Gå til innhold

De dårligste unnskyldningene dere har hørt?


Helene Drage

Anbefalte innlegg

Unnskyldningene folk kommer med viser jo bare hvor dedikert de egentlig er til kroppsbygging og fitness :)

Du har de som er forkjølet og ikke drar på trening, så har du de som har en brukket arm som faktisk drar på trening.

De som sitter i rullestol og drar på trening til de som ikke drar på trening fordi de er støl i lårene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men føler også at det er viktig å huske å lytte til kroppen av og til... Av og til bryter en rett og slett ned mer enn en bygger opp ved å absolutt skulle trene til tross for at kroppen sier fra at den np trenger hvile. Det er ikke alltid all trening og å tyne kroppen er rett heller! Men igjen, gjelder å lære kroppen å kjenne, og kjenne forskjellen på når det er hjernen eller kroppen som vil ha hvile :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg trenger ikke å trene bein fordi jeg spiller fotball'' ''Nei, knebøy gjør jeg ikke. Det er farlig for ryggen og knærene''

:rofl:

Mange finner alltid unnskyldning for å slippe å ta de tyngste øvelsene! Gudene vet hvor mange ulike unnskyldninger jeg har hørt for at en person ikke kan trene mark eller knebøy. Riktignok aldri hørt like mange unnskyldninger for å ikke trene bicepscurl eller situps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange finner alltid unnskyldning for å slippe å ta de tyngste øvelsene! Gudene vet hvor mange ulike unnskyldninger jeg har hørt for at en person ikke kan trene mark eller knebøy. Riktignok aldri hørt like mange unnskyldninger for å ikke trene bicepscurl eller situps?

Jeg tør ikke ta knebøy fordi jeg er redd for at jeg ikke kommer meg opp igjen og ender opp med revva på gulvet og stanga over meg:P er tung selv og har trøblete kne:P Men prøver mer enn gjerne med assistanse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyldningene folk kommer med viser jo bare hvor dedikert de egentlig er til kroppsbygging og fitness :)

Du har de som er forkjølet og ikke drar på trening, så har du de som har en brukket arm som faktisk drar på trening.

De som sitter i rullestol og drar på trening til de som ikke drar på trening fordi de er støl i lårene :)

Jeg mener det må være ok å ikke alltid dra på trening når man er forkjøla, ihvertfall ikke hvis man har feber(som leger mener er en god grunn for å ta det med ro) eller at man nyser og sprer bassilusker på apparatene.. Jeg holdt meg hjemme en gang jeg nøys så mye at folk hadde blitt sure om jeg dro, og nøys på alt, over alt.. En brukket arm er ikke uhygienisk, så å sammenligne de to er litt naivt..

(Man kan heller ikke sammenligne en som sitter i rullestol med noen som har gangsperre.. Jeg driter i om jeg har gangsperre, trener uansett, men sammenligne med å sitte i rullestol? Er jo ikke alle i rullestol som har smerter i det heletatt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tør ikke ta knebøy fordi jeg er redd for at jeg ikke kommer meg opp igjen og ender opp med revva på gulvet og stanga over meg:p er tung selv og har trøblete kne:p Men prøver mer enn gjerne med assistanse:)

Er det ikke et slikt stativ der du trener? :)

Legend-3138-Squat-Rack.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det må være ok å ikke alltid dra på trening når man er forkjøla, ihvertfall ikke hvis man har feber(som leger mener er en god grunn for å ta det med ro) eller at man nyser og sprer bassilusker på apparatene.. Jeg holdt meg hjemme en gang jeg nøys så mye at folk hadde blitt sure om jeg dro, og nøys på alt, over alt.. En brukket arm er ikke uhygienisk, så å sammenligne de to er litt naivt..

(Man kan heller ikke sammenligne en som sitter i rullestol med noen som har gangsperre.. Jeg driter i om jeg har gangsperre, trener uansett, men sammenligne med å sitte i rullestol? Er jo ikke alle i rullestol som har smerter i det heletatt..)

Mente ikke det på den måten at de som ikke drar på trening ikke er dedikert.

Litt dårlig sammenligningen når jeg leser over det igjen.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt så blir jeg oppgitt over alle folk som sutrer og klager over at de er feite, har dårlig helse, vil ha flat mage osv, men så fort man foreslår ting de kan gjøre for å endre på det så kommer de med en av en av de utallige unnskyldningene som er nevnt over.

Helt ok at folk har ulike prioriteringer, men jeg kjenner jeg blir litt varm i topplokket når folk bare vil sutre og ikke gjøre noe med det. Få ræva opp av sofaen og bruk energien på å trene istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har de som er forkjølet og ikke drar på trening, så har du de som har en brukket arm som faktisk drar på trening.

De som sitter i rullestol og drar på trening til de som ikke drar på trening fordi de er støl i lårene :)

Ehehe..jeg var helt sinnssykt støl på onsdag, og dro ikke på trening av den grunn. Hadde ikke klart oppvarming på verken mølla eller sykkel, sååå vondt var det. Vil ikke si det var en unnskyldning da, viljen var der, jeg klarte det bare ikke :sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en til, fra samme som jeg siterte tidligere.

Hun går på sann slankepulver- shake-greie. Da hun fortalte meg om det sa hun: "de lurer deg ikke altså, de sier at du må trene og spise sunt ved siden av for at det skal fungere"

Ja, tror om du faktisk hadde begynt å trene og spise sunt hadde du gått ned enda mer enn du gjør uten og det å erstatte to måltider med en shake!

Og etter at jeg sa ifra til ho at hun mest sannsynligvis ikke kom til å holde vekten etter at hun har sluttet på shaken. "ja jeg vet, jeg må sikkert ta den kuren hver 6 måned i ett par år"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en til, fra samme som jeg siterte tidligere.

Hun går på sann slankepulver- shake-greie. Da hun fortalte meg om det sa hun: "de lurer deg ikke altså, de sier at du må trene og spise sunt ved siden av for at det skal fungere"

Ja, tror om du faktisk hadde begynt å trene og spise sunt hadde du gått ned enda mer enn du gjør uten og det å erstatte to måltider med en shake!

Og etter at jeg sa ifra til ho at hun mest sannsynligvis ikke kom til å holde vekten etter at hun har sluttet på shaken. "ja jeg vet, jeg må sikkert ta den kuren hver 6 måned i ett par år"

*facepalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stativet er søppel. Jeg må på marathon hver gang jeg skal ta knebøy. Høyden er beregnet på fotballspillere.

Ikke vet jeg :confused: Jeg tenkte generelt på knebøystativ, ikke nødvendigvis den typen. Det jeg bruker holder til parallell bøy for meg på 165 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en til, fra samme som jeg siterte tidligere.

Hun går på sann slankepulver- shake-greie. Da hun fortalte meg om det sa hun: "de lurer deg ikke altså, de sier at du må trene og spise sunt ved siden av for at det skal fungere"

Ja, tror om du faktisk hadde begynt å trene og spise sunt hadde du gått ned enda mer enn du gjør uten og det å erstatte to måltider med en shake!

Og etter at jeg sa ifra til ho at hun mest sannsynligvis ikke kom til å holde vekten etter at hun har sluttet på shaken. "ja jeg vet, jeg må sikkert ta den kuren hver 6 måned i ett par år"

ahhaa omg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...