Gå til innhold

Sjakk, og Carlsen vs Anand


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Som tannlege henger man seg bare opp i ortognatiske forhold. Han er helt tydelig angel klasse 3 retrognat med et skeletalt basalt avvik og dental kompensasjon. Hadde han fått kortet ned mandibelen sin kirurgisk hadde han nok vært mange hakk hottere, faktisk superduperhot. Noe til ettertanke for Magnus der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tannlege henger man seg bare opp i ortognatiske forhold. Han er helt tydelig angel klasse 3 retrognat med et skeletalt basalt avvik og dental kompensasjon. Hadde han fått kortet ned mandibelen sin kirurgisk hadde han nok vært mange hakk hottere, faktisk superduperhot. Noe til ettertanke for Magnus der ja.

Burde kunne fikse det med de 9.000.000 han fikk fra kampen hvis han vil :p Skjønner ikke hva du snakker om, men tolket det som at det er noe som kan fikses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tannlege henger man seg bare opp i ortognatiske forhold. Han er helt tydelig angel klasse 3 retrognat med et skeletalt basalt avvik og dental kompensasjon. Hadde han fått kortet ned mandibelen sin kirurgisk hadde han nok vært mange hakk hottere, faktisk superduperhot. Noe til ettertanke for Magnus der ja.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv.

o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er streik i NRK nå. Vertfall viser de ikke sjakk lenger :o

Derfor benket jeg meg foran boksen med "Searching for Bobby Fischer".

Var faktisk litt skuffet. Trodde det skulle handle om Fischer, og ikke den ChessMaster-fyren. Helt grei film da, men ikke som forventet.

Fantastisk med seier til Carlsen, selv om det har vært klart siden parti 6 egentlig. Tror fortsatt ikke vi helt har forstått hvor utrolig dyktig denne karen er. Tidenes høyest rankede spiller (selv om det virker som det har gått litt inflasjon i de rankingene), verdensmester bare 22 år gammel, en herlig miks av strategi- og posisjonsspill (sier de som kan tingene sine), gjør nesten aldri feil, kan spille hvilke posisjoner som helst, veldig fleksibel og uortodoks, og taper nesten aldri. Helt rått! :love:

Uvirkelig hvordan han har blitt så utrolig god i en så stor sport, når det ikke fantest et spesielt bra sjakkmiljø i Norge. Hovedtyngden har jo ligget i Øst-Europa, så å dyrke fram verdens beste, kanskje historiens beste, sjakkspiller i lille Norge er virkelig unikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjell på sport og idrett Stokkis!

Ja det vet jeg, men per definisjon kan sjakk også ses på som en form for sport. Jeg vet sjakk ikke utfyller ALLE kriteriene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...