Gå til innhold

De dårligste unnskyldningene dere har hørt?


Helene Drage

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da må du sikkert tåle å gå ned litt på vektene under beintrening :p

For all del - om du klarer å gjøre disse klubbene "buksevennlige", så gjerne for min del :p

post-462-14440825972948_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kjenner en fyr som har en fysisk krevende jobb. Han sier at når han kommer hjem fra jobb etter å ha lempa, gått og løfta hele dagen så er det siste han vil å dra å trene. Jeg skjønner det faktisk litt. Da jeg jobba i barnehage og var ute hele dagen (naturbarnehage) så følte jeg ekstremt lite behov/lyst/ork til å trene etter jobb :cool:

Ja og nei. Det er svært få som har fysisk krevende jobber som innebærer variert og moderat belastning av kroppen. Stort sett handler det om relativt ensformig bevegelsesmønster, og ofte stor belastning på kroppen (spesielt om det også involverer tunge løft). Om man da ikke nødvendigvis går på gymmet for å makse i markløft, har man uansett godt av skadeforebyggende styrketrening og litt kondisjon for å holde hjertet sunt og friskt :)

Dessuten, om det er vektnedgang som er målet, så kan man ikke gjøre det samme som man gjorde mens man ble feit, og forvente at man blir tynn. (Einstein uttalte vel noe sånt som at definisjonen av galskap var å prøve gjøre samme ting igjen og igjen, og å forvente forskjellige resultater)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kjenner en fyr som har en fysisk krevende jobb. Han sier at når han kommer hjem fra jobb etter å ha lempa, gått og løfta hele dagen så er det siste han vil å dra å trene. Jeg skjønner det faktisk litt. Da jeg jobba i barnehage og var ute hele dagen (naturbarnehage) så følte jeg ekstremt lite behov/lyst/ork til å trene etter jobb :cool:

Jeg er litt motsatt. Da jeg hadde fysisk krevende jobb, og da jeg syklet 45 minutter i oppoverbakke for å komme meg på jobb, så var jeg mer klar for trening enn etter en dag på kontoret. Blir så seig i kroppen noen ganger av bare å sitte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg kjenner en fyr som har en fysisk krevende jobb. Han sier at når han kommer hjem fra jobb etter å ha lempa, gått og løfta hele dagen så er det siste han vil å dra å trene. Jeg skjønner det faktisk litt. Da jeg jobba i barnehage og var ute hele dagen (naturbarnehage) så følte jeg ekstremt lite behov/lyst/ork til å trene etter jobb :cool:

Det med å ikke ha ork til det fordi du har en jobb som krever litt eller en del av deg fysisk, da skjønner jeg det egentlig litt jeg og... men si at du har en kontorjobb eller noe der du bare sitter på rumpen hele dagen, og mener 100% ærlig at du trenger ikke trene fordi du har ikke bruk for '' gevinsten'' det er det jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. Det er svært få som har fysisk krevende jobber som innebærer variert og moderat belastning av kroppen. Stort sett handler det om relativt ensformig bevegelsesmønster, og ofte stor belastning på kroppen (spesielt om det også involverer tunge løft). Om man da ikke nødvendigvis går på gymmet for å makse i markløft, har man uansett godt av skadeforebyggende styrketrening og litt kondisjon for å holde hjertet sunt og friskt :)

Dessuten, om det er vektnedgang som er målet, så kan man ikke gjøre det samme som man gjorde mens man ble feit, og forvente at man blir tynn. (Einstein uttalte vel noe sånt som at definisjonen av galskap var å prøve gjøre samme ting igjen og igjen, og å forvente forskjellige resultater)

Jeg ser jo poenget ditt. Men man må også se an de individuelle forutsetningene. Er det en dag jeg føler meg helt utslitt så trener jeg heller ikke. Jobber man som snekker og klatrer, løfter, bærer og diverse i løpet av dagen så ser jeg at det muligens blir tungt å dra seg på trening etter jobb om man er helt peist. Legg på 4 unger og ett lass med fritidsaktiviteter og ei sur kjerring så kan tilværelsen bli tung å sette av tid til trening i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har så lav forbrenning så jeg går opp i vekt selv om jeg spiser sunt, så da hjelper ikke å trene uansett". - De 4 kanelbollene du dytter i deg hver dag har selvsagt ingenting med saken å gjøre---

"Det er så slitsomt å komme seg på trening" - Ja det er langt fra 6 etasje og ned til treningsrommet i kjelleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt motsatt. Da jeg hadde fysisk krevende jobb, og da jeg syklet 45 minutter i oppoverbakke for å komme meg på jobb, så var jeg mer klar for trening enn etter en dag på kontoret. Blir så seig i kroppen noen ganger av bare å sitte....

Indeed, fysisk krevende jobb selv og drar rett på trening etter jobb (uten noe annen mat enn lunsj).

Er litt tilvending i starten men er jo genialt, har man hele kvelden på å lage mat, slappe av og gjøre hva man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo poenget ditt. Men man må også se an de individuelle forutsetningene. Er det en dag jeg føler meg helt utslitt så trener jeg heller ikke. Jobber man som snekker og klatrer, løfter, bærer og diverse i løpet av dagen så ser jeg at det muligens blir tungt å dra seg på trening etter jobb om man er helt peist. Legg på 4 unger og ett lass med fritidsaktiviteter og ei sur kjerring så kan tilværelsen bli tung å sette av tid til trening i.

De aller fleste må få treningen til å fungere sammen med resten av livet sitt, og kun profesjonelle idrettsutøvere har luksusen med å kunne drive med BARE trening. Å ikke dra på trening fordi man er "sliten" er fort en vond sirkel. Trening gir overskudd, så dra deg ut, selv om du ikke vil, og du vil føle deg bedre :)

Jeg tror helt oppriktig at vi kunne spart samfunnet for utrolig mye penger i sykepengeutbetaling for muskel- og skjelettplager dersom folk i fysisk krevende eller for den saks skyld stillesittende jobber, hadde gjort en del enkle grep for å bygge opp styrken i kroppen. En sterk og sunn kropp tåler også mer "bank".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir bare dumt å begynne med trening nå, venter heller til nyåret! Blir spennende å se om det faktisk skjer noe på nyåret siden dette er blitt sagt 4 år på rad :p

Haha, samme her! Prøver å pushe litt på venninner til å begynne å trene, og samtlige har i hele november og desember brukt denne "kan jo ikke begynne å spise sunt og trene før jul, alt blir jo ødelagt i jula uansett. Skal begynne på nyåret"

Treningsstudioene er jo proppfull av folk som skal begynne et "nytt og bedre liv" i januar og februar. Peier helt ærlig å hate den tiden, da det alltid er overfylt på senteret. Men gi det to mnd og det er like stille igjen ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...