Gå til innhold

Kunder på jobben din!


Bjørn Erik Slåtta

Anbefalte innlegg

Syntes dette passer best i off topic, så plasserer denne her :)

I et lys av den opphakkede tråden hvordan om hvilke ''idiotiske'' ting kunder skal til, spør om: Har du noen gang møtt på en forhandler som ser til å late som åpenlyst som om han har skikkelig peiling? Enten som tror DU ikke har peiling på noe som helst, og deretter lyver så det renner etterpå?

Kan komme med et eksempel da en av mine gamle kolleger mente en Sandisk mp3-spiller skal virke perfekt opp mot en Mac ... uten å se/sjekke om det fungerte! Til slutt endte det som det måtte; Kunden hevde på grunnlag av den feilinformasjon fra vår forhandler. Deretter ga jeg han et skikkelig klask i bakhodet, og vi pratet ikke mer om denne saken.

Edit: Kanskje noen som er forhandler lærer av denne tråden?

Noen andre som har historier om slike situasjoner?

PS! Sorry skrivefeil ox har skrevet dette innlegget på et annet forum tidligere.

ROLL ON!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var for litt siden og skulle kjøpe par Samsung nettbrett. Spurte på Elkjøp om han på dataavdelinga hadde god peiling på disse. "Jepp, dette kan jeg", svarte han. Første punkt jeg spurte om (skulle sammenligne to forskjellige brett) svarte han feil på. Når jeg poengterte det prøvde han å ro seg inn med å prate om no annet teknisk med disse to. "Men det stemmer jo heller ikke", svarte jeg. Og la til i det jeg gikk; "når jeg innleder med å spørre om du har god peiling på dette, så ikke lyg. Blir så pinlig etterhvert..." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for litt siden og skulle kjøpe par Samsung nettbrett. Spurte på Elkjøp om han på dataavdelinga hadde god peiling på disse. "Jepp, dette kan jeg", svarte han. Første punkt jeg spurte om (skulle sammenligne to forskjellige brett) svarte han feil på. Når jeg poengterte det prøvde han å ro seg inn med å prate om no annet teknisk med disse to. "Men det stemmer jo heller ikke", svarte jeg. Og la til i det jeg gikk; "når jeg innleder med å spørre om du har god peiling på dette, så ikke lyg. Blir så pinlig etterhvert..." :)

Har vært litt borti det samme! Det hele er ofte bare komisk, har flere ganger vært på feks PC-avdelingen til Elkjøp, der det jobber folk som burde kunne dette. Har da feks spurt om hva jeg trenger for en god gaming pc, folk kan da anbefale I3 prosessorer med kun 2 kjerner og med skjermkort som er overprise, i tillegg som er ekstremt crappy, da snakker jeg forrige generasjon og gjerne budsjett versjonene ''650'' til 2k.

Som de fleste vet så selger jo elkjøp ferdig bygde pcer, og når de anbefaler deg pcer som er overpriset og crappy, så må man jo bare facepalme. Greit nok at de ikke kan alt, men de burde kunne såpass at den kan anbefale noe som faktisk stiller kravene til kunden. Kan ikke tenke meg til alle kundene som tror de kjøper noe sykt bra, men som bare får noe middelmådig. Syntest synd på dem o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som tør å kjøpe ting på Elkjøp; jo flere produkter en bedrift selger, og jo større spenn det er imellom disse; jo mindre spisskompetanse har folka som jobber der. Ville du latt advokaten din legge opp strømmen på barneværelset? Eller latt bakeren rense pipa di?

