Gå til innhold

Søtpoteter


AuroraMarie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[ATTACH=full]119513[/ATTACH][ATTACH=full]119514[/ATTACH]This:

Vasker med oppvaskbørste i varmt vann (så den blir lettere og kutte opp+rein)

Kutter i biter

Putter på stekeplate med frosne grønnsaker og kyllingfillet

Krydrer masse med 3-4 av de ulike urter/kryddersakene jeg har skapet

Steker i 15min på 220 grader

Har på litt tacosous og/eller hakka tomater

Elsk det.

det må jeg så prøve, for det så helt nydelig ut!!

men har du på varmluft da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å ta å kutte de i biter (skrellet) oppi en ildfastform, tar på olivenolje (hjemmelaget fra hellas), strør på salt og pepper og setter de inn i ovnen på 250* i 45-60 min :) du kan også ta løk, gulrot, paprika, vanlig poteter osv i formen etter ønske. blir veldig godt! :)

To hundre og femti grader. ... i en time?!? Blir det ikke grillkull ut av denslags da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrell og skjær i små terninger. Kan dampes på rist eller kokes. Da det er mindre stivelse i søtpotet enn vanlig så kommer potene til å bli ferdig fortere (ca. 10min). Bruk som stappe til biff, kylling eller laks. Mosen kan lages av smør og litt melk eller olivenolje. Eller bare å mose de uten noe annet enn salt og pepper. Smaker skikkelig godt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...