Gå til innhold

Norges beste PTer?


pakksakene

Anbefalte innlegg

Er bare litt nysgjerrig. Hvordan har man kommet fram til de 3 kandidatene? rykter, kunder som skryter av dem...pt seminarer...noen som vet?

Jeg tror alle som vil kan nominere og legge ved en begrunnelse. Det er klart at det blir en overvekt av PTer som jobber på treningssentre i den mer "etablerte" delen av bransjen som nomineres og lista bærer nok preg av det. Men jeg tror ikke det skulle være noe i veien for at man nominerer f. eks. Robert eller Børge om man vil til neste års fitness convention. Tipper begge scorer bra på de kriteriene som legges til grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

En PT trenger ikke å ha bra utdanning for å være flink. De fleste PT-er er jo ikke oppdatert utifra mine erfaringer med tidligere PT-er. Selv med høy utdannelse var de ikke noe flink i praksis. Jeg betaler heller for en PT som har visst at de kan noe "praktisk" enn bare "teori" tatt fra boken om det blir dyrere er noe annet. Kunnskap koster uansett så betaler heller 1000-2000 kr enn 500 kr for eksempel.

Børge Fagerli har veldig mye kunnskap når det gjelder trening og kosthold.

Eirik Sandvik er en annen person, som er veldig dyktig når det gjelder spesielt skadeforebyggende trening.

Robert Eilertsen er en annen dyktig person med bred kunnskap.

Tre av de jeg kunne blitt coachet av, fordi de er oppdatert og ikke bare ha tatt et kurs for å kalle seg PT :)

Visst jeg ikke tar feil så har de ikke noe spesielt med utdanning innenfor yrket å vise til:D?

Meg selv kunne aldri blitt trent av en som jeg ALDRI hørt om IGJEN eller bare ha en BRA utdanning/CV. Det nytter ikke når det er så mye myter som foregår rundt på kurs og at det er så mange som er utdatert. Mange PT-er klarer jo ikke forklare godt hvorfor den enkelte individ skal gjøre det engang og ikke heller klarer å ta øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten og virke kvass på noen måte så virker det som at de mest kjente navnene er de som blir nevnt.. Har dere trent med de personlig, eller har dere kunn lest masse om/av de?

Jeg er sikker på at det finnes utrolig mange dyktige PTer på flere gym i Norge som jobber i stillhet.

På sentret jeg jobber på så er det særlig 2 stykker som har vært i bransjen i nesten 100år, (ja, jeg overdriver…) og fy fillern og mye erfaring og kunnskal de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten og virke kvass på noen måte så virker det som at de mest kjente navnene er de som blir nevnt.. Har dere trent med de personlig, eller har dere kunn lest masse om/av de?

Jeg er sikker på at det finnes utrolig mange dyktige PTer på flere gym i Norge som jobber i stillhet.

På sentret jeg jobber på så er det særlig 2 stykker som har vært i bransjen i nesten 100år, (ja, jeg overdriver…) og fy fillern og mye erfaring og kunnskal de har.

Jeg for min del har trent med vedkommende jeg nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok den desidert beste, uten tvil! ;)

Men nei, Børge og Eirik er meget dyktige, helt klart. Jeg vil også nevne Robert Eilertsen som en av de i Norge med størst kompetanse. Ellers er det flere dyktige oppe på Olympiatoppen, blant annet Sindre Madsgaard, Mathias Lilleheim og Jon Aase.

Jeg kjenner selv samtlige jeg nevner her, og har hatt Eirik som min PT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten og virke kvass på noen måte så virker det som at de mest kjente navnene er de som blir nevnt.. Har dere trent med de personlig, eller har dere kunn lest masse om/av de?

Jeg er sikker på at det finnes utrolig mange dyktige PTer på flere gym i Norge som jobber i stillhet.

På sentret jeg jobber på så er det særlig 2 stykker som har vært i bransjen i nesten 100år, (ja, jeg overdriver…) og fy fillern og mye erfaring og kunnskal de har.

Har hatt Eirik Sandvik(veldig imponert) som PT, men ikke de andre. De andre har visst kunnskap via artikler som er på et høyt nivå mer kan jeg ikke si om dem.

Det finnes mange dyktige, men de jeg har hatt som PT fire forskjellige med rimelig bra utdanning på ulike sentre kan ikke måles med kunnskapen som de tre som blir nevnt. Alltid vil det være de som er mest profilert som får mest oppmerksom, men det betyr jo ikke at de er BEST fordet om vel for det tviler jeg på.

Det er sikkert mange dyktige i Norge som jobber i stillhet, men jeg bruker heller penger på en "kjent PT" som jeg vet har kunnskapen inne for å sikre meg resultater jeg vil, og betale det som er verdt det angående målet.

Det å gå etter utdanning i dette yrket blir noe helt annet når jeg vet ikke vet om dem har vært i mine sko angående målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ang PT så tror jeg nok grunnen for man skal ha PT er ganske vesentlig. Noen er utrolige flinke på sitt felt, mens andre er bedre på noe annet. Må man velge pt etter hva som skal ha det for, ikke nødvendigvis hvor "kjent" de er og hvor mange som snakker godt om de. Ikke sikkert den pten tilfredstiller ditt mål og det er jo det viktigste. Uansett er de nok alle flinke til sitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener en PT som klarer å jobbe like godt med alle kundegrupper over tid er en god PT. Alle kunder har forskjellige behov og ønsker for treningen, og dersom hver eneste kunde er fornøyd med PT-en sin så er det noe å være stolt av som PT. Dette med kunnskap/teknikk og lignende ligger i kortene, i og med at man skal være ganske up-to-date for å klare å få fremgang hos totalt ulike mennesker. Jeg er sikker på at det er mange slike rundt om i landet som vi aldri hører om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

En god PT er en som følger med i tiden, holder seg oppdatert på nyeste studier og har erfaring/kunnskap nok til å tolke disse på riktig måte. Eventuelt leser artikler og graver til seg kunnskap fra en slik person.

Børge Fagerli har hatt flere tusen klienter som har fått fantastiske resultater.

Mange av dem har fått skikkelig boost i fremgangen etter å ha lagt om fra old school trening og diett til for eksempel biorytme-diett, myo-reps og autoregulering.

En annen faktor er jo selvfølgelig hvordan man er som person, evnen til å motivere osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...