Gå til innhold

Den store nerdetråden


malenesofie

Anbefalte innlegg

Helt klart, men for meg virker det som de mer eller mindre bare har tatt det kjedelige kampsystemet og den grelle stilen/grafikken fra WoW, og gjort det til et eget spill.

Men ja, innrømmer lett at jeg nok er langt mer fascinert av historiedrevne spill.

Nå er jo kampstilen veldig annerledes fra WoW, og grafikken kommer jo fra WC3/DotA så jeg skjønner ikke helt hva du mener. Jeg føler også det stiller høyere krav til spillerene, for i f.eks. WoW har man jo gjerne bare en klasse man mainer og lærer seg inn og ut, mens i f.eks. LoL og DotA må man kunne veldig mange forskjellige champions og spillestiler for å få overtaket mot det andre laget, og kunne jobbe som et lag med andre mennesker for å vinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jo kampstilen veldig annerledes fra WoW, og grafikken kommer jo fra WC3/DotA så jeg skjønner ikke helt hva du mener. Jeg føler også det stiller høyere krav til spillerene, for i f.eks. WoW har man jo gjerne bare en klasse man mainer og lærer seg inn og ut, mens i f.eks. LoL og DotA må man kunne veldig mange forskjellige champions og spillestiler for å få overtaket mot det andre laget, og kunne jobbe som et lag med andre mennesker for å vinne :)

Nå spiller jeg ikke WoW, men jobber en ikke sammen (i forskjellige klasser) som et lag med andre mennesker der også..? Og etter hva jeg har fått med meg har jo de fleste karakterer i forskjellige klasser de spiller på, har de ikke?

Det er nok ikke helt min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiller jeg ikke WoW, men jobber en ikke sammen (i forskjellige klasser) som et lag med andre mennesker der også..? Og etter hva jeg har fått med meg har jo de fleste karakterer i forskjellige klasser de spiller på, har de ikke?

Det er nok ikke helt min greie.

Du sammeligner såpass generelle spillelementer her at det blir litt dødfødt, egentlig. Det blir litt som å si at Call of Duty og Skyrim er samme greia fordi de spilles i førstepersonsperspektiv, eller at Sim City og Civilization er det samme fordi begge handler om å mikro- og makrostyre byer og sivilisasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått prøvd DotA, men LoL rocker. Eneste problemet er alle kidsa med aggresjonsproblemer som syns det er greit å gå amok i chatten. Sånn var WoW også. Av en eller annen grunn er det greit å vinne VM i å være drittsekk når en er gjemt bak et tastatur og en dataskjerm.

Da kommer du til å digge Dota, langt bedre spill^^ *fanboy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammeligner såpass generelle spillelementer her at det blir litt dødfødt, egentlig. Det blir litt som å si at Call of Duty og Skyrim er samme greia fordi de spilles i førstepersonsperspektiv, eller at Sim City og Civilization er det samme fordi begge handler om å mikro- og makrostyre byer og sivilisasjoner.

Nå var det ikke jeg som gjorde sammenligningen først, jeg påpekte bare likheter fremstilt som forskjeller i den sammenligningen som ble gjort.

Jeg kan fint sette meg ned og se utallige Best of LoL-klipp, men jeg synes det rett og slett er vanskelig å se prestasjonen. Jeg vet at det er et stort konkurransebasert miljø rundt disse spillene, og vet jo at det er krevende å hevde seg, men det blir fort veldig rotete på skjermen, fylt med lys og magieffekter, og gameplay som ikke forteller meg så mye. Jeg spiller ikke CS, Street Fighter eller Starcraft, men for meg er prestasjonen langt tydeligere visuelt i disse spillene.

