Gå til innhold

Pimp my taco


02-snapper

Anbefalte innlegg

hvordan går denne sunnifiseringen (karbonadedig og kesam framfor kjøttdeig og rømme) betydelig ut over smaken?

Om en spiser det samme ofte nok blir en lei uansett hvor sunt/usunt det er!

Jeg syns karbonadedeig og kesam smaker bedre enn alternativene (aldri likt rømme).

Variasjon er nøkkelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror man bare kan høre folk som ånder for trening og kosthold si ordene "sei", "brokkoli" og "himmelsk" i i samme setning i sammenheng med taco :D

Sei, brokkoli og brunost passer ikke i en himmelsk taco.:sneaky:

Men hva skal til for å regne noe som taco?? Kan man bare mikse sammen sei, brokkoli, brunost og ta på tacokrydder, så er det taco?

Må man ha lefse, skjell eller nachochips, eller holder det med speltlompe eller "sunnifisert" nachochips? Eller ingen av delene? Er burritos en type taco? Hva med quesadilla? Eller tapas? Må man ha ost og kjøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror man bare kan høre folk som ånder for trening og kosthold si ordene "sei", "brokkoli" og "himmelsk" i i samme setning i sammenheng med taco :D

nah, mer matvrak med kjærlighet for fisk, og tidvis cravings på broccoli, svak for taco og fuuuuull av dumme og rare ideer om hva som kaaaanskje kan passe sammen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sei, brokkoli og brunost passer ikke i en himmelsk taco.:sneaky:

Men hva skal til for å regne noe som taco?? Kan man bare mikse sammen sei, brokkoli, brunost og ta på tacokrydder, så er det taco?

Må man ha lefse, skjell eller nachochips, eller holder det med speltlompe eller "sunnifisert" nachochips? Eller ingen av delene? Er burritos en type taco? Hva med quesadilla? Eller tapas? Må man ha ost og kjøtt?

neineinei, brunost skal ikke i seitaco! den skal i kyllingtaco!

Seitaco; sei, broccoli, salat, maaaasse løk<3, tacokrydder, salsa, jarlsberg, rømme og tacosjell

kyllingtaco med brunost; kyllingkjøttdeig, tacokrydder, salat, 2 kg løk<3, masse masse mais, nachochips og brunost i terninger (som bør blandes med kjøttet etter steking)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går an og variere med hva som helst i lefse, lompe, salatblad, vårrull, el.l.

Man kan også tenke seg retter fra de ulike verdensdelene i en pakke :D Jadda! Ihvertfall kommer jeg på nå:

  • Nudler, grønnsaker og stekt kylling/karbonadedeig krydret med tacokrydder.
  • Lomper eller lefse med lime-laks, crispisalat, vårløk, rotgrønnsaker og remulade.
  • Taco gryte eller suppe
  • På bloggen min la jeg ut for en stund siden en oppskrift på burgere av kombinasjonen scampi og kylling, og det var såååå godt! Anbefaler og teste ut dette som skalldyr-og-kjøtt-boller med tacokrydder! Ha dem i en tacosalat/gryte/suppe! (Bare husk å tine og rensk scampiene først!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går an og variere med hva som helst i lefse, lompe, salatblad, vårrull, el.l.

Man kan også tenke seg retter fra de ulike verdensdelene i en pakke :D Jadda! Ihvertfall kommer jeg på nå:

  • Nudler, grønnsaker og stekt kylling/karbonadedeig krydret med tacokrydder.
  • Lomper eller lefse med lime-laks, crispisalat, vårløk, rotgrønnsaker og remulade.
  • Taco gryte eller suppe
  • På bloggen min la jeg ut for en stund siden en oppskrift på burgere av kombinasjonen scampi og kylling, og det var såååå godt! Anbefaler og teste ut dette som skalldyr-og-kjøtt-boller med tacokrydder! Ha dem i en tacosalat/gryte/suppe! (Bare husk å tine og rensk scampiene først!)

Der hadde det passet veldig bra med en lenke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10051210

jeg liker scampi jeg også. Men ikke den dårlige bismaken jeg får av miljøkonsekvensene.

Ja, jeg er jo enig i dette da. Som de sier, så skulle de ha gjort noe med produksjonen. Istedenfor å kutte det helt, kunne de ihvertfall gjort det til en sesongvare elns. Er dessverre ikke så glad i krabbe, men kunne godt valgt en erstatning ;)

Btw; så burde folk tenke på å kutte godteri-sjokolade-produksjonen og andre produkter med sjokolade smakstilsetning. Ikke slutte med godteri altså, men kakaobønnene er litt vel mye brukt etter min mening! Kakaobønnene er i fare!! :eek: Lurt å kutte ved å bruke frukt, bær og nøtter da ;)

Hva med å la de som dyrker tobakk gå over til å dyrke kakao? Mindre røykere, mer kakao, ingen arbeidsløse! Yaaay! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...