Gå til innhold

Pimp my taco


02-snapper

Anbefalte innlegg

Jeg vil foreslå masse skåler med salsaer og "sauser"/dipper ved siden av, i tillegg til vanlige ting som skål med salat, agurk, tomat osv.

Dip kan være:

- Kesam med feks gressløk

Lag en tomatsaus ved siden av:

- en del tomater (4?)

- en løk, finhakket, og litt hvitløk

- en god skje tomatpure

- en gulrot (prøv, og du vil skjønne..): finraspet

- Krydder: paprika, spisskummen, kayennepepper (vær forsiktig..), koriander, pepper og litt salt

----> Varm det i en stekepanne eller kjele uten lokk (ganske lenge) slik at vannet i tomatene fordamper.

Salsa av:

- mango

- avokado

- rødløk

- hvitløk

- 4 tomater

- 1/3-1/2 agurk

---> Bland sammen og la det stå en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg lager som regel egen salsa og krydder, også syns jeg det er veldig godt med eple i salaten jeg har på :)

Salsa

250 g cherrytomater

1 liten neve fersk basilikum (8 blader kanskje)

1/2 liten rødløk

1 ss olje

Hakk opp og bland sammen

Krydder (400 g kjøtt)

1 solohvitløk / 3 fedd, finhakket

en strøken ss spiskumin

1 ts løkpulver

1 ts hvitløkspulver (jajajajaj)

1 ts chilipulver

1 ts grillkrydder

en klype sukker/søtning

Krydre med mer av det du evt syns er godt :)

Også er det ikke så værst å lage tacoskjell av speltlomper om man vil ha det litt fitnessifisert.

Del de opp i piter, spray på litt PAM / Formfett og krydre med det du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nachos med smeltet cheddar over :)

Hjemmelagde maislefser som legges i en form med kjøtt og saus over for så å dekkes av cheddar er også meget godt.

Hvis man går lei av taco så tror jeg man har dratt sunnifiseringen av tacoen litt for langt, er vel ikke mulig å gå lei av skikkelig taco?

fikk lyst på taco nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachos med smeltet cheddar over :)

Hjemmelagde maislefser som legges i en form med kjøtt og saus over for så å dekkes av cheddar er også meget godt.

Hvis man går lei av taco så tror jeg man har dratt sunnifiseringen av tacoen litt for langt, er vel ikke mulig å gå lei av skikkelig taco?

fikk lyst på taco nå...

Tatt i betraktning at "skikkelig Taco" i Norge er betegnelsen på ihjelstekt kjøttdeig med krydder fra Santa Maria i en tørr tortillalefse tror jeg dette er noe de fleste kan gå lei av :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachos med smeltet cheddar over :)

Hjemmelagde maislefser som legges i en form med kjøtt og saus over for så å dekkes av cheddar er også meget godt.

Hvis man går lei av taco så tror jeg man har dratt sunnifiseringen av tacoen litt for langt, er vel ikke mulig å gå lei av skikkelig taco?

fikk lyst på taco nå...

hvordan går denne sunnifiseringen (karbonadedig og kesam framfor kjøttdeig og rømme) betydelig ut over smaken?

Om en spiser det samme ofte nok blir en lei uansett hvor sunt/usunt det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...