Gå til innhold

Pimp my taco


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther
Noen har tydeligvis bedre økonomi enn andre...

Du har ikke lyst på en trophy-husband, a?

For ande- og gåselever er det mye jeg ville gjort..

Lever enda på pengene til mamma og pappa, i og med at jeg bor hjemme - nyter andelever så lenge jeg kan!

(ikke at det har noe med taco å gjøre, men risotto med andelever og asparges er megadigg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

ok, jeg fikk en flott idee - taco med andelever og stekt gresskar. Det høres så rart og godt ut at det skal testes ut neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres kanskje litt rart ut, men koriander og litt fersk lime er godt i taco synes jeg :)

Ikke rart i det hele tatt da dette er vanlige ingredienser i ekte meksikansk mat :)

"Norsk" eller skandinavisk taco er strengt tatt ikke autentisk taco men heller noe som kalles Tex-Mex som er en blanding mellom meksikansk og amerikansk mat.

Hvis man er lei av vanlig ekkel santa-maria kryddermiks og er klar for noe spicy så anbefaler jeg å prøve denne oppskriften på enchiladas, sykt godt. Lager denne ofte og er alltid en stor suksess.

http://www.skinnytaste.com/2010/02/chicken-enchiladas.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde denne varianten i går. Kan vel verken kalles taco, burrito eller ajitas, men digg var det.

beinfrie nakkekoteletter (svin, salta dem og la de i kjøeskapet i et døgn), skåret i tynne strimler

Tomat, avocado, chili, agurk og rødløk, skåret opp og blandet i en bolle (for å spare plass og oppvask) med litt lime over.

Stekte kjøttet, brukte pepper, chili, kjørvel, salvie, lime (og litt Tabasco Habanero-saus)

Danderte det i fullkornstortillas med litt ost, salat, creme fraice, salsa og litt lime over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde denne varianten i går. Kan vel verken kalles taco, burrito eller ajitas, men digg var det.

beinfrie nakkekoteletter (svin, salta dem og la de i kjøeskapet i et døgn), skåret i tynne strimler

Tomat, avocado, chili, agurk og rødløk, skåret opp og blandet i en bolle (for å spare plass og oppvask) med litt lime over.

Stekte kjøttet, brukte pepper, chili, kjørvel, salvie, lime (og litt Tabasco Habanero-saus)

Danderte det i fullkornstortillas med litt ost, salat, creme fraice, salsa og litt lime over.

Vil si det er godkjent som taco altså! Hørtes veldig digg ut! ;)

- Taco er en tradisjonell meksikansk matrett som består av en rullet og foldet mais-tortilla fylt med krydret kjøtt og diverse grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er definisjonen på taco tacokrydder. Har det tacokrydder på, er det taco.

Har ikke testet noen andre versjoner enn den vanlige (mais, deig, paprika, agurk, rømme/kesam, jalapeons, ananas,isberg, ost) med har hørt mange som bruker ris i tacoen!

Har også hørt makaroni er godt sammens med

220px-Choco_taco.jpg

(selv om den ikke har tacokrydder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måte jeg *ofte* lager taco på er å lage det som gryte. Jeg bruner 300g karbonadedeig og krydret med hjemmelaget tacokrydder, heller i et glass med salsa og knuste tomater og hiver oppi risen jeg skal ha. Slår panna på 1, setter på lokk og lar det putre til risen er ferdig. Voila! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...