Jeg legger absolutt ikke skjul på at denne sjangeren nok ikke er for meg, men bare presenterer en generell undring over populariteten som har oppstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått prøvd DotA, men LoL rocker. Eneste problemet er alle kidsa med aggresjonsproblemer som syns det er greit å gå amok i chatten. Sånn var WoW også. Av en eller annen grunn er det greit å vinne VM i å være drittsekk når en er gjemt bak et tastatur og en dataskjerm.

wow chat FTW

Barrens chat på Stormscale Horde var faenmeg helt rå på fjortis rage og generell tant og fjas i vanilla og en eller to exp pakker :D crossroads var jo pakka med kids som bare sto å wina og duellerte alt som gikk, konge når en lvl 15 priest sto og duell spamma meg når jeg sku møte en kar for epic ench i cross roads jeg som lvl 60 warr tank:D han tapte 36 duells mot meg og han bare fortsatte og spamme duell på meg:D og whina noe værre om att jeg juksa:D:D det var tider det:p me wants vanilla back, jeg rakk aldri de store raidene før de var borte:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke jeg som gjorde sammenligningen først, jeg påpekte bare likheter fremstilt som forskjeller i den sammenligningen som ble gjort.

Jeg kan fint sette meg ned og se utallige Best of LoL-klipp, men jeg synes det rett og slett er vanskelig å se prestasjonen. Jeg vet at det er et stort konkurransebasert miljø rundt disse spillene, og vet jo at det er krevende å hevde seg, men det blir fort veldig rotete på skjermen, fylt med lys og magieffekter, og gameplay som ikke forteller meg så mye. Jeg spiller ikke CS, Street Fighter eller Starcraft, men for meg er prestasjonen langt tydeligere visuelt i disse spillene.

Jeg legger absolutt ikke skjul på at denne sjangeren nok ikke er for meg, men bare presenterer en generell undring over populariteten som har oppstått.

Jeg har ikke noe særlig snøring på det her jeg heller, men jeg spiller litt Dota 2 iblant fordi det er ganske moro selv om man ikke er super-competitive (jeg mister interessen med en gang det blir altfor hardcore, jeg spiller bare for å ha det gøy). :p

Greia er at det finnes ekstremt mange mulige lagkombinasjoner, en god del forskjellige items og måter å levle opp heltene på, samt ulike spillestiler, og gode spillere vil vite nøyaktig hvordan de skal gjøre dette for å kontre spesifikke helter, hevde seg i sin bane og hjelpe laget sitt. Dette er nok ikke så synlig med mindre man kjenner veldig godt til spillet. Det gjør ikke jeg, så jeg skjønner ikke bæret når noen forteller meg "omg Keegil you are shit" og "Keegil uninstall game pls" fordi jeg ikke har kjøpt item X eller Y, ikke har gjort fenomenalt nerdete forkortelse for strategi Z, eller brukt min superfete ultimate skill i riktig sekund.

Bottom line er at hvis det bare var random facerolling, så hadde det ikke vært noe kompetitivt miljø rundt det. Jeg har ingen problemer med å forstå at folk tiltrekkes av den slags, selv om jeg ikke gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow chat FTW

Barrens chat på Stormscale Horde var faenmeg helt rå på fjortis rage og generell tant og fjas i vanilla og en eller to exp pakker :D crossroads var jo pakka med kids som bare sto å wina og duellerte alt som gikk, konge når en lvl 15 priest sto og duell spamma meg når jeg sku møte en kar for epic ench i cross roads jeg som lvl 60 warr tank:D han tapte 36 duells mot meg og han bare fortsatte og spamme duell på meg:D og whina noe værre om att jeg juksa:D:D det var tider det:p me wants vanilla back, jeg rakk aldri de store raidene før de var borte:(

Liten verden gitt, "hang" på SS på horde siden siden dag1 og holdt jo fram til et par år siden. Og Barrens chat bringer tilbake gode minner. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker MOBA spill. Spilte DotA nesten relgiøst når det var det eneste alternativet. Spilte med ett lag i DotAleague Diamond. Begynte med HoN når det kom og la meg fint rundt 2000 MMR. Nå om dagen er det litt mindre tid og jeg har gått litt casual på hele MOBA sjangern. Spiller LoL i Platinum 2 fra tid til annen, i HoN spiller jeg kun Midwars og DotA har jeg gitt opp(synes det er for tregt).

