Gå til innhold

Sjakk, og Carlsen vs Anand


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Foretrekker NRK fremfor Lahlum.

Eksempelvis lørdagens parti var gull... Der "vi" på NRK hadde en sånn "I helvete... hvorfor gjorde han det? Nå kan han jo ikke unngå å tape", mens VG-tv var mer "Hva? Hvorfor gikk pila til Houdini helt over på Magnus sin side?"

Jeg synes sjakk er dritkult, og bare det at Sven Magnus selv hevder han kan se 20 trekk frem, hvis han må.. det er kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg ikke liker med VGTV er at de aldri faktisk viser kampen live. Men Lahlum & co gjør alt mye mer interessant, elsker den teite humoren de kommer med av og til, skikkelig sånn smart/flau/artig humor.

Absolutt gjort sjakk til noe interessant med måten de holder på.

å ha Alex Rosèn på NRK sjakk var ganske overraskende, hvem hadde trodd han faktisk har spilt sjakk i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foretrekker NRK fremfor Lahlum.

Eksempelvis lørdagens parti var gull... Der "vi" på NRK hadde en sånn "I helvete... hvorfor gjorde han det? Nå kan han jo ikke unngå å tape", mens VG-tv var mer "Hva? Hvorfor gikk pila til Houdini helt over på Magnus sin side?"

Jeg synes sjakk er dritkult, og bare det at Sven Magnus selv hevder han kan se 20 trekk frem, hvis han må.. det er kult.

Helt enig. Synes stemmen til Bae kan være litt "hvinende" or irriterende til tider, men sendingen er veldig bra, og de folka kan virkelig sjakk! Var spesielt morro på lørdag når sjakkpresidenten var der også, og han og Bae "konkurrerte" litt i analysen. Og som sagt, hva som ble sagt når Anand dreit på leggen. Kommentaren over... pluss "Oi! Nå har maskinen funnet det ut også"

Veldig lærerikt, og spennende. Fikk dessverre ikke sett mye av dagens parti. Vanskelig å se en vei for Anand å vinne dette. Virker som han har altfor mye respekt for Carlsen, om det er mulig, og ikke tør å gå for seier når han egentlig må for å ha en sjanse. Tok til takk med remis når han kunne presset litt mer (spesielt i de første partiene), og har blitt for defensive nå med hvit når han egentlig måtte vinne. Magnus Carlsen har nok et veldig godt psykologisk tak på ham, og hvis han ikke *tror* på seier, så kan dette bare gå en vei.

Jeg synes derimot det er litt flaut å høre på den utrolig ensidige kommenteringen jevnt over i alle media. Greit at Magnus Carlsen er veldig flink til å spille sjakk, men de trenger jo ikke oppføre seg nærmest som om det var Barcelona mot Darlington.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Fra de linkene har Bae nesten 300 poeng MER enn Lahlum, og Lahlum har ikke noe registert siden 2007...

Uansett blir det jo litt på siden. Sikkert gode sendinger på VG også, jeg har sett litt på det innimellom, men jeg foretrekker den litt mer seriøse og mindre "show-pregede" sendingen på NRK. Selv om jeg river meg i håret hver gang hun dama kommer med noe fjatt fra Twatter.

Liker Lahlum veldig bra da. Artig fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lahlum har vel ikke hatt så mye tid til sjakk de siste årene om jeg hørte rett. Mannen er jo ett geni og kommer med så utrolig mange gode innspill samt spøker.

Han har faktisk forutsett de fleste av trekk som har blitt gjort så langt, noe som er utrolig imponerende for å si det mildt.

Men bommer han så kommer han med den der "åh. Jasså? Hummm ja dette må jeg si at jeg ikke så komme" på en artig måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lahlum er mer underholdende enn Bae.

Produksjonen på NRK er overlegen VG, spesielt ettersom det er enklere å følge med på hva som faktisk skjer, og analysene.

De to sammen ville blitt et meget bra opplegg.

Forøvrig skjønner jeg ikke planleggingen, når de har hviledag på en søndag.... Det må jo være en av de dagene flest kan følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...