Bruk dedikerte butikker med skikkelige fagfolk så langt det lar seg gjøre. Elkjøp, expert etc kan ta seg en bolle. Uten rosiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er typisk med kjeder som Elkjøp, Expert, Lefdal osv. er at de har ikke personale som kan noe konkret, men de ansatte gjerne er venner av daglig leder, venner av ansatte og slekt av den siste ansatte. De som ser for seg en tid i Elkjøp og som ofte har noe å bidra med kommer ikke til, fordi jobben går via venner og slekt før den når ut til folket. Det er i hvertfall mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er typisk med kjeder som Elkjøp, Expert, Lefdal osv. er at de har ikke personale som kan noe konkret, men de ansatte gjerne er venner av daglig leder, venner av ansatte og slekt av den siste ansatte. De som ser for seg en tid i Elkjøp og som ofte har noe å bidra med kommer ikke til, fordi jobben går via venner og slekt før den når ut til folket. Det er i hvertfall mitt inntrykk.

Velkommen til Norge, skandinavias (dokumentert, og sikkert mer) mest korrupte land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er typisk med kjeder som Elkjøp, Expert, Lefdal osv. er at de har ikke personale som kan noe konkret, men de ansatte gjerne er venner av daglig leder, venner av ansatte og slekt av den siste ansatte. De som ser for seg en tid i Elkjøp og som ofte har noe å bidra med kommer ikke til, fordi jobben går via venner og slekt før den når ut til folket. Det er i hvertfall mitt inntrykk.

Velkommen til Norge, skandinavias (dokumentert, og sikkert mer) mest korrupte land.

Eller bare at kjeder som elkjøp, expert og lefdal "Osv" er varehus som ikke er spesialiserte. Det betyr at de ikke nødvendigvis stiller med kompetanse over "Normalt" for å kunne selge.(aka de vet ikke hvordan f.eks komponenter til PC/nettbrett er bygd opp osv osv osv). De vet rett og slett hvordan man slår det av og på, og hvordan man bruker det. (Å lyge om kompetansen sin er noe helt annet)

De fleste ansatte får enkel opplæring i de forskjellige produktene. Og da snakker vi ENKEL. Er du da over gjennomsnittlig interessert i produktet, bør du oppsøke en "Profesjons butikk".

Forventer dere at ansatte på F.eks europris vet mye om briller(styrker og hva du bør bruke), dvd anmeldelser, hvordan man kan bruke alt man kan kjøpe der til forskjellige formål?

Går dere inn på Kiwi å spør om hvilke grønnsaker som gir best vektnedgang eller har "flest mulig av x enzymer", forventer dere da et skikkelig teoretisk og utfyllende svar? Kiwi har jo tross alt fokus på "alt grønt og sunt"...

Å si at et land er korrupt eller at kjedene ansetter venner ovenfor de med god nok CV osv... Er drøyt etter min mening..

Hvis folk forventer service og kompetanse oppsøker du ikke et varehus med alt slags mulig. Er du ute etter et kamera og ikke vet noe, så oppsøker du en kamera butikk som faktisk vet hva de snakker om... Samme gjelder briller! Hvorfor ellers har man "Brilleland" osv... Kunne vel bare kjøpt briller på en bensinstasjon, europris eller rema? de har jo tross alt styrke i glassene de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har hørt fra kundesenteret på jobben vår:

KS: Beveg musen opp i høyre hjørnet på vinduet og klikk

Kunde: *litt rabalder* Skjer ingenting!

Viste seg at hu i andre enden sto på bordet og fysisk hadde plassert musa (les: datamusa) opp i vinduskarmen og klikka febrilsk..

Hahaha, er det sant?!:roflmao::ROFLMAO: Dagens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at et land er korrupt eller at kjedene ansetter venner ovenfor de med god nok CV osv... Er drøyt etter min mening..

En gjennomsnittlig Ola Nordmans mening, og hvor mye den betyr = 0

http://www.nrk.no/okonomi/_-norge-mest-korrupt-i-skandinavia-1.11393590

Og hvis du ikke har fulgt med i media de 10 siste årene regnes det å ansette sine egne venner framfor andre uten noen som helst form for prosess for korrupsjon. Trenger jeg å linke deg til alle de gangene politikere har prøvd å dele ut verv og goder til vennene sine, eller tar du hintet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...