Grunnen til at jeg tror MOBA spill har blitt så store er at de er lette å lære, men vansklige å mestre. På høyt nivå er det store Meta-game diskusjoner og numbercrunching av hva som er teoretisk best. Deretter kommer spiller preferanser osv også inn i diskusjonen. Det er også det faktum at ingen 2 kamper er like og for en enkelt spiller kan man spille mange forskjellige roller på mange ulike måter for å finne sin egen spillestil. Vært game er også under 1 time(til vanlig hvertfall) noe som gjør at det passer bedre inn i en ellers tidspresset hverdag.

Helt til slutt vil jeg si at jeg er helt oppslukt i det nye kortspillet til Blizzard, Hearthstone. Var heldig å fikk Beta-nøkkel tidlig og har mellom mine mange WoW raid lagt inn flertallige timer i det spillet. Nå er det bare å vente på release sånn at alle kan få prøve herligheten Hearthstone :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten verden gitt, "hang" på SS på horde siden siden dag1 og holdt jo fram til et par år siden. Og Barrens chat bringer tilbake gode minner. : )

slutta for ca ett par år siden sjæl :p

hadde en mage med navn Sluttåmas (pga evig whine om MAGE!!1!!!!!11! water plx

warrior som het Tribalgoth tank <3 main char som jeg mener og huske jeg pandafiserte når det var mulig :p og noen andre chars jeg ikke husker:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutta for ca ett par år siden sjæl :p

hadde en mage med navn Sluttåmas (pga evig whine om MAGE!!1!!!!!11! water plx

Mage! <3 Hadde kun en character og det var min mage'n Dukle. Jeg satset på warlord ranken i Vanilla og top5 i arena fram til TBC tok slutt. Klarte målsetningene mine men etter det startet jeg å studere så da ble det sakte og sikkert supercasual. Gikk aldri lei av spillet, men etter /played gikk over 300 dager da skjønte jeg at det finnes andre ting i verden. Det morsomme er at jeg var så og si i den ene guilden som enda eksisterer (No Skill Just Luck) og har møtt svenskene og engelskmennene når jeg dro til Dreamhack 2011 og 2012. Så de folka jeg møtte random i 05 på SS-serveren snakker jeg med den dag i dag. Herlig geeknes. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumblr_muo7oySjqE1r0wqrdo1_500.jpg

Dette er som å banne i kirken, men jeg syntes igrunn ikke firefly var særlig awesome.

Historien var noe ..sporadisk og ikke godt nok utnyttet på en sesong(men jeg ser jo den at fler sesonger jo kunne endret på det), og karakterene oppførte seg jo så å si konsekvent typemessig og enkelt all day errday. Forutsigbart, kjedelig og lite givende. For meg.

Men helt klart, Seks sesonger med Jersey Shore er syv sesonger for mye, den skulle ha blitt avlivet på Pilot-stadiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som å banne i kirken, men jeg syntes igrunn ikke firefly var særlig awesome.

Historien var noe ..sporadisk og ikke godt nok utnyttet på en sesong(men jeg ser jo den at fler sesonger jo kunne endret på det), og karakterene oppførte seg jo så å si konsekvent typemessig og enkelt all day errday. Forutsigbart, kjedelig og lite givende. For meg.

Men helt klart, Seks sesonger med Jersey Shore er syv sesonger for mye, den skulle ha blitt avlivet på Pilot-stadiet.

Det var å banne i kirken ja!:mad: Men har hørt andre si det samme. Jeg så i allefall potensialet til at serien kunne ha vokst seg bedre hadde den fått litt flere sesonger. Minte meg litt om første sesong av Supernatural, som ikke ble awesome (for min del i allefall) før i sesong 3 og 4. Ellers er vel firefly litt vel lik Farscape, OG INGENTING SLÅR FARSCAPE! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...