fra hoveddommer, blir løftet underkjent.

2) Husk å vente på pressignalet i benken, og å vente på "på plass" signal etter at løftet er utført.

3) Etter du har løftet har du, eller laglederen din ett minutt på å melde inn høyninger. Hvis dere ikke gjør det innen fristen må du løfte 2,5 kg mer enn forrige løft i neste løft. Hvis du bommer på et løft og skal prøve igjen på samme vekt, trenger du ikke melde inn til sekretariatet.

4) Man kan ikke melde inn vekter som er lettere enn det man allerede har meldt inn. Er det for tungt er det synd, men da må du enten prøve igjen eller stå over neste forsøk.

5) Du har ett minutt på deg fra stangen er klar til løftet skal være i gang. Er du for sent ute, blir det underkjent.

6) Ingen banning på plattingen. Ingen. Gjør du det, er det advarsel, og etter to advarsler er det diskvalifisering.

7) Dersom du bommer på en knebøy eks., ikke hopp unna stangen, men følg stangen inn i stativet. Det kan være farlig både for deg og for spotterne om du ikke gjør det, og du får en advarsel.

8) Husk å være i god til ute til innveiing. Kommer du for sent (absolutt siste mulighet en halvtime før stevnestart) får du ikke løfte.

9) Sjekk listen over godkjent utstyr, og husk trusen. :p

10) Ikke slipp stangen i markløft før den ligger nede på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips fra Pinglo over her! (y)

Har inntrykk av at det er fort gjort å ryke i benk pga signaltull. Min huskeregel i benk er å ikke gjøre noenting uten å ha fått beskjed, dvs:

- Ikke senk stanga før du får startsignal

- Ikke press opp før du får pressignal, og

- IKKE rack før du har fått "på plass"-signal! Dumt å brenne et løft du har fått opp riktig ved å smelle stanga i racket etterpå! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har satt i gang prosessen med å melde meg inn i en klubb selv i dag, slik at jeg kan få lisens og meldt meg på stevnet, dette blir spennende! Jeg må innrømme jeg er litt nervøs, føler jeg er milevis bak styrkemessig. Samtidig prøver jeg tenke på at jeg konkurrerer mest mot meg selv og at jeg kun vil ha en total som jeg kan jobbe for å slå neste gang.

Når det er sagt - trynet mitt når jeg sjekker påmeldingslista og ser folk med totaler på 800+ kg:

dxJF501.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt i gang prosessen med å melde meg inn i en klubb selv i dag, slik at jeg kan få lisens og meldt meg på stevnet, dette blir spennende! Jeg må innrømme jeg er litt nervøs, føler jeg er milevis bak styrkemessig. Samtidig prøver jeg tenke på at jeg konkurrerer mest mot meg selv og at jeg kun vil ha en total som jeg kan jobbe for å slå neste gang.

Når det er sagt - trynet mitt når jeg sjekker påmeldingslista og ser folk med totaler på 800+ kg:

I feel u bro :( Hvilken klasse stiller du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...